רופאים: ההסכם הקיבוצי יישמר

(0)
לדרג

הממונה על השכר במשרד האוצר, מר קובי אמסלם, הודיע כי ההסכם הקיבוצי ייישמר ושכר הרופאים לא ייפגע, זאת כדי להזים את השמועות בנושא

מאת: מערכת zap doctors

הממונה על השכר במשרד האוצר, מר קובי אמסלם, הודיע להסתדרות הרופאים כי ההסכם הקיחבוצי לא ייפגע, זאת על רקע שמועות שעוררו חששות כבדים בקרב ציבור הרופאים. "ההסכם הרפואי שנחתם ימשיך לעמוד בתוקפו, ולא קיימת כל תכנית לבטלו או להקפיאו", כתב אמסלם.

כזכור, ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פנה לאחרונה במכתב לממונה על השכר במשרד האוצר, זאת בעקבות הכוונה ליישם במשק תכנית כלכלית שכוללת הקפאת שכר במגזר הציבורי.

"אם אכן יש ממש בדיווחים בדבר הקפאת שכר הרופאים, הרי שיש בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו במטרה למנוע מהלך זה. כידוע לך, בהסכם זה חובות המוטלות על הרופאים והתחייבויות המעסיקים שלובים זה בזה ויחד יוצרים את המרקם העדין שאפשר את החתימה על ההסכם בנוסחו הסופי", כתב אידלמן.

"לא יעלה על הדעת, כי במצב דברים זה המדינה תחזור בה, בדרך כזו או אחרת, מההתחייבויות אשר לקחה על עצמה בהסכם, אך תצפה שהרופאים ימשיכו בכיבוד התחייבויותיהם", הוסיף אידלמן.

כזכור, באוגוסט 2011 נחתם הסכם קיבוצי בין הרופאים למשרד האוצר, שמטרתו היתה לייצב ולשפר את מערכת הבריאות. לדברי אידלמן, כבר עתה, לאחר שנה וחצי ממועד החתימה, ניכרים שינויים רבים לטובה והתוצאות המוצלחות של ההסכם מורגשות בשטח. פגיעה בהסכם עלולה לאיים על ההישגים שכבר הושגו.

איננו מעלים על דעתנו שלאחר המאבק הקשה שנוהל, בו היו מעורבים צדדים רבים והציבור כולו, שכלל מו"מ מפרך ומייגע, אשר לצורך סיומו ולשם חתימת ההסכם נדרשה התערבות של 3 ערכאות שיפוטיות ושני הליכי גישור - כעת תנקטו בצעד כלשהו שעלול למוטט את כל אשר נבנה ולהביא לפגיעה בלתי הפיכה במערכת הבריאות ולחוסר אמון מוחלט של הרופאים במערכת הציבורית", סיכם אידלמן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום