"הרחיקו את התוקפים מביה"ח"

(0)
לדרג

בעקבות תקיפת רופא בבי"ח זיו, דורשת ההסתדרות הרפואית ליישם חוק המאפשר להוציא צוי הרחקה בגין אלימות; "אם לא ינקטו צעדים, נשבית את המערכת"

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית (הר"י) קוראת ליישם את חוק ההרחקה שאושר לפני פחות משנה, לפיו יהיה ניתן להרחיק אדם התוקף מילולית או פיזית איש צוות רפואי מהמוסד הרפואי לתקופה של עד כחצי שנה. אם לא ינקטו צעדים, הכריזו, לא נהסס להשבית את מערכת הבריאות.

אתמול (א') קיימו הרופאים בבית חולים זיו שבצפת שביתת מחאה בת שעתיים, בעקבות אירועי הלילה הקודם, אז הותקף אחד הרופאים על ידי מטופל. האיש, תושב צפת, שטופל קודם לכן בחדר המיון בשל כוויות באזור העיניים, שב לבית החולים והחל להידפק על דלתו של רופא העיניים שטיפל בו. לאחר שהאחרון פתח את הדלת המטופל גידף אותו בחריפות, תוך ביטוי גזענות המתייחסים למוצאו הערבי של הרופא. בהמשך ירק לעבר פניו של הרופא ההמום, שמיהר לעזוב את החדר ולפנות לחדר האחיות. בעקבות המקרה, נעצר האיש לחקירה.

"לצערנו, תקיפות כלפי רופאים ואנשי הצוות הרפואי הפכו לעניין שבשגרה, והגיעו מים עד נפש", נמסר מהר"י בעקבות האירוע. "אלימות כלפי רופאים היא אלימות כלפי החברה כולה - רופאים ומטופלים כאחד. אנו דורשים ממנהלי המוסדות הרפואיים ליישם את חוק ההרחקה ופנינו לפרקליטות בבקשה להעמיד תוקפי רופאים לדין מזורז. אם גל האלימות שאנו חווים יימשך ולא ינקטו צעדים, נשבית את המערכת".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום