כ-77% מהאמריקאיות מניקות

(0)
לדרג

דו"ח מקיף מצביע על עלייה של כ-2.5% בשיעור ההנקה בארה"ב, משנת 2008 ל-2009; עלייה משמעותית יותר בשיעור הנשים המניקות לאחר חצי שנה ושנה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עלייה בהנקה בקרב הנשים בארה"ב. קרוב ל-77% מהנשים ברחבי ארצות הברית מניקות כיום את ילדיהן, כך עולה מההערכות העדכניות מטעם ה-CDC, הארגון האמריקאי למניעת מחלות.

לפי הדו"ח, נרשמה עלייה בשיעורי התחלת הנקה מ-74.6% מהלידות בשנת 2008 ל-76.9% בלידות בשנת 2009. זוהי העלייה השנתית הגדולה ביותר בשיעורי הנקה במהלך העשור האחרון. שיעור הנשים המניקות לאחר שישה חודשים עלה גם הוא מ-44.3% ל-47.2%, וכך גם שיעור הנשים המניקות לאחר 12 חודשים, שעלה מ-23.8% ל-25.5%.

הדו"ח התבסס על נתונים מסקר לאומי שנערך בכל מדינה בנפרד, עם השוואה של נתונים אלו אל מול יעדי ההנקה של תוכנית בריאות לאומית. התוכנית פורסמה לפני כשלושים שנים וקבעה יעדים ארציים לעשר שנים לשיפור בריאות האמריקאים.

מהדו"ח עולה עוד שיש עלייה במספר בתי החולים ומרכזי הלידה התומכים בהרגלי הנקה בריאים. סקר מקיף נוסף שבוחן את טיב הטיפול ובין היתר ההנקה בבתי חולים מרכזי ילודה (סולם של 0-100, כאשר מדד גבוה יותר מעיד על טיפול טוב יותר), קבע כי משנת 2009 ל-2011, מדד זה עלה מ-65 ל-70 ב-26 מדינות, ואילו במחוז קולומביה, המדדים עלו בחמש נקודות ומעלה.

ממצא נוסף העולה מהסקר נוגע למספרם ההולך וגדל של תינוקות הנולדים כיום בבתי חולים ומרכזי ילודה ידידותיים לתינוקות. זאת בהתאם ליוזמת ה-Baby-Friendly Hospital Initiative, תוכנית גלובלית, מטעם ארגון הבריאות העולמי וקרן של האו"ם, המספקת הכרה בינלאומית למוסדות המקפידים על הטיפול האמהי הטוב ביותר. במהלך 2008, פחות מ-2% מהתינוקות נולדו במרכזים שהוגדרו ככאלו, אך במהלך ארבע השנים האחרונות, שיעור זה עלה ביותר מפי שלושה ל-6.22%, דבר המעיד על כך שבבתי החולים רואים את החשיבות שבהנקה ומעודדים אותה.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום