איך בוחרים רופא שיניים?

(0)
לדרג

מה חשוב לבדוק, אילו תעודות לחפש על הקיר ועוד טיפים שיעזרו לכם להעניק לפה שלכם את הטיפול המגיע לו

טיפולי שיניים
03-5740484

גם אם אתם נמנים על אנשים שביקור אצל רופא שיניים משול עבורם לנסיעה ברכבת הרים, וגם אם אתם נכנסים לחדרו בלי פחד, אין ספק שחשוב מאוד שתבחרו רופא טוב. אחרי הכל, מדובר בשיניים שלכם, ורצוי מאוד שהן יטופלו על ידי אדם מקצועי שיבצע את הטיפולים הנכונים ואם אפשר במינימום כאב וגם במינימום הוצאות. כדאי לדעת, ובמיוחד נוכח תופעות של התחזות לרופאי שיניים, מהן הדרכים לבחור את הרופא המקצועי ביותר שישמור על החיוך שלכם.

מפה לאוזן - בכל מה שקשור לבחירת בעלי מקצוע בכלל ולבחירת רופא שיניים בפרט, אין כמו המלצה טובה. שאלו אנשים שאתם סומכים עליהם אם הם מכירים רופא שיניים טוב, בקשו מהם שיפרטו מה הופך אותו לטוב בעיניהם ואם הדברים נראים לכם כדאי בהחלט שתלכו להתרשם בעצמכם. חשוב, כמובן, שתשאלו אנשים המתגוררים באזור מגורכם, כדי שלא ימליצו לכם על רופא טוב באילת, כשאתם בכלל גרים בנהריה. בנוסף, כדאי מאוד להצליב מידע ממספר גורמים, וכך לקבל את המידע המדויק ביותר.

אמת בפרסום? גם אם נתקלתם בפרסומת מבטיחה שמשכה את תשומת לבכם ושנראית מאוד מקצועית, אל תמהרו להאמין לכל מה שכתוב. חשוב לנסות לאמת את הדברים עם מטופלים של אותו רופא, על מנת שתוכלו לדעת שאכן יש אמת בפרסום.

רישיון טיפול - חשוב מאוד לוודא שהרופא שאליו הגעתם הוא בעל רישיון לעסוק בתחום. בדרך כלל רישיון זה יוצג על הקיר, וכך תוכלו לדעת שאכן מדובר ברופא שיניים מוסמך. אם אתם לא רואים דיפלומה על הקיר, בקשו מהרופא להציגה. אם הוא טוען שאין באפשרותו להראות לכם אותה, מכל סיבה שהיא, כדאי שתגידו לו "שלום", ויפה שעה אחת קודם. בנוסף, כדאי מאוד לברר אם הרופא חבר בהסתדרות לרפואת שיניים. זאת משום שההסתדרות מציבה תקנון אתי מאוד מחמיר, ולכן הרופאים שכפופים לו הם בדרך כלל כאלה שעושים את עבודתם נאמנה.

חפשו ברשת - כיום אפשר למצוא מידע רב על אנשי מקצוע באמצעות האינטרנט. הקלידו את שם הרופא במנוע החיפוש ובדקו את רשימת התוצאות. בררו אם יש תביעות נגדו, חפשו המלצות או ביקורת וקראו כל מידע שקיים אודותיו. אין ספק שהמידע הזה יעזור לכם להגיע למסקנה אם מדובר ברופא טוב, או בכזה שלא תרצו שיתקרב לשיניים שלכם.

מומחיות לפני הכל - חשוב מאוד לבחור רופא שיניים המתמחה בתחום הטיפול לו אתם זקוקים. כך למשל, אם אתם צריכים לבצע יישור שיניים כדאי לחפש רופא שמתמחה באורתודונטיה ולא בכירורגיית פה ולסת, ואם אתם צריכים השתלת שיניים כדאי שלא לבצע אותה אצל רופא שהתמחותו העיקרית היא טיפול בילדים, אלא אצל כירורג.

ניקיון, סטריליות ואסתטיקה - מכיוון שרופא שיניים מטפל בפה שלכם, חשוב מאוד שהוא יעשה זאת בצורה סטרילית ונקייה. אחרי הכל, דרך הפה יכולים לחדור לגוף חיידקים ווירוסים שונים. לכן, כשאתם נכנסים למרפאת שיניים שימו לב לסדר ולניקיון, ודאו שהרופא מבצע את הטיפול כשהוא עוטה כפפות ושכל המכשירים עוברים חיטוי לפני שמתחילים טיפול חדש.

אפשר לחייך בכיף

פרמטרים נוספים לבחירת רופא שיניים הם זמינות במקרי חירום, יסודיות בבדיקה הראשונית, התייחסות להיסטוריה הרפואית שלכם ועוד. לאחר שתבצעו שקלול של כל הפרמטרים הללו, לבטח תישאר בידכם רשימה מצומצמת יחסית של רופאים, שסביר להניח שכל רופא שתבחרו מתוכה יבצע את העבודה כמו שצריך ויאפשר לכם לחייך בפה מלא בשיניים בריאות.

בכל מקרה, אם נתקלתם ברופא שלא ביצע עבודה טובה חשוב שתתריעו על כך בפני הגורמים הרלוונטיים, ואם טופלתם על ידי רופא שיניים מקצועי ואכפתי, כדאי שתפרסמו המלצות לגביו, כדי שגם אחרים יוכלו ליהנות (עד כמה שאפשר לעשות זאת בכורסת הטיפולים). בהצלחה!

הכותבת, ד"ר מור-גן קלריסה, היא רופאת שיניים

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום