הפליטים משוועים לשירותי רפואה

(0)
לדרג

לפי ארגון רופאים לזכויות אדם, אלפי בני אדם מגיעים לבתיה"ח בשל בעיות שניתן היה לטפל בהן ברפואה הקהילתית; כמחצית מהנשים עוברות תקיפה מינית בסיני

מאת: מערכת zap doctors

אלפי בני אדם, בהם פליטות שנאנסו בסיני, לא מקבלות מענה רפואי הולם. רבים אחרים מטופלים בחדרי המיון בלבד בלי שיוכלו לקבל מענה של הרופאים בקהילה. כך לפי נתונים של ארגון רופאים לזכויות אדם שהוצגו אתמול (א') בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים בכנסת.

בסך הכל, בחמשת החודשים הראשונים של 2012 התקבלו במרפאה של ארגון הרופאים ביפו 3,475 מטופלים חסרי מעמד, 2,166 מהם הופנו להמשך טיפול בבתי חולים או במרפאת לוינסקי; מבין המטופלים שהופנו להמשך טיפול מתחילת השנה, 600 נשים שנזקקו לגניקולוגים ו-55 שהופנו לביצוע הפלה, 80 איש נזקקו לניתוח. לפי הארגון, בשנתיים האחרונות גובר מאד מספר הנשים שעברו התעללות מינית בסיני, חלקן הגדול עברו אונס ורבות נכנסו להריון כתוצאה מכך. להערכת הארגון, כמחצית מהנשים המגיעות לגבולה הדרומי של ישראל מסיני עברו התעללות מינית.

פרופ' נדב דווידוביץ מהארגון הסביר כי "המערך כפי שהוא היום מפיל אנשים בין הכיסאות. המדינה נותנת לחסרי מעמד טיפול בחדר מיון, אבל לא בונה מערך קהילתי שימנע את הגעתם לשם. היום המצב הכי גרוע כי מטפלים באנשים שמאושפזים, אבל משחררים אותם לגורלם ללא תרופות ומעקב. מעבר לסבל האנושי ולדרדור מצבם, זה אפילו לא כלכלי".

"המדינה כשלה בשמירה על גבולותיה והיום צריך לפתור את הבעיה בצורה מוסרית", אמר ח"כ יואל חסון מקדימה. "כשהאנשים פה בישראל, ישראל חייבת לנהל את העניין, ולפחות בתחום הבריאות היא לא מנהלת. מדינה לא יכולה להסתמך על ארגון וולנטרי, הגם שהוא עושה מעשה חשוב גם לאוכלוסייה החלשה וגם לחברה הישראלית". חברו לסיעה, ח"כ שלמה מולה, הוסיף כי "כמי שחצה בעצמו מדבריות, אני מזועזע. לא חשבתי שישראל תהיה מדינה שבה מעלים סימני שאלה בסוגיות כאלה. חשבתי שמדינת ישראל שיושבת על חורבות של סבל העם היהודי תהיה נדיבה יותר. לא צריך לתת להם אזרחות ישראלית, אבל הממשלה צריכה ליזום חקיקה ולתת תקציבים שיבטיחו קיום אנושי".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), יו"ר הוועדה, ציינה כי תפנה לשר הבריאות ולשר הרווחה בבקשה להרחיב סמכויות ולכלול גם את קורבנות העינויים בסיני בחוק. "נבקש גם ממשרד המשפטים שכשם שהכשיר את הצוותים הקולטים את הפליטים לגלות רגישות ולאתר כל חשש לקורבנות סחר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום