התוכנית להשבת מגנזיום למי שתייה

(0)
לדרג

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת תאשר בקרוב תקנות מים חדשות. מסתמן: פיילוט להוספת המינרל למים באשקלון. ליצמן: המגזניום בחשיבות עליונה

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת תאשר בקרוב תקנות חדשות למי השתייה, שעניינן תוספת מינרלים למי השתייה.

התקנות החדשות מחליפות תקנות קודמות משנת 1974, ועוסקות בין השאר בחיטוי מים, תוספות מינרלים למים, בראשם מגנזיום ועוד. התקנות הן תוצאות עבודה של ועדה מקצועית, בראשות פרופ' אבנר עדין, שבדקה תקנות מים של ארגוני בריאות וסביבה מובילים בעולם כמו WHO - ארגון הבריאות העולמי ו-EPA - הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה ואימצה לרוב את התקנות המחמירות יותר.

בפתח הדיון שהתקיים אתמול (ב') בוועדה אמר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) כי אחד הנושאים הבעייתיים בתקנות היו הוספת מגנזיום למים. במים מותפלים נעדר המגנזיום שנמצא כחיוני למניעת מחלות לב וכלי דם. מכיוון שבשנת 2020 יהוו מי הים המותפלים 50% מהמים השפירים בישראל, יש חשיבות רבה להשבת מגנזיום למים. סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, הוסיף כי משרד הבריאות רואה חשיבות עליונה בהשבת המגנזיום למים.

מכיוון שכך, המשרד יערוך באשקלון פיילוט למשך שלוש שנים שבסופו יוחלט כיצד להשיב את המגנזיום למים. ח"כ דב חנין (חד"ש) לא חלק על הצורך בהוספת מגנזיום למי השתייה, אך ביקש לדעת כיצד יוסף המגנזיום. הוא התריע כי מגנזיום כלוריד עלול להעלות את ריכוז הכלורידים במים ואילו מגנזיום סולפט גם הוא אינו בריא.

המהנדס הראשי הארצי לבריאות הסביבה, שלום גולדברגר, ניסה להרגיע וציין כי משרד הבריאות לא יעשה דבר שיפגע בבריאות הציבור. ח"כ מקלב הגיב והציע לכנס דיון עקרוני מיוחד בנושא המגנזיום. הוא הוסיף כי לנושא זה יש היבטים של יצירת פערים חברתיים, מכיוון שתמיד יהיו מי שיוכלו לרכוש מים מינרליים המכילים את היסוד ויהיו כאלו שאינם יכולים להשלים את החסר.

פשרה בעניין הפלואור במים?

נושא נוסף שעלה בדיון הוא תוספת הפלואור למים. נציגת אדם טבע ודין, טענה כי ועדת עדין סיכמה כי ניתן להפסיק את חובת ההפלרה אבל משרד הבריאות מתעקש על כך ולכן הציעה כי תורד רמת ההפלרה לרמת מיטבית של 0.7 מ"ג לליטר.

התקנות מכילות גם חובת הדרכה לעובדי המים ולכן ביקשה חברת מקורות להכשיר אלף עובדים ב"מנות" של 200 עובדים לשנה במשך חמש שנים, דבר שהוסכם על ידי כל הצדדים.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומינרלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום