גם הסיגריה האלקטרונית מסוכנת

(0)
לדרג

משרד הבריאות מזהיר מפני השימוש בסיגריות אלקטרוניות, מהסוג המכיל ניקוטין; לפי ההודעה שפרסם, הן עלולות להוות סכנה בריאותית של ממש

מאת: מערכת zap doctors

תרומתן של הסיגריות האלקטרונית לגמילה מעישון טרם הוכחה, אבל כעת מזהיר משרד הבריאות מפני השימוש בהן. לפי ההודעה שפרסם היום (ד'), "במקרים מסוימים סיגריה אלקטרונית עלולה להוות סכנה בריאותית של ממש".

לפי משרד הבריאות, אין מחקרים המאפשרים להבטיח את בטיחות או את יעילות השימוש בסיגריה אלקטרונית. בנוסף, בחלק מהבדיקות שנעשו בסיגריות אלקטרוניות של מותגים שונים ברחבי העולם נמצאו חומרים מסוכנים ואף מסרטנים.

בנוסף, תנאי הייצור של המוצר לרוב בעייתיים ואין בקרת איכות מסודרת. בין הפרטים השונים של אותו דגם, מזהירים במשרד הבריאות, אין אחידות בכמויות וריכוזי החומרים היוצאים בכל שאיפה מהסיגריה, וכבר דווח על תקלות שונות הקשורות בסוללה, דליפות מהמחסניות ועוד. בכל אופן מדגישים במשרד הבריאות, לא ניתן להסתמך על תעודות הבטיחות המונפקות על ידי היצרן או המשווקים שכן אילו אינן עוברות תהליך של בקרה מסודרת.

סיגריה בלי ניקוטין?

השימוש בסיגריה האלקטרונית נפוץ לאחרונה בעולם ובישראל. אל המתקן דמוי הסיגריה, מחוברת ברוב המקרים מחסנית המכילה נוזל כתחליף לסיגריות "רגילות". קיימים שני סוגים של סיגריות אלקטרוניות: סיגריות שלא מכילות ניקוטין וכאלה שכן. האחרונות מסווגות כתרופה כמו מוצרי ניקוטין אחרים, ולכן נדרש לרשום אותן בפנקס התרופות, רק לאחר הרישום ניתן יהיה לקבל בעבורן אישור ייבוא של משרד הבריאות.

לצורך הרישום על הייבואנים להציג אישורים של רשויות הבריאות בארה"ב או באירופה, לפיהן המוצר נרשם שם כתרופה ולהציג מחקרים על יעילות/בטיחות בשימוש, אישורים על תקנים רלוונטיים לגבי ייצור וכדומה. "מאחר שאין אף ייבואן של סיגריה אלקטרונית שיכול להציג זאת, למעשה לא ניתן לרשום ולא לייבא סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין לישראל, ועד היום לא אושר ייבוא של סיגריות כגון אלו", מחדדים במשרד הבריאות.

לגבי הסיגריות האלקטרוניות שאינן מכילות ניקוטין למשרד הבריאות אין סמכות רגולטורית על מוצר זה ולכן לא ניתן לעכב או לאסור את הכנסת המוצר לישראל.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום