ההורים מסרבים לוויטמין K לתינוקות

(0)
לדרג

במחלקות היולדות בבי"ח הדסה הבחינו כי מסיבות לא ברורות, הורים מסרבים לתת לתינוקות ויטמין K. מרבית ההורים לא ידעו על תועלות הוויטמין ועל מקורותיו במזון

מאת: מערכת zap doctors

במחלקות היולדות של הדסה עין-כרם מדווחים לאחרונה על מספר הולך וגדל של הורים המסרבים לתת ויטמין K לתינוקות שלהם, מסיבות שאינן ברורות. בעקבות כך יזמו בבית החולים מחקר, שמטרתו לאמוד את ידע ההורים בנושא מתן הוויטמין לתינוק ולהבין את החסמים האפשריים מצד ההורים.

המחקר, שנערך על ידי ד"ר סמדר אבן טוב-פרידמן, מנהלת יחידת פגים וילודים, בוצע באמצעות שאלון אנונימי להורים המגיעים לסיור בחדרי לידה ומחלקות היולדות טרם לידה. את השאלון מילאו 219 הורים, 70% נשים ו-30% גברים. רוב ההורים המצפים לילד ראשון לא החליטו באותו שלב אם לתת לתינוק את הוויטמין. באופן כללי, רמת הידע של ההורים לגבי ויטמין K הייתה נמוכה: רק 15% ידעו מה מקור הוויטמין ובאילו מזונות הוא קיים, 22.5% בלבד ידעו מדוע חשוב לתת את הוויטמין, 29% ידעו כיצד ניתן לתת אותו לתינוק ו-34% ידעו מדוע חשוב לתת אותו לתינוק (על מנת למנוע דימומים). לא נמצא שוני ברמת הידע בין הורים המצפים לילד ראשון להורים שיש להם כבר ילדים.

ויטמין K חיוני לתהליכי קרישת הדם, לבניין העצמות ולבניית כלי הדם. בחודשים הראשונים לחיים לתינוקות שרק נולדו יש רמות נמוכות של הוויטמין. לפיכך, הם נמצאים בסיכון לפתח דימומים מסכני חיים כתוצאה מהפרעה בתהליך קרישת הדם בימים הראשונים ועד שבועות לאחר הלידה, המופיעים בעיקר במערכת העיכול, במערכת העצבים המרכזית (במוח), בטבור ולאחר ברית מילה. ניתן למנוע את חסר הוויטמין בתינוקות על ידי מתן חד פעמי של זריקה של הוויטמין לתוך השריר בסמוך ללידה, פעולה הנעשית באופן גורף במדינות מפותחות בארבעים השנים האחרונות בצורה בטוחה ויעילה. בעקבות הממצאים, בהדסה החלו בקמפיין הסברה להורים על חשיבות הוויטמין.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומינרלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום