רמב"ם: הבובה שמצילה חיים

(0)
לדרג

במחלקה לטיפול נמרץ ילדים נחנך חדר סימולציה חדש, שבו מתרגל הצוות הרפואי תרחישים שונים בעזרת בובה המגיבה כמו ילד אמיתי - מקיאה, משתנקת או משתעלת. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה באזור הצפון, בקריה הרפואית רמב"ם, נחנך בשבוע שעבר חדר סימולציה לתרגול תרחישים רפואיים שונים בתחום טיפול נמרץ בילדים.

חדר הסימולציה החדש מדמה את תנאי האשפוז והטיפול במחלקה וכולל בובת הדמיה רפואית וסימולטור מסוג SimMan של חברת לרדל, המחובר למוניטור. בובת הסימולציה מחוברת לסימולטור, ומדמה מגוון רחב של מצבים מורכבים ברפואת חירום בילדים, בהם: הפרעות קצב בלב, קוצר נשימה, חנק, שינוי בלחץ תוך גלגלתי וכו'.

ניתן לבצע על הבובה פעולות שונות, לרבות פעולות פולשניות של צנתור, הכנסת זונדה, פעולות החייאה וכדומה. הבובה מגיבה באופנים שונים ויודעת גם להשמיע קולות שיעול, נשימה, הקאה, קולות מעיים וכדומה.

אמצעי הסימולציה מופעלים מרחוק ומאפשרים לצוות הרפואי והסיעודי להתאמן ולהתייעל בטיפול בילדים. בנוסף, בחדר הותקנה מערכת מעקב וניתוח הכוללת מצלמות ומסכים. מערכת זו מתעדת את פעילות הצוות בעת התרגול, ומאפשרת את הצגת הסימולציות על גבי מסך, לצורך ניתוח והפקת לקחים.

עלות הקמת החדר נאמדת בעשרות אלפי שקלים והיא התאפשרה בזכות תרומות. על הקמת חדר הסימולציה וניהולו אחראי ד"ר אמיר חדש ממחלקת טיפול נמרץ ילדים ברמב"ם.

לדבריו של פרופ' גד בר-יוסף, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם: "מדובר במתקן המשרת את צוות המחלקה - רופאים, הצוות הסיעודי ועובדות סוציאליות. מהלך מיסוד המתקן מעיד על השאיפה שלנו להמשיך ולהשתפר בעבודתנו".

בביקורו בחדר הסימולציה אמר אחד התורמים, אודי אנג'ל, כי "כל מכשור שמשמש את הרופא לתרגול העבודה והופך אותו למאומן ומיומן יותר הוא חשוב, שכן תוצאות התרגול מגיעות בסופו של דבר לילדים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום