רוב אשפוזי הקשישים - בשל תרופות

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי חדש מגלה כי כשני שליש מתוך מאה אלף אשפוזים של קשישים מתרחשים בגלל מינון יתר של תרופות מדללות דם וטיפול נגד סוכרת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

התרופות המסוכנות לקשישים: תופעות לוואי של תרופות נוגדות קרישת דם ומאזנות סוכר אחראיות למרבית מקרי האשפוז של קשישים, כך לפי מחקר אמריקאי חדש. מהפרסום עולה כי מדובר בארבע קבוצות של תרופות, הגורמות לשני שליש ממאה אלף אשפוזים.

במסגרת המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine, בחנו החוקרים נתונים שנאספו ב-58 בתי חולים שונים בין השנים 2007-2009. החוקרים גילו ששני שליש מהאשפוזים בבני 65 ויותר נבעו ממינוני יתר של תרופות מסוג קומדין, נוגדי-טסיות, אינסולין ותרופות היפוגליקמיות הניתנות בבליעה. ב-48% מהמקרים, המטופלים היו בני 80 ויותר, קומדין היה מעורב בשליש מהמקרים.

מנגד, נמצא כי דווקא תרופות שסומנו כמסוכנות או בלתי הולמות על ידי הרשויות היו אחראיות רק ל-1.2% ו-6.6% מהמקרים בלבד, בהתאמה, מסך האשפוזים בשל מינון יתר.

המסר העולה מהמחקר הוא ששיפור המענה הרפואי למטופלים בתרופות לדילול דם וסוכרת עשוי לחסוך אשפוזים של עשרות אלפי קשישים בשנה. לדברי החוקרים, תרופות אלה דורשות בדיקות דם והתאמה של המינונים לעתים קרובות, אך מדובר בתרופות חיוניות. מומלץ להמשיך בטיפול התרופתי, אך לזכור להקפיד על טיפול בטוח.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום