פעוטה בלעה מגנט וניצלה

(0)
לדרג

בת שנה ותשעה חודשים סיימה לאכול ואז הורידה את המגנט מהמקרר ובלעה גם אותו. היא הובהלה לבי"ח רמב"ם, שם נשלף המגנט מהוושט בסיוע אנדוסקופ

מאת: מערכת zap doctors

הבית טומן בחובו סכנות רבות לפעוטות, במיוחד המטבח, שמכיל חומרי ניקוי, סכינים ודברי זכוכית. כעת מתברר שניתן להוסיף לרשימת החפצים שיש להרחיק מהישג ידם של הילדים גם את המגנטים שעל המקרר. תינוקת בת שנה ותשעה חודשים מאזור חיפה, הובהלה אתמול (א') בבוקר לבית חולים רמב"ם, לאחר שבלעה מגנט שנטלה מהמקרר.

ככל הנראה, עמדה הפעוטה בסמוך למקרר במטבח בבית הוריה, בזמן שאכלה. כאשר סיימה את ארוחתה, הסירה את אחד המגנטים שהודבקו על גבי חלקו התחתון של המקרר ובלעה גם אותו.

מיד לאחר מכן התחילה הפעוטה להשתנק, לרייר ולהקיא, והוריה מיהרו להבהיל אותה לבית החולים. בצילום שעשו לפעוטה, נראה גוף זר בקוטר של כ-2 ס"מ תקוע בחלקו העליון של הוושט. בתוך זמן קצר נכנסה התינוקת לחדר הניתוח, שם שלפו הרופאים את המגנט בסיוע אנדוסקופ שעליו הותקנה מצלמה.

"לפעוטה היה מזל"

"מדובר בעצם גדול יחסית לוושט של ילדה כל כך קטנה", אומר ד"ר אריה גורדין, מנהל שירות אף אוזן גרון ילדים שטיפל בתינוקת. "כאשר שלפנו את המגנט ראינו איך הוושט מתרחב בגלל היחס בין העצם לוושט. בשל גודלו של המגנט, הוא לא היה מתקדם לבד. למזלה של הקטנה, הוא פשוט נתקע שם. אם זה לא היה קורה, היא הייתה יכולה להיחנק".

לדבריו של ד"ר גורדין, למזלה של הפעוטה, המגנט התיישב במקום נוח יחסית, אך המקרה הזה יכול היה להיגמר אחרת: "מבחינה נשימתית הפעוטה הייתה בסדר, המגנט פשוט הכאיב לה וגרם לה לאי נוחות. אם המגנט היה מתמקם נמוך יותר או מחליק למטה, המצב היה מסכן חיים. לשמחתנו, האירוע הזה הסתיים בסוף טוב וכבר אחרי שיצאה מחדר הניתוח, הפעוטה חשה בטוב, אכלה ושתתה".

בבית החולים מספרים על ילדים רבים שמגיעים למיון לאחר שבלעו חפצים שונים, ביניהם קפיצים, סיכות, מטבעות, בטריות, חלקיקי פלסטיק, חלקים זעירים של צעצועים, מזון קשה כגון בוטנים, גרעינים, אגוזים, גזר וכו'. התופעה רווחת בעיקר בקרב ילדים עד גיל 3, אך גם אצל בני נוער. רק לפני שבוע דווח על נער בן 12 שטופל במיון רמב"ם לאחר שבלע חלק ממנגנון של עט, שהתמקם בריאתו הימנית.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום