דלקות שתן? חמוציות אינן הפיתרון

(0)
לדרג

מחקר שנערך בקרב צעירות הסובלות מדלקות בדרכי השתן מגלה כי אין משמעות לשתיית שתי כוסות מיץ חמוציות ביום לטיפול בתופעה

מאת: מערכת zap doctors

מי לא שמע על כך שחמוציות מסייעות במניעת דלקות חוזרות ונישנות בדרכי השתן? עכשיו מתברר ששתיית שתי כוסות מיץ חמוציות לא מועילה כהוא זה לנשים הסובלות מהמטרד.

ההנחה על יתרונות החמוציות רווחת גם בקרב רופאים, והיא הוכחה בעבר במספר מחקרים באיכות בינונית (מחקרים תצפיתניים ומחקרים רנדומליים פתוחים). מטרת המחקר, שהתפרסם בינואר בכתב העת של האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות - Clinical Infectious Diseases, היתה לבדוק במחקר באיכות גבוהה (randomized placebo-controlled trial) האם צריכת חמוציות אכן מפחיתה את הסיכון ל-UTI - urinary tract infection - חוזר.

המחקר הקיף 319 נשים צעירות שהגיעו לרופא המטפל עם הדלקת. קבוצה אחת טופלה בחמוציות וקבוצה שניה בפלצבו. המעקב נמשך עד דלקת חוזרת או למשך חצי שנה.

מהממצאים עלה כי שיעור חזרת הדלקת עמד על 16.9%. שיעור החזרה והפיזור לאורך זמן היה דומה בקבוצת הטיפול ובקבוצת הביקורת. בקבוצה שצרכה חמוציות, שיעור חזרת הדלקת היה אף גבוה מעט מבקבוצת הביקורת - 20% שיעור חזרה בהשוואה ל- 14%.

מסקנה

המסקנה העולה מהמחקר היא שצריכת כוס מיץ חמוציות פעמיים ביום על ידי נשים צעירות ובריאות בדרך כלל, לא מביאה להפחתה בשיעור ה-UTI החוזר בהשוואה לנשים ששתו פלצבו.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר univadis ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות האשה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום