לציפיות המטופל יש השפעה על הצלחת הטיפול בכאבי גב

(0)
לדרג

חשוב לשתף את החולה בתהליך הטיפול ובשיטת הטיפול על מנת לאפשר תוצאות טיפול טובות יותר.

מאת: חשוב לשתף את החולה בתהליך הטיפול ובשיטת הטיפול על מנת לאפשר תוצאות טיפול טובות יותר.

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון בסט. לואיס ובאוניברסיטת וושינגטון בסיאטל מצאו שלציפיות החולה לגבי הצלחת הטיפול יש חשיבות מכרעת לגבי הצלחתו.
בגיליון יולי של העיתון "עמוד שידרה" החוקרים דיווחו על ההשפעה שיש לציפיות החולים בטיפול באקופונקטורה או עיסוי על הצלחת הטיפול בכאבי גב.
הם שאלו 135 מטופלים הסובלים מכאבים בגב התחתון סדרת שאלות לגבי ציפיותיהם מאקופונקטורה או מעיסוי. לאחר מכן הפנו את החולים לטיפול באקופונקטורה או עיסוי באופן אקראי, או לקבוצה שקיבלה מידע על טיפול עצמי. המשתתפים בקבוצות העיסוי או האקופונקטורה קיבלו עד עשרה טיפלים במשך עשרה שבועות.
החוקרים השתמשו במדד שנקרא משקל אי היכולת של רולנד מוריס על מנת לקבוע אם הטיפולים הפחיתו את הכאבים ושיפרו את יכולת התפקוד של החולים.
מבין חולים שחשבו שהטיפול יצליח, נראה שיפור משמעותי אצל 86% מהחולים. אצל חולים עם רמת ציפיות נמוכה יותר, נראה שיפור רק ב 68%, גם במטופלי האקופונקטורה וגם במטופלי העיסוי.

"זה היה מדהים שחולים שחשבו שהטיפול יעבוד הראו שיפור גדול יותר" אומרת החוקרת הראשית, ד"ר דונה קלאוקלני. "הממצאים מראים בעליל שלציפיות החולה יש תפקיד מכריע בתוצאות התפקוד ובתוצאות הקליניות".
קלאוקלני אספה את המידע כחלק ממחקר נפרד המשווה אקופונקטורה לעיסוי. המחקר נערך במדינת וושינגטון, שם יש עניין רב בשיטות טיפול אלטרנטיביות כמו אקופונקטורה.
היות שהכאב כל כך סובייקטיבי ואישי, קלאוקלני מאמינה שקשה במיוחד לקבוע אם טיפול מסויים עשוי לסייע לחולה עם כאבי גב כרוניים. היות שאין טיפול אחד שפועל על כל החולים, היא מאמינה שרופאים צריכים ללמוד על החולים ועל ציפיותיהם לפני תחילת הטיפול.

"מאוד קשה לתכנן מחקר רפואי על כאבים בגב התחתון כאשר החולים אינם יודעים איזה טיפול יקבלו" היא מסבירה. "במחקרי תרופות קל לתת לחולים גלולות זהות למראה. אבל בהשוואה לטיפולים שונים כמו עיסוי או אקופונקטורה, החולה יודע שהוא מקבל טיפול מסוג מסויים. במחקר הזה הראו שציפיות החולה מסייעות בחיזוי השיפור בתפקוד. לכן ההחלטה הרפואית חשובה כל כך.

חשוב לשתף את החולה בתהליך הטיפול ובשיטת הטיפול על מנת להעלות את שביעות רצון החולה עם הטיפול, ולאפשר תוצאות טובות יותר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום