כך תשמרו על שיער בריא בקיץ

(0)
לדרג

שמש הקיץ עלולה להזיק לשיער, ויש להילחם בה בכל החזיתות: כובע, תכשירי שיער, גזירת קצוות, מרכך שיער, תרסיסים ותרופות

מאת: מערכת zap doctors

הבדיחה אומרת שבישראל יש רק שני סוגים של מזג אוויר: חם וחם מאוד. האמת היא שבארץ יש מזג אוויר נפלא במרבית ימי השנה, אך הקיץ הישראלי יכול לעתים להעיק ולפגוע בבריאות שיער ראשנו. הקיץ מאופיין בשמש חזקה, שחשיפה ממושכת אליה פוגעת בשיער, בעיקר כשהיא משולבת ברחצה בים ובבריכה החושפת את השיער למלח או כלור. השיער נעשה יבש, חסר ברק, שבור ושרוף.

"בשל חוסר הלחות, השיער נוטה להישבר יותר", מסבירה ד"ר מרינה לנדאו, מומחית לרפואת עור. "קרינת שמש אינה מזיקה לשיער, אך חום השמש כן. השיער בקיץ חשוף ליותר שמש ונוטה להתייבש. מצד שני מזיעים יותר, אז חופפים יותר. נשים שצובעות את שיערן, מחליקות או מסלסלות אותו סובלות במיוחד משיער פגיע".

הס??פ??ר יאמר, ובצדק, שעם בוא הקיץ חשוב לגזור את הקצוות, שכן בחשיפה לשמש הקצוות המפוצלים ניזוקים בקלות, נפגמים וגורמים לשיער להיראות חסר ברק. אבל יש דרכים רבות נוספות שיוכלו לעזור לנו להיראות במיטבנו גם בקיץ.

"תכשירי שיער שמכילים מסנני קרינה נועדו לשמור על הפיגמנט שבצבעי השיער המלאכותיים, שנוטים לשנות את צבעם כתוצאה מחשיפה לשמש", אומרת ד"ר לנדאו. "אחרת, החשיפה לשמש תבהיר את השיער, תייבש אותו ותפגע בשכבתו החיצונית. בכל פעם שהשיער נחשף לשמש, הוא נחלש ונעשה רגיש יותר. לאחר רחצה בים ובבריכה חשוב לחפוף את השיער. יש לוודא שהשמפו בו משתמשים מכיל מסנן הגנה מפני השמש, וכי המרכך מכיל חומרי לחות המעכבים את התייבשות השיער. גם קרם לחות לשיער יכול לסייע בעניין זה".

נשירת שיער
נשירת שיער

לאסוף את השיער, בלי למתוח אותו

כובע או מטפחת הם פתרונות זמינים, נוחים ויעילים מאוד נגד נזקי שיער, אולם מה עוד ניתן לעשות כדי לשמור עליו בחודשי הקיץ? "כדאי לאסוף את השיער, אך לא למתוח אותו אלא להשתמש בסיכות שיער וגומיות רחבות", ממליצה ד"ר לנדאו. "כשחופפים, יש להזרים את המים בכיוון צמיחת השיער כדי ליצור פחות קשרים ולהשתמש במרכך שיער".

בשל היובש הנגרם מהשמש הקיצית, הקרקפת נוטה להתקלף. יש להבדיל בין קשקשים שהנם תופעה בקטריאלית האופיינית לעונות המעבר, לבין התקלפות רגילה של הקרקפת הנגרמת מיובש העור, ולהתאים את הטיפול לבעיה.

רבים סבורים כי חפיפה יומיומית עלולה לגרום לנשירה מוגברת או התקרחות, אך מדובר במיתוס שגוי. הסיבה להתקרחות היא בעיקר הורמונלית. ואולם, האם חום הקיץ גורם לנשירת שיער מוגברת עקב החשיפה לחומרים מזיקים כמו כלור או חשיפה לשמש? לאו דווקא. ד"ר לנדאו: "העונות של נשירת שיער מוגברת הן עונות המעבר. כשיש נשירת שיער, כדאי להתייעץ עם רופא עור ולמצוא את הסיבה: האם מדובר בנשירה על רקע חסרים תזונתיים, חוסר איזון הורמונלי, נטילת תרופות או שמדובר בנשירה הורמונלית גנטית. אם מדובר בחסר, רופא העור ירשום תוספים בהתאם, ולעתים ייעץ להחליף תרופה אחת בתרופה אחרת; למשל, יש תרופות נגד לחץ דם שגורמות לעתים לנשירת שיער מוגברת, ואם זאת הסיבה, הרופא יחליף את התרופה. באשר לנשירה גנטית הורמונלית: נשים יכולות להשתמש בתרסיס של מינוקסי המונע נשירת שיער, וגברים יכולים לצרוך תרופה שנקראת פרופסיה, שבכוחה לעצור את הנשירה ואף להצמיח שיער חדש".

בואו לדבר על זה בפורום נשירת שיער והתקרחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום