מרכז לסימולציה לפרוסקופית

(0)
לדרג

בבית החולים "בני ציון" נחנך מרכז לסימולציה לפרוסקופית המאפשר הכשרת מנתחים תוך 7.5 שעות בלבד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרכז חדש לסימולציה לפרסקופית, שמטרתו להקנות למנתחים כישורים בסיסיים בטכניקה הלפרוסקופית, נפתח במחלקה הכירורגית ב"בני ציון", בראשות ד"ר אברהים מטר.

לפרסקופיה היא טכניקה ניתוחית מורכבת הדורשת תהליכי לימוד ואימון ארוכים. המנתח נאלץ להתמודד עם קשיים בסיסיים בביצועה, בהבנת מרחב תלת-מימדי, מתוך הסתכלות במסך המשדר תמונה דו-ממדית, תוך שימוש במכשירים ארוכים לביצוע פעולות עדינות ללא יכולת תחושה של הרקמה המנותחת. לימוד הטכניקה בחדר הניתוח הוא מתסכל, עבור המורה והתלמיד כאחד, גוזל זמן יקר ומאריך את משך הניתוח.

סגן מנהל המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי "בני ציון", ד"ר גדעון סרוקה, חזר מהשתלמות בת שנתיים באוניברסיטת מק'גיל, שם פותח הסימולטור, עליו התבססו ב"בני ציון". במסגרת ההשתלמות ניהל ד"ר סרוקה מחקר שהוכיח כי מתמחים בכירורגיה שהתאמנו על הסימולטור הפגינו בחדר הניתוח ביצועים טובים יותר באופן משמעותי, לעומת חבריהם שהמשיכו בתוכנית ההתמחות הרגילה ללא אימון בסימולטור. בנוסף, הוכח כי רמת ביצועים גבוהה מאוד בסימולטור דורשת אימון של 7.5 שעות בלבד בממוצע, ומביאה את המתמחים לשיפור ביצועיהם בחדר הניתוח לרמה התואמת ביצועים של מתמחים הוותיקים מהם בשנתיים.

על פי התכנון, המרכז לסימולציה לפרוסקופית ישמש בהמשך למרכז אימון והערכת מתלמדים בכירורגיה לפרוסקופית וסטודנטים לרפואה בכל אזור הצפון.

ד"ר סרוקה: "המרכז לסימולציה הלפרוסקופית יאפשר לנו להמשיך לשפר באופן משמעותי את איכות הטיפול הרפואי הניתן בביה"ח. עלותו הנמוכה ויעילותו המוכחת של הסימולטור הופכים את השימוש בו לאטרקטיבי ביותר. אנחנו צופים כי סימולטור שכזה ימצא את מקומו כבר בעתיד הקרוב בכל בתי החולים בארץ".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה גינקולוגית - אנדוסקופיה ולפרוסקופיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום