נולדה ברכב ללא רוח חיים וניצלה

(0)
לדרג

דרמה בחניון: בדרך לביה"ח, במושב הרכב, נולדה תינוקת ללא רוח חיים. צוות המיון בביה"ח 'כרמל' ביצע הנשמה ועיסויים בתינוקת והצליח להצילה

מאת: מערכת zap doctors

נס פורים: יולדת ילדה תינוקת ללא רוח חיים ברכבה, בדרך לבית החולים כרמל. לאחר החייאה בחניון בית החולים הצליח הצוות הרפואי להציל את התינוקת. "אני רק חושבת מה היה קורה אם היינו נתקעים ברמזור נוסף בדרך והייתי יולדת לא ליד בית החולים, אלה באמצע פקק תנועה חלילה. במקרה כזה התינוקת המקסימה שלנו לא היתה איתנו היום...", כך מספרת בהתרגשות היולדת כרמית אבירם, בת 33 מאזור הצפון.

הכל התחיל בשעה 9 בבוקר. כרמית שהיתה בשבוע ה-39 להריונה ושזו לה הלידה השנייה נסעה יחד עם בעלה לבית החולים כרמל. תוך 45 דקות מרגע יציאתם מהבית התחיל ראשה של התינוקת לבצבץ החוצה. ברגע שכרמית ובעלה עברו את שער הכניסה לחניון בית החולים, אירעה הלידה והתינוקת יצאה לאוויר העולם. כרמית שישבה במושב ליד הנהג ילדה את התינוקת, אבל בגלל מצב הישיבה שלה באוטו היא פשוט ישבה על התינוקת ומחצה אותה. הפעוטה היתה כבר ללא דופק וללא נשימה.

'סכנת חיים שטרם נתקלתי בה'

מי שזיהה את הדרמה ברכב היה המאבטח בכניסה לחניון בית החולים שהתקשר מיד לחדר המיון והזעיק את צוות החירום.

ד"ר דניאל בן דוב, מנהל מיון הטראומה של בית החולים, מספר כי גילה בחניון את כרמית מפרכסת מלחץ הלידה, ומחזיקה בידיים רועדות את התינוקת כשהיא כולה כחולה ולא נושמת, "ראיתי את חבל הטבור מגולגל פעמיים על הצוואר של התינוקת והיא כולה כחולה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלתי בעיסוי לב והנשמות לפעוטה שרק נולדה".

תוך כדי הנשמות ועיסויים של התינוקת בחניון בית החולים הוזעק צוות החירום של הפגייה וטיפול נמרץ יילודים, והכניס את התינוקת לחדר קרוב כדי לבצע החייאה.

רק אחרי כ-10 דקות של הנשמות ועיסויי לב התחילה התינוקת לנשום בכוחות עצמה. היא הועלתה באינקובטור לפגיית טיפול נמרץ להמשך טיפול. "כבר 30 שנה אני בחדר מיון וקיבלתי עשרות לידות עד היום", אומר ד"ר בן דוב, "אבל בתינוקת במצב קשה כזה ובסכנת חיים טרם נתקלתי".

התינוקת שנולדה במשקל של 3.200 ק"ג עברה בדיקות מקיפות, והיא מתאוששת במחלקת היילודים.

"רק עכשיו אני קולטת את גודל הנס", אומרת בחיוך כרמית. "כשהיא לא נשמה ראיתי את הרע מכל מול העיניים. אני מודה לאלוהים ולכל הצוות הנפלא של בית החולים כרמל שהחזירו לי אותה לחיים. עכשיו אני הכי מאושרת שבעולם", מסכמת כרמית, כשהיא מחבקת את התינוקת החדשה.

בואו לדבר על זה בפורום מיילדות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום