סוכרת: גורם סיכון לתמותה מוקדמת

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי הסיכון של חולי סוכרת לתמותה ממחלות ממאירות וממחלות כלי דם גבוה פי 1.25 ו-2.3 בהתאמה, זאת בהשוואה ללא סוכרתיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת מרץ של כתב העת New England Journal of Medicine, עולה כי יש קשר בין סוכרת לבין עלייה בסיכון למגוון רחב של מחלות כלי דם ומחלות ממאירות. עם זאת, לפי האיגודים המובילים בארה"ב, לא ברור אם מדובר בקשר ישיר.

החוקרים בחנו נתונים אודות למעלה מ-120 אלף מקרי תמותה בקרב יותר מ-800 חולים והעריכו את הסיכון לתמותה, בהתאם לנוכחות סוכרת או הפרעה ברמות סוכר בדם.

בהשוואה לנבדקים ללא סוכרת, בקרב אלה עם סוכרת הסיכון היחסי לתמותה מכל סיבה היה גבוה פי 1.8, כאשר הסיכון לתמותה ממחלות ממאירות היה גבוה פי 1.25, הסיכון לתמותה ממחלות כלי דם היה גבוה פי 2.3 והסיכון לתמותה מסיבות אחרות היה גבוה פי 1.7.

מהממצאים עולה כי יש קשר בין סוכרת לבין תמותה עקב סרטן כבד, לבלב, שחלות, מעי גס ורקטום, ריאות, שלפוחית שתן ושד, וכי יש קשר לתמותה עקב מחלות כליה, מחלות כבד, דלקת ריאות ומחלות זיהומיות אחרות, הפרעות נפשיות, הפרעות במערכת העיכול (מעבר למחלות כבד), הפרעות במערכת העצבים ומחלות ריאה חסימתיות כרוניות.

בהשוואה לנבדקים בגילאי 50 ללא סוכרת, אנשים עם סוכרת בגילאים דומים הלכו לעולמם שש שנים מוקדם יותר.

בנוסף למחלות כלי דם, סוכרת מלווה בתמותה מוקדמת עקב מספר ממאירויות, מחלות זיהומיות, סיבות חיצוניות, פגיעה עצמית מכוונת ומחלות ניווניות, זאת ללא תלות במספר גורמי סיכון מג'וריים.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום