חשיפה למזון מוצק: לא מוקדם מידי

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי לא מומלץ לתת מזון מוצק לתינוק לפני גיל 4 חודשים: חשיפה מוקדמת מידי מגדילה פי 6 את הסיכון להשמנה בגיל 3 שנים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

השכיחות של עודף משקל והשמנת יתר עולה באופן מדאיג ברחבי העולם, בעיקר במדינות המערביות. גורמים רבים תרמו למגפת ההשמנה, שמופיעה כבר מגיל צעיר. מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Pediatrics, עולה כי חשיפה מוקדמת למזון מוצק היא גורם סיכון נוסף להשמנה במהלך תקופת הילדות המוקדמת.

לדברי החוקרים, הרגלי ההזנה במהלך תקופת הינקות עשויים להשפיע על הסיכון להשמנה בילדות. נמצא כי חשיפה למזונות מוצקים לפני גיל ארבעה חודשים מלווה בעלייה במסת השומן או המשקל בילדות או בעלייה גדולה יותר במשקל הגוף במהלך הינקות.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין מועד החשיפה למזון מוצק במהלך הינקות לבין השמנה בגיל 3 שנים. מדגם המחקר כלל למעלה מ-800 ילדים, והחוקרים סיווגו את מועד החשיפה למזון מוצק למספר קטגוריות: לפני גיל 4 חודשים, בגיל 4-5 חודשים, ובגיל 6 חודשים ומעלה.

מן הממצאים עולה כי 9% מהילדים בגיל 3 שנים סבלו מהשמנה. החוקרים לא מצאו קשר בין מועד החשיפה למזון מוצק לבין הסיכויים להשמנה בתינוקות שניזונו מחלב שד. עם זאת, חשיפה של תינוקות שניזונו מפורמולה למזון מוצק לפני גיל 4 חודשים לוותה בעלייה של פי שש בסיכון להשמנה בגיל 3 שנים.

בקרב אלה שינקו במשך 4 חודשים ומעלה, לא זוהה קשר בין מועד החשיפה למזון מוצק לבין הסיכויים להשמנה.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום