אמפתיה מסייעת לחולים להבריא

(0)
לדרג

מחקר: אמפתיה של אונקולוגים כלפי מטופליהם חשובה וניתנת ללמידה. הערך המוסף של אמפתיה הוא שיפור בתוצאות הטיפול והעלאת שביעות רצונם של החולים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

למונח "סרטן" קונוטציה שלילית, ולעתים קרובות יש תפיסה שגויה והתייחסות לא תואמת, כאשר רבים סבורים כי משמעות האבחנה היא כי החולה צפוי ללכת לעולמו בתוך ימים. בשל החשש העז, על רופאים אונקולוגים להקפיד על גישה אמפתית למטופליהם.

חולי סרטן רבים זקוקים לתגובות אמפתיות מצד האונקולוגים המטפלים, ואמפתיה קלינית היא אחד הכישורים הרפואיים החשובים וההכרחיים ביותר שניתן ללמד ולשפר. כך כותבים מומחים במאמר חדש שהתפרסם בכתב העת CMAJ.

לדברי הכותבים, דרך הקניית כישורי אמפתיה קלינית לרופאים המטפלים בתחום האונקולוגיה ניתן להביא לשינוי בהתנהגות הרופא ובתוצאות הטיפול בחולים. מעבר לכך, אמפתיה מובילה להגדלת שביעות הרצון של המטופלים ולהפחתת מספר התביעות בשל רשלנות רפואית.

מומחים בתחום קוראים לשים דגש רב יותר על נושא האמפתיה וללמדו במסגרת תכנית הלימודים בבתי ספר לרפואה ובתוכניות ללימודי המשך. להערכתם, מדובר בכישורים הניתנים ללמידה, בדיוק כפי שאיש אינו נולד כשהוא בקיא ברזי נימוסי השולחן ורוכש את הכישורים הללו במהלך חייו. לטענתם, בתי ספר לרפואה אינם מקדישים את תשומת הלב המספקת לפיתוח כישורי אמפתיה.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום