דימומים מהחניכיים - סימן לסוכרת

(0)
לדרג

מחקר חדש: דימום מהחניכיים בקרב מבוגרים עשוי לנבא דימום ברשתית ולבשר על עלייה ברמות הסוכר בדם; 50% מאירועי דימום הצביעו על היפרגליקמיה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר חדש שפורסם ב-Diabetes Care מדווחים חוקרים כי דימומים מהחניכיים ומהרשתית מנבאים אירועי דמם נוספים ומעידים על הפרעה ברקע במשק הסוכר.

לדברי החוקרים, כאשר הם בחנו את הנתונים אודות משתתפים בני 40 ומעלה עם דימום מהחניכיים והרשתית, הם זיהו קשר מובהק בין אירועי הדמם לבין עלייה כרונית ברמות הסוכר בדם. בנוסף, ידוע היטב כי דימום מהחניכיים עשוי להעיד על דימום לא מזוהה בחלקים אחרים של הגוף. נטייה כזו לדמם נובעת לפעמים ממחלות שונות.

החוקרים בחנו את הנתונים מסקר National Health and Nutritional Examination Survey להערכת דימומים מהרשתית ומהחניכיים, ובחנו את הקשר אל מול השינויים בערכי המוגלובין מסוכרר.

עלייה ברמות הסוכר

אצל נבדקים עם דימום באחד מחמישה אתרים בחניכיים, הסיכוי לדימום מהרשתית היה גבוה יותר ב-57%. היפרגליקמיה כרונית היתה הסמן הדומיננטי, והאחראית לכ-50% מהקשר בין דימום מהחניכיים והרשתית.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם ההשערה משנת 1988 לפיה רטינופתיה מעידה על נזק מיקרווסקולארי, הנובע ברובו מהפרעה במשק הסוכר בגוף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש להקדיש תשומת לב לדימום מהחניכיים. דימום מהחניכיים במבוגרים עשוי לנבא דימום ברשתית ולעיתים עשוי לשמש כסמן הזמין ביותר לבעיה נפוצה - עלייה ברמות הסוכר בדם.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום סוכרת נעורים - תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום