ממצא: בשר אדום מסוכן לכבד

(0)
לדרג

מחקר חדש בקרב 550 חולים במחלות כבד מצא כי צריכת בשר אדום ושומן רווי מגבירים את הסיכון למחלת כבד - פי 2.5 ו-3.5 בהתאמה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בספרות הרפואית אין מחקרים רבים אודות הקשר בין צריכת בשר לבין מחלות כבד כרוניות ומחלה ממארת של הכבד (HCC, או בשמה המלאה, Hepatocellular Carcinoma). כעת, מחקר חדש מצא קשר בין צריכה רבה של שומן רווי ובשר אדום לבין עלייה בסיכון להתפתחות מחלת כבד כרונית וסרטן הכבד.

לדברי החוקרים, מנגנונים שונים עשויים לעמוד בבסיס קשר אפשרי בין צריכת בשר אדום לבין התפתחות מחלות כבד, כולל תכולת שומן, ברזל אמינים הטרוציקליים ומרכיבים אחרים בבשר. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת הבשר לבין הסיכון למחלת כבד כרונית וסרטן הכבד.

במסגרת המחקר הנוכחי סקרו החוקרים נתונים אודות קרוב לחצי מיליון משתתפים במחקר AARP Diet and Health Study. מבין המשתתפים זוהו כ-550 חולים במחלת כבד כרונית ולמעלה מ-330 חולים עם סרטן הכבד. החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת הבשר לבין הסיכון למחלת כבד כרונית ומחלה ממארת של הכבד.

מהתוצאות עולה כי צריכת בשר לבן לוותה בירידה של קרוב ל-50% בסיכון למחלת כבד כרונית ובסיכון לממאירות של הכבד. לעומת זאת, צריכת בשר אדום לוותה בעלייה של יותר מפי 2.5 בסיכון למחלת כבד כרונית, וכן עלייה של כמעט פי 2 בסיכון לממאירות של הכבד.

שומן רווי - גורם סיכון לסרטן הכבד

בנוסף, החוקרים מדווחים כי בהשוואה לסוגי שומן אחרים, צריכה גבוהה של שומן רווי לוותה בעלייה של פי 3.5 בסיכון למחלת כבד כרונית ועלייה של כמעט פי 2 בסיכון לסרטן הכבד. בנוסף, צריכת ברזל, בשר מעובד, ניטראטים וניטריטים לוותה בסיכון מוגבר למחלת כבד כרונית, אך לא לממאירות של הכבד.

לסיכום, ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין צריכת בשר אדום ושומן רווי לבין עלייה בסיכון למחלת כבד כרונית וסרטן הכבד. לעומת זאת, צריכת בשר לבן לוותה בירידה בסיכון למחלות אלו.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום מחלות כבד
פורום מחלות כבד - אבחון וטיפול
פורום סרטן הכבד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום