הושתלו כליות במבוגר וריאות בנערה

(0)
לדרג

תודות לתרומת איברים של ילדה שנפטרה, הושתלו בבלינסון 2 כליות בגבר, אב ל-10 ילדים, ובשניידר בוצע ניתוח השתלת ריאות בנערה בת 14. מצבם יציב

מאת: מערכת zap doctors

יונס אבו רביעה (56), אב ל-10 ילדים מהיישוב כסייפה בנגב, עבר שלשום (א') השתלת כליה ייחודית בבי"ח בילינסון. בגופו של יונס הושתלו 2 כליותיה של ילדה, שהוצאו כיחידה אחת (בלוק) והושתלו בניתוח מורכב בצד ימין בגופו של יונס, במטרה שיחליפו פעילות של כליה אחת. מצבו של יונס טוב.

ד"ר יבגני סולומונוב, שהשתיל את הכליות בגופו של יונס: "מדובר בהשתלה שאינה שכיחה. כיוון שכליותיה של הילדה לא התאימו לאף אחד מן הילדים הממתינים להשתלה, הוחלט להשתילן בגופו של יונס. אני מקווה שהכליות שהושתלו יאפשרו ליונס לשפר את איכות חייו ולשוב למסלול חיים תקין, בחברת משפחתו."

צוות המשתילים כלל את: ד"ר יבגני סולומונוב, מנהל יחידת כירורגית כבד ולבלב במחלקת השתלות בבילינסון; ד"ר אביתר נשר, רופא בכיר במחלקה וד"ר מיכאל גורביץ', רופא בכיר במחלקה.

יונס אבו רביעה אמר: "אני מרגיש שהילדה שתרמה לי היא כמו ילדה שלי. אני משתתף בצער המשפחה ומודה להם שעזרו לי לשפר את חיי. אני פונה לכל הציבור ומבקש שיתרמו, זה מציל חיים."

השתלת ריאות בנערה

בנוסף התקיים ניתוח להשתלת ריאות בנערה בת 14 במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית.

הנערה אשר סבלה מאי ספיקת ריאות, נזקקה להשתלת ריאות דחופה להצלת חייה. הניתוח בוצע ע"י ד"ר בני מדליון, מנהל יחידת השתלות לב וריאה במרכזים הרפואיים שניידר ורבין, ד"ר ג'ורג' פרנקל, מנתח חזה ולב בכיר במרכז שניידר, ד"ר בוריס גנדל, מנהל יחידת ניתוחי חזה בביה"ח מאיר והמרדימים ד"ר אלי שמחי וד"ר איגור צונזר. הנערה התאוששה ביחידה לטיפול נמרץ לב, ומצבה מוגדר יציב.

תרומת הכליות והריאות התקבלה מילדה בת 9 חולת CP שנפטרה כתוצאה מבצקת מוחית. זאת, לאחר שמשפחתה הסכימה לתרום את איבריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום