אלרגיה למזון עלולה לגרום לאסתמה

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: אנשים עם אלרגיה למזון נמצאים בסיכון גבוה לביקורים בחדר המיון בשל אסתמה, בהשוואה לאנשים ללא אלרגיה למזון

מאת: ד"ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון אוקטובר 2010 של ה-Journal of Allergy and Clinical Immunology, עולה כי נמצא קשר בין אלרגיה למזון ובין סיכון מוגבר להתקפי אסטמה.

לדברי החוקרים, זהו המחקר הראשון שבחן את השכיחות של אלרגיה למזון, תוך שימוש במדידות IgE ספציפי בנסיוב (בדיקת אבחון אלרגיה) בכל קבוצות הגיל. מטרת המחקר הייתה להעריך את השכיחות הלאומית של אלרגיה למזון בארה"ב, לזהות גורמי סיכון דמוגרפיים לאלרגיה למזון, ולבחון את הקשר בין אלרגיה למזון, אסטמה, קדחת השחת ואקזמה.

שחורים זכרים וילדים - יותר אלרגיים

החוקרים בדקו נתונים על 8,203 משתתפים מסקר ה-National Health and Nutrition Examination Survey שנערך בשנים 2005-2006. במסגרת הסקר עברו המשתתפים מדידה של אבחון אלרגיה לבוטנים, חלב פרה, חלבון ביצה ושרימפס. על סמך הממצאים סווגו המשתתפים על פי הסבירות לאלרגיה: סובלים מאלרגיה למזון בסבירות גבוהה, סובלים מאלרגיה אפשרית, או סבירות נמוכה לאלרגיה, וכך העריכו את השכיחות של אלרגיה קלינית במדגם.

מתוצאות המחקר עולה כי השכיחות המוערכת של אלרגיה למזון בארה"ב הייתה 2.5%. החוקרים מפרטים כי השכיחות המוערכת הייתה 1.3% עבור אלרגיה לבוטנים, 0.4% עבור חלב פרה, 0.2% עבור חלבון ביצה ו-1% עבור שרימפס.

במחקר נמצא קשר בין אלרגיה בסבירות גבוהה או אלרגיה אפשרית למזון, לבין גזע שחור, מין זכר וילדים. החוקרים מדווחים כי בקרב משתתפים שאובחנו עם אסטמה נמצא סיכון מוגבר לאלרגיה למזון, לעומת משתתפים ללא אסטמה, וכן סיכון גבוה יותר לביקורים בחדר המיון בשל אסטמה.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסטמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום