סוכרת הריון: ספורט במקום אינסולין

(0)
לדרג

מחקר חדש: אימוני תנגודת מצמצמים את הצורך באינסולין בטיפול בסוכרת הריונית; כ-80% מהמדידות השבועיות של רמות הסוכר, שנערכו לנשים שהתעמלו, היו טובות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אימוני תנגודת עשויים לצמצם את הצורך באינסולין בטיפול בסוכרת הריונית.

לדברי החוקרים, מאחר ששריר שלד הינו האתר המרכזי לתנגודת לאינסולין במהלך ההיריון, ההמלצות הן להקפיד על פעילות גופנית כטיפול בטוח ויעיל בסוכרת הריונית, מאחר שהתועלת של פעילות אירובית בהפחתת השימוש באינסולין הוכחה היטב בעבר. מצד שני, לא ידוע רבות אודות השימוש הטיפולי באימוני תנגודת בנשים עם סוכרת הריונית.

אימוני תנגודת מאזנים רמות סוכר

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעה של תכנית אימוני תנגודת על הדרישות לאינסולין ואיזון רמות הסוכר בדם ב-64 נשים עם סוכרת הריונית. המשתתפות במחקר חולקו ביחס 1:1 לקבוצת פעילות גופנית או לקבוצת ביקורת.

בקבוצת ההתערבות, שבע נשים נזקקו לאינסולין, זאת בהשוואה ל-18 נשים בקבוצת הביקורת. בדומה, בקבוצת הנשים שהקפידו על פעילות גופנית התוצאות היו טובות יותר בכל הנוגע לאחוז הזמן שבילו בתוך טווח היעד של רמות הסוכר (לפחות 80% מהמדידות השבועיות מתחת לגבולות שנקבעו למחלה). בקבוצת הנשים הפעילות גופנית, מדובר היה ב-0.63 בהשוואה ל-0.41 בקבוצת הביקורת.

תכנית אימוני תנגודת נמצאה יעילה בהפחתת מספר הנשים עם סוכרת הריונית הנזקקות לאינסולין ובשיפור איזון רמות הסוכר בדם באוכלוסיה זו. מהמחקר הנוכחי עולות עדויות לפיהן אימוני תנגודת עשויים לתרום לטיפול בנשים עם סוכרת הריונית.

מגבלות המחקר כוללות את גודל המדגם הקטן וחוסר אפשרות לקבוע את ההשפעה המשולבת של אימוני תנגודת עם פעילות אירובית ו/או מטפורמין בנשים עם סוכרת הריונית.

הידיעה בשתוף doctors ו-e-Med

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום