שיטה חדשה לאבחון טרשת נפוצה

(0)
לדרג

רמת הדיוק של אבחון טרשת נפוצה, על ידי גילוי נוזלים בעמוד השדרה היא 85%. שיטה חדשה שפותחה בשיבא מעלה את רמת הדיוק ל-93%, ומאפשרת טיפול מוקדם

מאת: מערכת zap doctors

במשך עשרים השנים האחרונות המדד העיקרי לאבחון טרשת נפוצה התבטא בגילוי נוזלים מסוימים בנוזל השדרה, אך בדיקה זו יעילה רק ב-85% מהמקרים. ב-15% מהמקרים עלולה להתקבל תוצאה חיובית כוזבת אצל נבדקים בריאים, ואף חמור יותר, תוצאה שלילית כוזבת אצל נבדקים חולים.

שיטה מדויקת ב-93%

שיטת אבחון חדשה שפותחה במרכז הרפואי שיבא, מעלה את רמת הדיוק ל-93%. ד"ר בתיה קפלן ממכון הלר, ופרופ' בן-עמי סלע, מנהל המכון לכימיה פתולוגית, גילו שיחס מסוים בין רמתם של סוגי נוגדנים שונים בנוזל השדרה מצביע על קיומה של טרשת נפוצה. הזיהוי המשופר מאפשר התייחסות טיפולית מדויקת ומוקדמת יותר, שעשויה לסייע במהלך המחלה.

האבחון החדש עשוי להחליף את שיטת הבדיקה הישנה ששלטה בכיפה דור שלם, והתבססה על עצם הימצאותם של נוגדנים שלמים בנוזל השדרה, בלי התייחסות ליחס בין רמות הנוגדנים השונים.

מחלה כרונית של מערכת העצבים

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקוד תאי מערכת העצבים המרכזית, וגורמת לשיבוש ההולכה החשמלית שלהם. כתוצאה מכך, סובלים החולים מפגיעה בתפקוד המוטורי, החל בחולשת שרירים וכלה בניוון שרירים, וכן מפגיעה בראייה ומפגיעה תחושתית, העלולה להביא לאובדן תחושה באיברים מסוימים.

המחלה פוגעת באנשים בגילאי 20-40, ופגיעתה בנשים כפולה מזו בגברים. בראשית דרכה של המחלה התסמינים קלים יחסית, דבר המקשה על אבחונה.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום