ממצא: פגות שורדות יותר מפגים

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: אחוזי ההישרדות של פגות שנולדו במשקל המתאים לגיל ההריון גבוהים בכ-30% מפגים ממין זכר בעל משקל לידה נמוך יותר

מאת: מערכת zap doctors

המין הנשי חזק יותר מהמין הגברי גם בעת היותם פגים. כך עולה מעבודת מחקר שבוצעה על ידי מנהל מחלקת ילודים במרכז הרפואי "בני ציון" פרופ' דוד בדר ומנהל מחלקת ריאות ילדים ד"ר אמיר קוגלמן. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת הבינלאומי המדעי והיוקרתי pediatrics journal השייך לאגודה האמריקאית לרפואת ילדים.

עבודת המחקר בוצעה בשיתוף פעולה של כל מחלקות הפגים בארץ ובה נאספו נתונים למעלה מ-12 שנים. מתוך 16 אלף פגים 3,500 השתתפו במחקר. תוצאות המחקר מאפשרות לתת תחזית יחסית מדויקת לגבי ההישרדות להורי הפגים בשבועות המוקדמים מאוד של ההריון (החל מהשבוע ה-23 ועד לשבוע ה-26).

הגודל כן קובע

מתוצאות המחקר עולה כי בנות שורדות יותר בתנאי שהן גדולות יותר. כלומר אם שני הפגים באותו שבוע הריון והבן יהיה בעל משקל נמוך יותר, סיכויי ההישרדות שלו נמוכים יותר בכ-30%.

צוות החוקרים בנה מודל הנותן תחזית יחסית מדויקת ומתבסס על מדדים נוספים פרט למשקל ושבוע ההריון, המשפיעים על אחוזי הישרדותו של העובר העתיד להיוולד. המדדים הקובעים הם מין העובר ומשקלו, הריון חד עוברי והאם האם טופלה לקראת הלידה בסטרואידים.

"העבודה מציגה מידע עדכני בפני נשים הנוטות ללדת בשבועות מוקדמים של ההריון ואת אחוזי ההישרדות של פגים קטנים מאוד, החל מגיל 23 שבועות של ההריון", אומר מנהל מחלקת הילודים במרכז הרפואי "בני ציון" פרופ' דוד בדר. "מהמחקר עולה כי במידה ומין העובר הינו נקבה והיא בעלת משקל המתאים לגיל ההריון אז אחוזי ההישרדות גדולים לעומת עובר ממין זכר בעל משקל לידה נמוך יותר".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום