אבחון מוטעה של "מוות בעריסה"

(0)
לדרג

למרות שבשנים האחרונות ישנם פחות מקרים של תסמונת מוות בעריסה, מספרם של מקרי המוות הלא מוסברים של תינוקות שמתו כתוצאה מהתעללות עולה, כך מדווחת האקדמיה לרפואת ילדים בארה"ב

מאת: למרות שבשנים האחרונות ישנם פחות מקרים של תסמונת מוות בעריסה, מספרם של מקרי המוות הלא מוסברים של תינוקות שמתו כתוצאה מהתעללות עולה, כך מדווחת האקדמיה לרפואת ילדים בארה"ב

כדי לעזור לרופאים להבדיל בין מקרה של "מוות בעריסה" לבין מקרה של רצח, הוציאה בימים אלו האגודה האמריקנית לרפואת ילדים הנחיות חדשות לבירור נסיבות מותם הבלתי צפוי של תינוקות.

מאז שנת 1992 ממליצה האקדמיה לרפואת ילדים להשכיב תינוקות על הגב במהלך השינה במקום על הבטן, המלצה שהורידה את מקרי מוות בעריסה ביותר מ-40 אחוזים.

אולם חלק מהמקרים עלולים להיות למעשה רצח של תינוק, לפעמים עד חמישה אחוזים מהמקרים, אולם קשה לרופאים לקבוע האם מדובר בחנק מחפץ רך או מוות בעריסה.

יחד עם זאת פרסמה האקדמיה שורה של הנחיות האמורות להדליק "אור אדום" אצל רופא הקובע מוות של תינוק.

מקרה כזה יכול להיות מצב שבו התינוק היה ידוע כסובל ממקרים חוזרים של בעיות נשימה או היסטוריה של מצבים מסכני חיים תחת השגחתם של ההורים. סימנים נוספים למוות בהתעללות יכולים להיות מקרים נוספים של מוות צאצאים במשפחה, דם באף או בפה של התינוק או תינוק שגילו עולה על שישה חודשים, זאת משום שרוב מקרי המוות בעריסה מתרחשים בגיל של כמה חודשים.

מקור:
Pediatrics 2001;107:437-441

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום