פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3678 הודעות
3191 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

13/02/2006 | 12:55 | מאת: יעל

שלום רב, יש לי ילד בן 10 שסובל מ add הוא מטופל בריטלין כבר 4.5 שנים ממחצית שניה בכיתה א' היום הוא בכיתה ה' , אנחנו במעקב של נורולוג כל חצי שנה. שאלתי היא עקב הפירסום האחרון על הריטלין רציתי לשאול אם יש תרופה צימחית שנותנת את אותו האפקט ואותה ההשפעה כמו של הכדור כך שאול לתת לו משהוו צמחי ולא כימי אשמח מאוד לשמוע או לקרוא מאמרים. מה גם שאני רוצה להתחיל לנסות להוציא אותו מהכדור אני לא מעוניינת שהוא יהיה תלותי בכדור

תפני בקשה לרופא המטפל, בלי לעשות שינויים ללא שותפות איתו

דרך הדוא"ל של אגודת קלינאי התקשורת: [email protected] אפשר גם הטל: 052-2555468

11/02/2006 | 20:44 | מאת: ישראל

לאיזה רופא נתן לפנות אם אנחנו סובלים משכחה, לא מסגלים לחזור על משפט שנאמר בהרצאה לפני 5 דקות, על מילות שיר שידענו אותו בעל פה וכיו"ב

לקריאה נוספת והעמקה

לאבחון אצל פסיכולוג קוגניטיבי ולנאורולוג. שילוב של שניהם וודאי ישיבו לשאלותיך

11/02/2006 | 19:10 | מאת: שם בדוי

שלום יש לי ילדה בת 6 וחצי ויש לה בעיות של קשב וריכוז + בעיות בזכרון + ובעיות חברתיות ביום שלישי הילדה עוברת איבחון, שנדעה מה יש לה ואיך נטפל באה. הילדה חצי שנה לוקחת רטלין, לאחר הכתבה שהיתה בטלויזיה על הרטלין ולאחר שפורסם באתר האינטרנט שמתו 25 אנשים מהתרופה של הרטלין, אני פוחדת. מה לעשות? איזה תחליף יש לתרופה? איך אני יעזור לילדה שלי בבית הספר? אני רוצה לדעת על הטיפול בשיטת רביב. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

לא יודעת מה זה שיטת רביב, אבל תזהי משינויים פיתאומיים בתרופות, תתיעצי עם הרופאה בעניין זה. טיפול התחומי שמגדרת הינו שילוב של תרופות וטיפול התנהגותי, שיטות למידה מתואמות והקניית מימנויות לילדה כדי שתוכל להתמודד עם הקיים המזוהים. בעקבות הטיפול ודאי יבנו תוכנית טיפול כוללני ורב תחומי. בהצלחה!

09/02/2006 | 17:29 | מאת: אילת

בני בן 5 וחצי והוא אובחן אצל מומחה אף אוזן גרון יש לו דיבור אפי עינפוף, בבדיקה אובחן כי יש לו חייך שסועה ולכן הוחלט לטפל בו בעזרת קלינאית תקשורת המתמחה בתחום חייך שסועה כדי לעזור לו וללמדו איך להשתמש בשרירים שאינם עובדים נכון אצלו, אני מחפשת קלינאית תקשורת באזור השרון שתוכל לעזור לנו לטיפול של כ- 3 חודשים פעם בשבוע כדי לעבוד איתו ואז להגיע להחלטה אצל המומחה אף אוזן גרון אם לנתח אותו או שהעבודה עם קלינאית תקשורת תהווה הצלחה וכך נפתור את הבעיה, לא הצלחתי למצוא קלינאית תקשורת שמתמחה בתחום של חייך שסועה (אינפוף). אודה לכם מאוד כי תעזרו לי למצוא קלינאית תקשורת שתוכל לעזור לנו.

לקריאה נוספת והעמקה

בעניין זה רצוי לפנות דרך קופ"ח, מכוון שלבנך מגיעה טיפול במימון ביטוח הבריאות. תוכלי להיעץ עם האחראי לתחום זה בקופה. יש בכפר סבא מרפאה של קופ"ח כללית, ושם יש קלינאיות מצויינות, ביניהן כאלו שמתמחות בתחום זה. בכל מיקרה, במידה והינך מעוניינת בטיפול פרטי, תוכלי למצא קלינאית דרך אתר הבית של קלינאי התקשורתwww.ishla.org.il או בטל, 03-9217815 בהצלחה!

02/02/2006 | 22:45 | מאת: OHOH9

אנו מחפשים עוד מס' ילדים לצורך פתיחת קבוצה טיפולית לילדים עם בעיות התנהגות/בעיות חברתיות/בעיות רגשיות בגילאי 7-8 (כיתות א', ב'). הטיפול הינו פרטי בהנחיית פסיכולוגית/עובדת סוציאלית. הקבוצה כנראה תפגש באיזור נס-ציונה/רחובות. המעוניינים - נא להשאיר בעקבות הודעה זו את כתובת המייל שלכם. פתיחת הקבוצה מותנה במספר המשתתפים והמטרה היא פתיחתה באופן המיידי ביותר (פברואר-מרץ 2006).

לקריאה נוספת והעמקה

זהירות, לא יודעת מי זה ובודאי לא ממליצה לפנות לטיפול למי שמחפש כך מטופלים!

07/02/2006 | 09:42 | מאת: קב'

מדובר באמא לילד ADHD ומחפשת מתוך תקווה לעזור קב' תמיכה לילדים כמוהו. חבל שתגובת הרופאה הייתה כ"כ קיצונית במקום לברר קודם במה דברים אמורים. אינני מטפלת/מחפשת מטופלים. הכוונה כנה ואמיתית. אמא מודאגת.

02/02/2006 | 11:18 | מאת: שלומי

שלום רב, אני בן 27 וסובל מבעיית זיכרון. מאז ומתמיד אני חש שאינני זוכר דברים כפי שאנשים אחרים זוכרים אך הדבר לא השפיע באופן משמעותי על התפקוד היום יומי שלי. הפתרון היה ללמוד שעות רבות יותר. אך הזמן האחרון, מאז שהתחלתי לעבוד בעבודה רצינית הבעיה הזאת משפיעה על התפקוד היום יומי. עברתי מספר בדיקות בסיסיות אך אף אחת לא מראה על בעיה מסוימת או חוסר בויטמין מסוים. התחלתי לקחת ליתר ביטחון ובעקבות חוסר תזונה מאוזנת צנטרום אך אני לא בטוח שהזיכרון שלי משתפר. אשמח לקבל עצות לשיפור הזיכרון, ספרים מועילים, בדיקות מעמיקות יותר וכו'. תודה רבה על ההקשבה, שלומי

לקריאה נוספת והעמקה

1. כדאי שתעבור איסחון אצל פסיכולוג קוגניטיבי. 2. הפסיכולוג הקוגניטיבי יכול לבנות לך תוכנית במתבסס על אסטרטגיות למידה, זכרון ותפקוד קוגניטיבי, כדי לסיעה לך. בהצלחה

שתינוק בן 17 חודשים אינו מדבר? הוא יוצר תקשורת בלתי מילולית מביעה את רצונותיו באופן ברור, מגיב היטב לדיאלוגים איתו אבל אינו מדבר למעט זה... אה... אך אינו מוציא הברות או חלקיהן... אשמח לתשובות ולהפנייה לחומר קריאה. תודה

7 חודש?! האם בכלל משמיעה קולות משחק? האם תנועות הפה והאכילה תקינים? האם עבר בדיקת שמיעה? האם הוא ילד בריאה בד"כ? הסיבות יכולות להיות מגוונות ועדיין נמצא בטווח הנורמה.... בכל מיקרה, לקבלת תשובה ספציפית ואם יש שאלה אישית, בגיל זה, כדאי לפנות ישיות לקלינאי תקשורת לקבלת הדרכה והכוונה, וגם שמישהו מקצעי יתבונן בילד ויבדוק האם יש מקום לדאגה או האם מבודר על התפתחות מאוחרת, אך תקינה. לפעמים ילדים הגיל זה משמעים מילמול באופן עקבי, אך ההורים לא "מגלים" שאילו מילים. אם משמיע קולות מכוונות, עקביות, ליצירת קשר... אז מהחינתו אלו מילים. בכל מיקרה, עדיף לקבל יעוץ אישי

21/01/2006 | 23:00 | מאת: בן 20

שלום, אני בן 20 ומאז שאני ילד אני מדבר עם סמך חזקה במקום שין הייתי רוצה לטפל בזה כי זה מאוד מפריע לי איך מי מו מה? בבקשה עזרה! תודה רבה מראש.

עם אתה רוצה, ניתן לסיעה לך. לך לטיול של קלינאית תקשורת, תוכל למצוא מישהי דרך אגודת קלינאי התיקשורת 03-9217815. בהצלחה

06/02/2006 | 12:16 | מאת: ר

אם אתה חבר קופ"ח מכבי יש קלינאית מצויינת באיזור ראשל"צ ששמה זוהר רז. לך אליה ומהר ותהנה! גם נחמדה וגם מקצועית. בהצלחה.

אין אני ממליצה על קלינאי בודד זה או אחר. תוכל לקבל המלצה על מספר קלינאים באיזור מגוריך, דרך העמותה המקצועית של קלינאי התקשורת בישראל 03-9217815 או www.ishla.org.il בכל מיקרה, הטיפול בגילך איננו מכוסה על ידי ביטוח הבריאות. תצטרך לשלם באופן פרטי.

21/01/2006 | 17:34 | מאת: שחר

שלום, האם סוג הגמגום יכול להשתנות עם הזמן? אני לא מתכוונת לחומרת הגמגום אלא שתקופה הגמגום יהיה עצירתי, תקופה חזרתי, תקופה בכל פעם שאני נתקעת להגיד "אה נו". בנוסף מאובחנת עם תסמונת טוראט, האם יתכן שהגמגום הוא בעצם טיק? בתודה מראש, שחר

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט יתכן שה" גמגום" הינו סימפטום של טורט! תצטרך ללמוד לחיות עם השינויים,..... הבסורה הטובה היא שמה שמקשה עליך יחלוף גם הוא!

20/01/2006 | 07:14 | מאת: מושיק

שלום , אני בן 30 עובד כמתכנת וסך הכל חי חיים רגילים וטובים אבל ! כל השנים אני סובל מבעיית ריכוז לדוגמא: במהלך שיחה עם הבוס שלי אני פתאום מתנתק - מרחף לשבריר שניה ומאז אני לא קולט את מה שהבוס אומר לי והוא צריך לחזור על עצמו וסובב חלילה - אתם כבר יכולים כמה זה מפריע לי וגם לו כמובן - ובייחוד שאני שאפתן ורוצה להתקדם - אבל מי ייקדם אדם שלא קולט. .. הדוגמא הזאת לובשת צורות בכל מקום עם החברה ההורים לימודים ועוד ועוד האם לדעתכם הבעיה הזאת ברת פיתרון לאן פונים ? אנא עזרו לי מחכה לתשובה ( או לנס) מושיק

21/01/2006 | 17:29 | מאת: שחר

הי, קודם כל אפשר ללכת לאבחון ואם יתגלה שאתה סובל מהפרעת קשב, יש טיפול תרופתי. אני עם הפרעת קשב, מטופלת בריטלין וחוץ מזה יש לי טכניקות עוקפות. גם הבוס יודע שאם הוא אומר משהו אני חוזרת אחריו כדי לוודא שהבנתי נכון, משתדלת לקבל הנחיות במייל. תתפלא אבל הקידום הגיע אחרי ששיתפתי את עמיתי בבעיה.

רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה

רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה

רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה

רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה

19/01/2006 | 19:14 | מאת: שם בדוי

לפני זמן מה באבחנה ראשונית אובחנתי כאדם שיש לו בעית קשב וריכוז.. רוצים לשלוח אותי למבדק שעולה כ-1000-1500 (משרד הביטחון מממן לי אותו) עכשיו רציתי לשאול מה בדיוק קורה במבדק..??מה עושים? מה בוחנים?

תצטרך לשאול את מבצעי הבדיקה!

18/01/2006 | 20:01 | מאת: nicolkedem

מה לעשות.

מה השאלה?

17/01/2006 | 19:57 | מאת: נעמה

מהי בדיקת טמפנומטריה?(לבת 4)

לקריאה נוספת והעמקה

זו בדיקה של הענות עור התוף לצלילים, מאפשר לאבחן את תנודות עור התוף ביחד לנעשה בתוך האוזן התיכונה, כמו: נוזלים באוזניים, שלמות עור התוף, לחץ נמוך מדי באוזן התיכונה... איננה דיקת שמיעה, אך מהווה חלק של השלמת בדיקת השמיעה לאיתור פעילות של המערכת כולה.

22/02/2006 | 16:34 | מאת: מירה

שלום, אני מורה לחינוך מיוחד , ויש לי תלמיד אשר דיבורו איטי מאוד . לא נצפו קשיי שטף , הפסקות או היסוסים , אך עדיין הוא מדבר לאט מה יכולה להיות הסיבה ?אודה לך אם תוכלי להפנות אותי לחומר כתוב בנושא. מירה

בני בן שנתיים ושמונה חודשים. הוא מדבר באופן ברור ומרכיב משפטים מורכבים מגיל שנתיים אולי קצת לפני. לאחרונה שמתי לב שהוא אינו אומר את העיצור שין (shin) אלא אומר אותו כשין (sin). אין זה משנה אם העיצור שין מופיע בראש מילה או באמצע. שאלתי היא: האם זהו גיל שבו הילדים אינם רוכשים עדיין עיצור זה ואין לי סיבה לדאגה, או שמא אני צריכה להתחיל עם קלינאית תקשורת כדי שלא תתפתח בעיה עתידית בדיבור בנוגע לעיצור זה?. תודה.

22/01/2006 | 06:59 | מאת: פרידה קורנברוט

עדיין מוקדם להתיחסות להיגוי של ה "ש". יש לבנך מטלות שפתיות חשובות הקודמות להיגוי מושלם. ה- ש נרכשת בגיל יותר מאוחר ומטופלת, במידה ולא נרכשה נכון, לקראת גן חובה או בהתאם לחלופת השיניים הקידמיות. בכל מיקרה, תמנעי מבנך לדבר עם מוצץ בפה, במידה והוא עושה זאת..... דבור עם מוצץ בפה מעודד מיקום לא נכון של הלשון בדבור

15/01/2006 | 13:45 | מאת: נעה

שלום רב, שאלתי את השאלה גם בפורום נוירולוגיה, וייתכן שגם אתם תוכלו לעזור לי. אני בת 27, בריאה בסך הכל. לפני כאחת עשרה שנה הפכתי לצמחונית ומיד הרגשתי ירידה בזכרון ובריכוז, שייחסתי למחסור בויטמין b 12. בצבא חזרתי לאכול בשר, אבל רמות ה- b 12 נשארו נמוכות. תקופות מסויימות לקחתי את הויטמין בכדור, זה העלה את רמת הויטמין בדם אבל בעיות הזכון והריכוז נשארו כמו שהן. בחודשים האחרונים אני חשה החמרה- אני לא מצליחה לקרוא מאמר פשוט, כי המילים נעלמות לי. אני שוכחת דברים שאמרו לי כמה דקות קודם. אני שוכחת לעשות דברים. אני לא מרוכזת. אני מנסה למצוא מילה ולא מצליחה. בדיקות דם מלפני חודשיים הראו שרמת ה- b 12 נמוכה אבל עדיין בגבולות הנורמה. כרגע אני לוקחת b 12, קומפלקס בי וחיידקים טובים כדי לעזור לספיגה. למעשה אני שואלת את כל זה כדי לדעת- למי לפנות? רופאת המשפחה? איזה רופא מטפל בבעיות כאלה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

לדעתי עליך לפנות לשני גורמים: פסיכולוג קוגניטיבי, להערכה תפקודית, ללא קשר לתזונה (יכול להיות שיש לך בעיה שלא קשורה לתזונה, ואת מקשרת בין התיים) התיעצות עם רופא המטפל ותזונאית, לבדיקת המזון וההרכב שלו, כדי להבטיח שאת לא פוגעת בבריאותך. בהצלחה

11/01/2006 | 15:15 | מאת: רננה

מילה ראשונה תמר לגבי בת שנה. האם הפקת הקולות של החיות - "מו", "האו האו" וכולי, נחשבת למילה ראשונה? היא אומרת את הקולות כשרואה תמונה. אין עוד מילים ספציפיות, רק המון המון ג'יבריש. 18:35

כל הבוד לה! ברגע שיש הפקה קולים, מכוונת לתקשורת.. זו המילה הראשונה... גם כשהיא לא ברורה. תמשיכי להנות ממנה!

09/01/2006 | 11:58 | מאת: שרוני

פרידה שלום יש לי בן בן4 וחצי שנמצא בגן חינוך מיוחד (גן שפתי) הוא מקבל שם טיפולי קלינאית תקשורת פעמיים בשבוע והוא גם משתלב פעמיים בשבוע(ימים אחרים )בגן רגיל לילד יש בעיית דיספרקסיה כפי שאובחנה על ידי קלינאית תקשורת השאלה שלי היא האם יש מקום להוסיף לו עוד שיעורי קלינאי האם מומלץ להוסיף לו עוד ימים בגן רגיל אני רואה קצת שיפור מביחנת הדיבור אבל זה רק אצלי אחרים עדין לא מבינים אותו מה אפשר לעשות אני נואשת כבר תודה שרוני

לקריאה נוספת והעמקה

לגבי תוספת לטיפול שהוא מקבל, עדיף שתקבלי הדרכה ותמשיכי את העבודה איתו, בביתף על בסיס מתמשך במשך כל שעות היום איתו. יש מצבים שבהם יותר טיפול איננו אומר שיפור.... ודאי לא "שבלבל אותו" על ידי טיפול של מספר אנשי מקצועה. בכל מיקרה, המשך הדרישה והסיוע לדיבור ברור הינם חלקים של התמיכה שלך בבנך. לגבי חיזוק שעת שהיה בגן "רגיל" כדאי להתיעץ עם הגננות והקלינאית, ביחד.

04/01/2006 | 18:40 | מאת: רונית

שלום רב, יש לי ילדה בת 3.3 חודשים. היא החלה לדבר כראוי עתה. היא מדברת יפה, שואלת שאלות עונה לשאלות, מבקשת בקשות וכדומה אבל רק ממבוגרים. ילדים מגיל 7-8 ומעלה. מילדים בני גילה היא מתעלמת לחלוטין.או יותר נכון לא יוזמת איתם שיחות. אם הם שואלים אותה שאלות היא עונה להם. אבל לא יוזמת משחק וכדומה. האם יש אוטיזים שמתייחס שהבעיה היא רק של הילדה מול בני גילה. או שאוטיזים הוא כלפי כל הסביבה. האם התנהגות זו יכולה לנבוע גם ממצבים רגשיים או נפשיים שאפשר לטפל בהם? אני מאוד מוטרדת אודה לכם על תשובתכם רונית

לקריאה נוספת והעמקה

כניראה שהתנהגותה נובע מהעדפתה האישית! אין אוטיזם "רק" לגבי אוכלוסיה מסויימת, אוטיזם הינה תופעה של הפרעת קשר לכל הסביבה, מתוך ריחוק וחוסר התיחסות לנעשה סביב הילד. יש קשיים חברתיים היכולים לגבול באוטיזם, אך זו תופעה כללית לגבי קשרים חברתיים, בכלל.

04/01/2006 | 15:16 | מאת: ענת

האם יש תחיף לריטלין ומישהו ניסה אותו או שמע אני לא שקטה בקשר לכדור לגבי הילד שלי והיתה בערוץ 1 נוירולוגית ילדים שדיברה על תרופה טיבעית ואיני זוכרת את שמה אם יש מישהו שיודע על זה משהו אשמח לשמוע תודה מראש לגבי כל תשובה

כדאי להפנות את שאלתך לפורום נאורולוגיה.

31/12/2005 | 16:26 | מאת: אילן

מה הבדל בין התבטאות מילולית ומדוברת? ממתי קיימת תקשוקת תומכת בארץ? תודה

מילולי מדובר זה אותו דבר! תקשורת חלופית תמיד הייתה קיימת, כמו סימני דרך, סמלים וכאלה..... בשימוש לש אנשים עם לקוייות משנות ה- 70 המאוחרות, תחלית ה 80.

30/12/2005 | 19:40 | מאת: אורלי

בתי בת 3.2 מתקשה לצרף מס' מילים ליצירת משפט ברור. כמו כן היא מדברת בהברות ולא במילים ברורות למשל במקום מטוס אטוס במקום מעטפה אטפה וכו'. התחלנו ללכת לקלינאית תקשורת אשר נפגשת איתה מידי שבוע. עדין לא ראיתי שפור בדבור. לה עצמה זה גם מפריע- הן לבטא עצמה והן ביצירת קשר עם ילדים אחרים. האם ניתן לעשות עוד משהו (היא בטיפול של הקלינאית בערך חודש וחצי). עשינו לה בדיקת שמיעה והיא שומעת טוב. אבקש את תשובתך בתודה, אמא מודאגת.

לקריאה נוספת והעמקה

נראה לי שאתם עושיפ את הדבר הנכון, פרט לאבחון כללי במכון להתפתחות הילד. אם אחרי חודש וחצי של טיפול לא הרגשתם שינוי, יש מקום לשיחה עם הקלינאית.\ האם היא נותנת להם הדרכה ומטלות לעבודה בבית, במהלך השבוע? כמה פעמים השבוע אתם נפגשים איתה? האם נוצר קשר טוב וחיובי ביניהן וחשוב מאד, האם יש לקלינאית הזאת מספיק נסיון וידע או לפחות מקבלת הדרכה וביקורת מקלינאי מוסמך יותר? מי הפנה אותכם אליה? האם יש בקרה כל שהיא על עבודתה? לאחר קבלת תשובות אוכל לסייע יותר, אך בכל מיקרה, כדאי מאד לשוחח עם הקלינאית המטפלת ולקבל ממנה תשובות מספקות.

01/01/2006 | 17:25 | מאת: אורלי

תודה על תשובתך. אנחנו הולכים לקלינאית תקשורת דרך קופ"ח מכבי. היא מזמנת אותנו אליה פעם בשבוע ונותנת מטלות. בתי מאוד מחבבת אותה ורוצה להפגש איתה.אין לה כל-כך סבלנות לתרגל מילים והיא בסופו של דבר מתעצבנת כשלא הולך לה. הקלינאית אמרה לי שמבחינת התפתחות ואוצר מילים בתי מתאימה לבני גילה לכן היא לא רואה צורך לגשת למכון להתפתחות הילד. האם כדאי ללכת לקלינאית פרטית בתדירות גבוהה יותר? ואם כן איך אדע למי? האם חודש וחצי זו תק' קצרה עדין להערכה? האם יש מקום לדאגה? יש לי עוד 2 בנות גדולות יותר שהתחילו לדבר מוקדם. אודה על תשובתך בחזרה

26/12/2005 | 09:34 | מאת: יעלה

יש לי אחיין בן 5.5 שטופל במרכז להתפתחות הילד על פי המלצת הגננת. אני יודעת שעבדו איתו שם על דיבור ועל מוטוריקה עדינה. כיום הוא נמצא ב"גן שפתי" שאמור לשים דגש על שיפור יכולת הדיבור שלו. הילד גדל במשפחה תומכת אבל לא חסרות שם בעיות. אנחנו במשפחה מרגישים שהוא איטי, לא מפותח לפי גילו. רק דוגמא- ניסינו ללמד אותו את הכתובת ונראה היה שהוא מאוד מתקשה לזכור. אנחנו החלטנו להתגייס על מנת לתת לו את כל מה שאפשר ולקדם אותו בצורה המקסימלית כדי שיוכל להשתלב עוד שנה או שנתיים בבי"ס רגיל. רוב העזרה שאנחנו בונים עליה צריכה לבוא מגורם חיצוני (בתשלום כמובן). מה עלינו לעשות? האם ניתן לשלוח אותו לאבחון במכון פרטי ולפי זה לקבל המלצה איך ומי יעבוד איתו? תודה רבה יעלה

לקריאה נוספת והעמקה

המקום המתאים למתן אבחנה ותוכנית עבודה הינו מכון להתפתחות הילד. בגילו של אחינך מתאים יותר שתוכנית ההתערבות תעשה דרך מערכת החינוך, וכניראה כך עשיתם מכוון שהוא בגן שפתי, אשר מגיעים אליו רק לאחר אבחון וקבלת זכאות דרך חוק החינוך המיוחד. אם מוקד הבעיה הינה בלמידה, אז רצוי שפסיכולוג חינוכי "ירכז" את ההתערבות והטיפולים הונמים, וזה כדי לא לבלבל את הקטן ולגרום לו קושי מיותר. ארגון ניצן מטפל בילדים בעלי ליקויים למידה ואולי הוא מתאיםללהכלל בקבוצה זו, גם בגיל מוקדם זה ניתן להבין שמדובר על קושי בלמידה (כמו זכירת הכתובת) ויש מקום ללמידה של אסטרטגיות ייחודיות והדרכה מובנת. האם ההורים מקבלים הדרכה מסודרת, לטיפול בילד ושילובו בביה"ס? ישנם ילדים שזקוקים לעזרה רבה, ואם כל הכוונות הטובות והעזרה עדיין מתקשים בלמידה.............. לצערינו לפעמים כל העזרה לא מתגברת על הקוי היסודי של הילדים, ואז יש צורך בהתערבות כוללנית ארוכת טווח. במערכת החינוך המיוחד או בכל מיסגרת שיכולה לתכנן לטווח ארוך. בכל מיקרה, יש צורך בתאום בין כולם!

20/12/2005 | 10:40 | מאת: שילת

שלום, אני לקוית שמיעה, ומאד מוזיקלית, אני ממשפחה מוזיקלית ואומרים עלי שאני מוזיקלית. אבל, אני מזייפת כשאני שרה, אז אומרים לי שאני מזייפת בגלל השמיעה שלי, אבל אני חושבת שאני מזייפת בגלל שאני לא יודעת לשיר יפה, כי עובדה שאני שומעת את עצמי מזייפת... אז השאלה: מי צודק? אני או משפחתי? האם יש קשר לזיוף שירים למי שלקוי שמיעה?תודה ויום טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

גם אני מזייפת ואני שומעת מצויין! לשיר הינו תפקוד אחר, מרבית האנשים שומעים את השיינויים במוזיקה ובמנעד, אין זה אומר שהם יכולים להפיק את הטונים בדיוק כמו שהם שומעים. מנגנון השירה קשור ליכולת להפיק את הצלילים, האברי הקול , בנוסף לשמיעה. כניראה שאת צודקת!

19/12/2005 | 20:36 | מאת: דנה

מזה חצי שנה שאני מאבדת מילים. לדוגמא על השולחן צלחות ואני יודעת שמדובר בצלחות אולם אני לא מצליחה לזכור כיצד אומרים את המילה ואני אבקש לאסוף את הקערות כמילה מחליפה. או אבקש למסור לי את העיפרון במקום את העט, כי המילה עט ברחה לי מהראש, על אף שאני יודעת שאין זה עיפרון. יש לציין שאני ילידת הארץ ואין זה נובע מאי שימוש שוטף בשפה.

22/12/2005 | 08:42 | מאת: פרידה קורנברוט

המכור לתופעה זו יכול להיות מגוון ביותר, למשל: עקב חרדה וקשיים ריגשיים עקב תהליך של ירידה בתפקוד קוגניטיבי עקב תהליך המתפתח המוח עקב חוסר תשומת לב ודאגה לדברים אחרים עקב בעיה מטבולית וכו' וכו'. במידה והתופעה נעשת מטרידה ומציקה עליך לבדוק את עצמך, אולי תמצאי משהו שמטריד ומדאיג (מלבד התופעה עצמה) וכדאי לשקול פניה לרופא המטפל לעריכת בדיקות כלליות ולנאורולוג לבדיקה מקיפה. לפי הצורך יכולים להפנותך לבדיקה אצל פסיכולוג קוגניטיבי שיסייע באיחון הבעיה. אינני יודעת את גילך ומצבך הרפואי, אבל יש לקחת את הכל בחשבון.

17/12/2005 | 23:06 | מאת: טוהר

קרובת משפחתי היא נערה בת 16 אשר אובחנה כסובלת מ- right hemisphere dysfunction. הבעייה באה לידי ביטוי בקושי בדיבור וקריאה, קשיי למידה חמורים וקול דק וצפצפני שלא מתאים לגיל הכרונולוגי. האם יש סיכוי שהבעיה היא גנטית? לאור כך, האם יש בדיקות גנטיות לפני כניסה להריון שעל ידן ניתן לאבחן האם קיימת בעייה? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

לא, אין בדיקה גנטית שמגלה חוסר תיפקוד מזהרי שכזה. התאור שלך בכל מיקרה לא מתאים לאבחנה שנתת לה, פגיעה בהמיספרה הימנית לרוב איננה מתבטאת בקושי בלמידה, בדיבור או באיכות הקול! אינני מבינה את מהות הקשיים שלה, אבל אולי מישהו מוסמך (רופא נאורולוג או פסיכיאטר) אבחנו תסמונת מסויימת זו, אם היא בטיפול מקצועי כדאי להפפנות את שאלתך אליו, יכול להיות שיש משהו שאיננו ברור לך.

15/12/2005 | 21:13 | מאת: רות

עברתי נתוח להוצאת בלוטת התריס עקב גידול סרטני ,המנתח אמר כי היה עליו לגרד מעט את העצב מאז הניתוח אני צרודה ומה שחשוב לי יותר שאנני יכולה לשיר, אנני יכולה להפיק צלילים גבוהים .למה זה? האם אפשר לתקן את המצב? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לאחר ניחות להסרט גידול מבלוטת התריס יכולות להיות שתי קבוצות של פגיעה בקול שגורמות לצרידות: א. פגיעה בעצב המניע את מיתרי הקול ונגרמת עקב כך פגיעה בתנועת המיתר... יכולה להיות פגיעה לאורך זמן או לחלוף בטווח של חצי שנה..... אי אפשר לדעת בודאות, צריך מעקב של רופא אאג'. ב. פגיעה במיתרים עצמם, כחלק של מהלך האנטובציה וההרדמה בניתוח.... השפעה זו עוברת לאחר כמה ימים או לחלופין, פגיעה מכנית במנגנון המניעה את המיתרים... נקע של סחוסי המיתרים. לצורך אבחנה מבדלת עליך לפנות לרופא אא' שיבצע בדיקה לרינגוסקופית (הסתכלות לתוך המיתרים בזמן הפקת הקול) ויקבע את מהות הפגיעה. קלינאית תקשורת יכולה לטפל בצורת הדיבור ולתת לך הדרכה לשיפור הפקת הקול, לאחר האבחון של הרופא וקבלת פרטים על תפקוד המיתרים. בכל מיקרה, סביר להניח שתפיקי תועלת מטיפול קול אצל קלינאי תקשורת. הטיפול מכוסנ מבחינת עלות על ידי ביטוח הבריאות בקופת חולים מאחר שמדובר על בעיה שהתעוררה בעקבות התערבות כירורגית.

13/12/2005 | 20:17 | מאת: איילת

ב"ה שלום רב, יש לי ילד בן 2.8 בן יחיד, ונכד יחיד. התפתחות השפה שלו מאוחרת . הייתה לו לקות שמיעה רצינית כתוצאה מנוזלים והוא נותח ניתוח כפתורים לפני כ- חצי שנה. עליי לציין שלפני חצי שנה הוא היה אומר אמא- מא אבא- בא וכדומה כלומר הברה ממילה אחת. היום כ חצי שנה אחרי הניתוח הוא בונה לבדו משפטים בנות 4-5 מילים. עדיין יש קצת בעיות היגוי. כמו כן הוא שר שירים שונים, מכיר את כל המספרים והאותיות וכדומה. בגן הגננת טוענת שהוא ילד נבון מאוד. מבין במהרה כל מה שהיא מלמדת ומייד משיים ופולט את הנלמד. אבל הבעיה העיקרית שלו שהוא לא מתקשר עם ילדים בני גילו. עם הגננת והצוות הוא מתקשר נפלא. אבל עם ילדים בני גילו הוא מסרב ליצור קשר. מוכן רק לבדו לשחק. בבית הוא יוצר קשר ותקשורת מעולה עם כל המשפחה המורחבת (שר רוקד, שואל שאלות עונה לשאלות מחקה המון את כל מה שאנחנו עושים) . וכן נולד לא מזמן דן דוד והוא כל הזמן רוצה להאכיל אותו לנגב לו את החלב להחליף לו וכדומה. בגינה הוא מוכן להתקרב לילדים רק אם אני באה איתו. והוא עונה לשאלותיהם רק כאשר אני מתערבת ואומרת לו לענות להם. כמו כן הוא מאוד עקשן. וכשילד רוצה לתפוס לו את היד הוא ממש מתעקש לא לשתף איתו פעולה. יחד עם זאת שמרביצים לו הוא לא מחזיר מכות. בעבר היו חוטפים לו צעצועים והוא לא היה מגיב היום הוא עומד על שלו "ונלחם על הדברים שלו" בקרוב יהיה לי אבחון אצל פסיכולוגית וקלינאית תקשורת, אך הייתי רוצה לשמוע מה דעתך? האם אלו סימנים של PDD? אני מאוד מוטרדת אודה לך על תשובתך איילת

לקריאה נוספת והעמקה

לא, אינם סימנים של PDD בכלל. בכל מיקרה, מכוון שבנך מיועד לאיבחון אצל צוות שלאחריו יגידו לך דברים רלוונטיים לבנך, אין לי מה לאומר באופן כללי. בכל מיקרה, תסתכלי על כל מה שהוא כן עשה בחצי שנה האחרונה. ילד עם ליקוי יסודי ביכולת לתקשר לא מתואר בככל במילים שרת מתארת את בנך. לפי התאור שלך הוא פשוט משיג את בני גילו ובקצב מועץ! תמשיכי להנות ממנו ו"לגלות" את אישיותו המיוחדת..........

05/12/2005 | 23:23 | מאת: ymca

שלום פרידה, קודם כל אני מקווה שזה הפורום הנכון. ולשאלתי- אני בת 25 אובחנתי בעבר כלקויית למידה. בנוסף אני מעונינת בטיפול פסיכולוגי. שאלתי היא האם אני צריכה ללכת לפסיכולוג או גם עובדת סוציאלית(בעלת תואר שני) זה בסדר? (מבחינת האבחון כמובן) תודה

לקריאה נוספת והעמקה

כל איש טיפול (עובדת סוציאלית או פסיכולוג9 שאת תרגישי בנוח ועם הכשרה מתאימה יוכל ודאי לעזור לך. עניינ לקות הלמידה לא ניראה לי מכשול או חשוב מבחינת בחירה של המטפל. בכל מיקרה, מטפל צריך להיות מישהו בעל הכשרה מתאימה בטיפול רגשי, רצוי בעל ניסיון ובודאי שאת תרגישי בנוח איתו.

04/12/2005 | 14:54 | מאת: מיואשת.

שלום למנהלת הפורום בני בן 4 יש לו בעיה כפי שהגננת מתארת אי דחית ספוקים אם הוא רוצה לדבר הוא אומר את דבריו ומשתלט על כולם בדיבור אי אפשר להשחיל מילה -זה גם איתי גם אם דבריו קשורים לנושא או לא. הוא פעלתן מדבר הרבה וחוזר שוב ושוב על הדברים. אם אנחנו מחכים בתור למקום כלשהוא הוא מיד פונה לכל מיני אנשים שלא מכיר ומתחיל לדבר איתם על מה שהוא רוצה .אני לא נתקלתי בזה עם ילדים אחרים בחוץ. עלי לציין כי הוא בן יחיד אני חד הורית מבחינת למודית הוא קולט מהר יושב איתי ועושה חוברות משחקי לוטו מורכבים אוהב מאד להקשיב לספורים אך מיד מדמיין כי הוא בתוך הסיפור ומספר כאילו הסיפור עליו.לא לוקח את הסיפור כאילו קראנו ודי הוא ממש חווה אותו. האם תוכלי לנסות לעזור לי מה דעתך על הדברים. תודה, המתוסכלת.

מצטערת, הבעיה לא בתחום העיסוק שלי. פני לחלק של פסיכולוגיה לילדים, באתר זה או באתרים נוספים. בהצלחה

30/11/2005 | 14:55 | מאת: גבי

שלום, יש לי בן בגיל 4.5, ילד מאוד פיקח בעל אוצר מילים מאוד גדול. הבעיה בעצם היא לא בתקשורת הוא מדבר מאוד ברור ומובן העניין הוא שהוא מושך את המילים, במיוחד שהוא שואל שאלה אבל באופן עקרוני לא רק ,לעיתים הוא מדבר לאט יחסית וגם מושך את המילים (מאריך אותן). ברצוני לדעת האם זה שלב וזה חולף? האם אני צריכה לדבר איתו על כך? אני לא רוצה לגרום למשהו שולי להפוך ליותר ממה שהוא באמת אבל זה מציק לי. אני מקווה שהצלחתי להבהיר את השאלה שלי. תודה רבה מראש.

יעוץ אצך קךינאי תקשורת ודאי ירגיעה אותך. אם הדיבור שלו מתאים לאופיו, אז, הנה לך התשובה! אם לא מתאים, תני לקלינאי לשמוע וליעץ. בגיל זה בנך זכאי ל מהםפר פגישות אצל קלינאי תקשורת, דרל ביטוח הבריאות הממלאכתי, נצלי אןתם וקבלי תשובה אישית/ מבלי להקשיב לו, אי אפשר להשיב לשרלתך, מצטערת

29/11/2005 | 23:25 | מאת: אורלי ברוך

אבי, בן 57 עבר לפני כ - 4 שבועות אירוע מוחי באונה הטמפורלית משמאל. ישנה פגיעה משמעותית בתחום הבנת השפה ( כפי הנראה CONDUCTION APHASIA) ןבתחום תכנון סביב הפה מה שפוגע ביכולת ההגייה התקינה. לטעמנו ההתייחסות הטיפולית לתחום זה אינה מספיקה ואנו מעוניינים לעבות את הטיפול באופן פרטי (בבית החולים "אלישע" שם הוא מאושפז) מבקשת המלצות על אנשי מקצוע מעולים בתחום זה מאיזור חיפה והקריות אשר מוכנים להגיע לבית החולים כפעמיים שלוש בשבוע! תודה רבה!!! אורלי

תעייני באתר של קלינאי התקשורת, תחת הרובריקה: למי לפנות www.ishla.org.il

30/11/2005 | 21:18 | מאת: אמיר

אורלי שלום יש לי עבורך המלצה בדיוק כפי שבקשת אנא חיזרי אלי למייל ואתן לך

28/11/2005 | 14:43 | מאת: ליה

אני עובדת שנים רבות בהוראה. לאחרונה יש לי קושי לשלוט ברוק תוך כדי דיבור/הרצאה ובאופן לא רצוני , במילים פשוטות אני "משפריצה" לכל הכיוונים. כדי שזה לא יקרה אני צריכה ממש להתרכז ו "לשלוט" ברוק תוך כדי דיבור. האם זה קשור לאופן ההגיה שלי או לכמות מוגברת של רוק? האם הגיל רלוונטי? אני בת 46 , גיל מעבר וכו' אינני בטוחה אם זה קשור לתחומך, אם לא, לאיזה תחום זה שייך? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אני מבינה את בעייתך ורוצה להרגיעה אותך, אין מחלה הגורמת להפרשת יתר של רוק, אלה להפך, מחלות מפחיתות ט\את כמות הרוק, כך גם טיפולים תרופתיים ומצבי לחץ רגשיים. לעניינך, האם את מקבלת תרופות הרגעה או אחרות המעיטות את זמן התגובה שלך? האם עברת טיפול שיניים רציני, אשר הותיר אותך בשינויי תחושה או תנועה בפה? האם משהו במצב הבריואת הכללי השתנה? ודאע\י לא גיל מעבר - אשר אם משפיעה, משפיעה דווקא ביובש כללי וגם של ריריות הגוף, כולל הפה ואיזורים אינטימיים אחרים. יכול להיות שאת שינית משהו בהרגלי הדיבור - את ממהרת או חושבת על נושאים אחרים ואת "שוכחחת" לבלוע את הרוק באופן מתואם עם הדיבור? הרבה שאלות למחשבה. במידה ויש שינויים כמפורט, תוכלי לחשוב על דרכי פעולה או התיעצות תפקודית אצל קלינאי תקשורת, כמוני.

27/11/2005 | 14:53 | מאת: בחורה

שלום אני בחורה בת 29 ויש לי בעיה בקול יש לי קול גברי השאלה האם אני יכולה לעבור איזה טיפול או ניתוח לתקן את זה אני מבקשת להחזיר לי תשובה דחוף כי שזה הרבה מפריע לי בחיים תודה מראש

לאחר בדיקת מיתרי הקול אצל רופא אאג', תפני לקלינאי תקשורת העוסק בתחום זה. ישנם "מרפאות קול" במספר מקומות בארץ, כמו בביה"ח איכילוב, בילינסון, הדסה עין כרם וסורוקה, בבאר שבע. כמו כן, תוכלי לפנות אלי, בטלפון שמופעיה בכרטיס הביקור שלי, ואשמח להפגש איתך ולבדוק את צורת הדיבור ואת היכולת לטפל בהרגלי הדיבור ובקול שלך.

23/11/2005 | 19:34 | מאת: אי שם

רציתי לשאול מהן הסיבות לדיסלקציה. האם יש ביניהן סיבות גנטיות כך שילדים להורה דיסלקט הם בעלי סיכויי רב יותר ללקות בדיסלקציה והאם יש משמעות לכך אם שני ההורים סובלים מדיסלקציה או רק אחד מהם. תודה.

ידוע שיש מרכים של תופעה ש"רצה במשפחות" אך, למיטב ידעתי עדיין לא בודדו גן ספציפי

23/11/2005 | 13:21 | מאת: lirons

מה הדרישות קבלה ללימודי הפרעות בתקשורת ואיך משתלבים בעבודה במסגרת לימודי המקצוע

לקריאה נוספת והעמקה

לא משתלבים בעבודה, עד לסיום הלימודים וקבלת התורא! דרישות ללימודים: עייני באתרים של אוניב' תל אביב וחיפה ובמכללת הדסה, תחת הכותרת "לימודי הפרעות בתקשורת"

21/11/2005 | 17:29 | מאת: עידית

בני בן הארבע וחצי יש בעיות בהיגוי בכמה אותיות וקצת חסר ידע בשליטת הקטגוריות, ומושגי יסוד כגון: לפני,אחרי ,על ולמעלה. חוץ מזה יש לו יכולת טובה לשבת ולהיות מרוכז. התחלנו טיפול אצל קלינאית תקשורת והיא זרקה לי את המילה "גננת שיח". האם הוא יכול לקבל בהתאם למצב שלו "גננת שיח" בגן?

לקריאה נוספת והעמקה

"שיח" עומד בשביל "שילוב ילדים חריגים" הכוונה לתוספת של שעה או שעתיים שבועיות במסגרת גן חובה, לילדים שזקוקים לתוספת "קטנה" של עבודה אינדיוידואלית כדי לעלות לביה"ס, מוכנים לכיתה א'. בזכאות לגננת שיח נקבעת של ידי מערכת החינוך בכל עיר. הגננת מבקשת לשלב את הילד המערך זה, להפניה שלה צריכה להעשות בין פורים לפסח, לאחר תאריך זה, יושבת ועדה ומחליטה על הזכאות, על פי נתוני הילד, מספר שעות במערכת וכו', וכו'..... אם הינך מעוניינת, בקשי מהגננת להפנות את הבקשה לגבי שנת הלימודים הבאה, כשבנך יהיה בגן חובה. גננת שיח ניתנת לשנה אחת בלבד ולילדים שיעלו לכיתה א' עם הכנה נוספת. בערים שונות ישנם תוכניות להכנה לכיתה א', כמו חוגים של אחה"צ... ישנם מסגרות כאלו שמאד מצליחות לקדם את הילדים ולסגור את הפערים, במידה והם היו קטנים... כפי שאת מתארת. בכל מיקרה, תבקשי מהקלינאית של בנך, שהיא תיצור קשר עם הגננת ותבקש ממנה את ההפניה לשיח, והיא תצרף מכתב שיתאר את הקשיים של בנך. עדיף להשלים את התמונה של הקשיים ונקודות החוזק בתפקודו. בקשי גם מהקלינאית לערב אותך בטיפול, לתת לך מסימות שבועיות... ואת מצידך הרבי לשוחח איתו, להקשיב לו והשלים את המושגים ופרטים שצריך לחזק, באופן טבעי. בהצלחה

02/01/2006 | 13:08 | מאת: אסתי

ילדה בת 5 שלא הוגה "צ" אלא אומרת "ס" במקום. האם לטפל בגיל הזה וכיצד?

19/11/2005 | 23:54 | מאת: alex

שמעתי לאחרונה על תוכנית תיפול בגמגום אצל ילדים קטנים - Lidcomb program האם משהו יודעה על קלינאי תקשורת בארץ שמטפלות בגימום על בסיס התוכנית הנ"ל תודה, אלכס

ראיתי ששאלת גם הפורום של קלינאי התקשורת. מקווה שתקבל שם תשובה, כי אינני יכולה להשיב לשאלתך.

19/11/2005 | 13:09 | מאת: אמא

האם יש עדיין בפורום זה הורים שילדיהם סובלים מדיסקרציה? לילדי בן הכמעט 3 סובל מכך והייתי שמחה לצור קשר עם מישהו שיש לו את אותה בעיה. האם מומלץ שילד כזה ילמד בגן שפתי? האם זוהי בעיה שיכולה לעבור עם הגיל עם הרבה עבודה קשה? המון תודה

סליחה על חוסר ההבנה, מה הכוונה ב"דיסקרציה"? מה זה? מה זה קשור לשפה? האם זה הביטוי שהתכוונת אליו?

03/07/2007 | 19:47 | מאת: טל

פרידה שלום גם אני הייתי אצל קלינאית תקשורת וזאת המילה שהיא אמרה דיסקרציה . אם תוכלי להאיר את עיניי אודה לך מאוד

16/11/2005 | 23:26 | מאת: אתי

שלום, מחפשת ספרים הקשורים בתקשורת בין אישית כאשר צד אחד הוא ביישן או חרד חברתית. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

חפש בספריה של סמינר הקיבוצים או הדיונון. חפש גם באתר google.co.il אפשר לחפש בעברית, לפי נושאים

16/11/2005 | 17:21 | מאת: 0000000

שלום רב פניתי לפורום הזה פעם אחת בגלל שהייתה לי בעיה של דיבור מהיר מידי ובליעת מילים והפתרון עזר לי (תודה רבה) הייתי רוצה לדעת איפה יש אתרים שמסבירים על התופעות האלה (גמגום,בליעת מילים ודיבור מהיר מאוד)

לקריאה נוספת והעמקה

יש מספר רב של אתרים, האם הינך קורא אנגלית? עיין ב- asha.org

14/11/2005 | 22:07 | מאת: איילת

ב"ה שלום רב, יש לי בן בן 2.7 . הוא ילד מקסים חם שיודע להעניק הרבה אהבה לנו הוריו סביו וסבתותיו. הוא בן בכור, ללא אחים. ועד לא מזמן גם נכד יחיד. עד גיל 2.2 הוא לא דיבר כמעט בכלל למעט מספר מילים בדקנו ואובחנה בעיית שמיעה מאוד רצינית בעקבות נוזלים הוא עבר ניתוח והיום 5 חודשים מאוחר יותר הוא מצליח להרכיב משפטים בנות 4 מילים, אם כי יש עדין בעיית היגוי. הקלינאית רוצה לתת לו עוד זמן להדביק את הפער לבד. כמו כן הוא ילד מאוד נבון, מזהה אותיות, צבעים, מספרים ואף מסוגל להרכיב מילים שמו, אבא, אמא, ושם נוסף בעזרת אותיות. הוא נמצא בגן למעלה לשנה והבעיה העיקרית שהגננת מתארת ואני בהחלט מסכימה איתה הי, שהוא ממש מתנגד לשחק עם ילדים בני גילו. מוכן לשחק רק עם הגננת והמטפלות. הוא משחק גם בבית אך ורק עם מבוגרים (אנחנו הוריו, חברינו, דודים ודודו) במשחקי הרכבה, פאזלים, מחבואים, יצירה וכדומה. הוא מתנגד לשחק עם ילדים אחרים גם אם אלו שמפגישים איתו רבות. כיצד עליי להתייחס להתנהגות זו? אני מאוד אודה לתשובתך. אני מאוד מוטרדת.

לקריאה נוספת והעמקה

כל להיות שהמפגש עם קבוצת ילדים קשה לו. תוכלי לעודד אותו ליצירת קשר ע ילד אחד בודד, בכל פעם. אולי להזמין חברים שלו מהגן, אבל ביחדים ולא בקבוצות. אולי בלווי האם של אותו ילד, כדי שבנך ילמד שיש אורחת לאמא וגם לו יש אורח. תוכלי גם ליצור מצבים שבהם בנך יהיה חשוף לילדים בקבוצות קטנות. אולי ה"בלגן" של הרבה ילדים, ביחד, קשה לו? בעניין השמיעה, מה המצב כעת? אני שואלת כי לעתים, כשיש ירידה בשמיעה (קלה ככל שתהיה) יש קושי בהבנת דיבור על רקע של רעש, מה שזה אומר זה שיכול להיות שכשבנך נמצא בקבוצת ילדים או במקום רועש הוא מתקשה בהבנת הדיבור של אחרים, ואז, הוא מתרחק ממצבים שיש בהם רעש רקע. מי שאין לו ירידה בשמיעה לרוב לא מודע לקושי זה. תבדקי את המצבים שהזכרתי ואשמח לקבל את התרשמותך. בהצלחה

06/11/2005 | 11:37 | מאת: ריקי

פרידה שלום, כמו שיר גם בני אינו מבצע פעולות בסיסיות כגון תן. ויוצר קשר עין,מושיט ידיים וכיום יודע להצביע על דברים שהוא רוצה כמו כן אינו עונה לשמו אך כשאומרים לו "בוא קח" הוא כן עונה. מגיל שנה ושמונה חודשים לקחנו אותו לאבחון במכון להתפתחות הילד. המכון אבחן PDD. לקחנו אותו לאבחנה שניה אצל פסיכולוגית התפתחותית והנ"ל שללה בעיית תקשורת, ואבחנה בעייה שפתית. כיום הוא נמצא בגן שפתי (מחודש ספטמבר) והגננת טוענת שאינו יוצר קשר עין ( למרות שבבית יוצר קשר עין ), ואינו משתף פעולה. הגננת העלתה את האפשרות להעביר אותו לגן תקשורתי, למרות שאני חושבת שהוא צריך להסתגל לגן ולסביבה. אנני יודעת כבר מה לעשות אנא תשובתך המהירה תודה ריקי

לקריאה נוספת והעמקה
06/11/2005 | 11:41 | מאת: ריקי

שכחתי לציין כי בני היום בן שלוש

ההבדל בין גן שפתי וגן תשקורתי איננו כו גדול. בשני הגנים יש ילדים שהבעיה העקרית שלהם הינה ברכישת שפה ומיומנויות תיקשורת בין אישית. דרכי הטיפול וההתערבות אינם כו שונים וגם הצוות בכל מקום יהיה מתוגבר בקלינאי תקשורת ואנשי חינוך מיוחד. השאלה היא היכן יהיה מענה יותר טוב לצרכיו המיוחדים של בנך. כדאי לך לשקול את האפשרויות בעין פקוחה ובשיקול דעת ענייני. מכוון ששנתהלימודים כבר התחליה תוכלי לבקר בגן המיועד, להתרשם ולראות אם יש צורך בשינוי. בהצלחה

06/11/2005 | 08:11 | מאת: חגית

שלום, אני לא יודעת אם אני פונה לפורום הנכון אך בכל אופן אני אכתוב, יש לי ילד מקסים בן שלוש וחצי ויש לו בעיה בהרכבת פאזלים, הוא אינו מצליח לראות את התמונה השלמה ולהבין מה עליו לעשות. אני רוצה לציין שהוא מאוד אוהב פאזלים ורוצה לעשות כל הזמן אך הוא מאוד מתקשה בהרכבתם. נראה כאילו ישנה בעיה קלה בתאום התמונה לפאזל עצמו. כמו כן בשיחה עם הגננת בגן הבנתי שבכל פעם שיש משהו קצת קשה לעשות הוא פונה למשחק אחר תודה מראש חגית

תפני לאבחון של מרפא בעיסוק דרך קופ"ח.

05/11/2005 | 17:22 | מאת: לימור

שלום רב ! ביתי בת 4 אינה מבטאת את האותיות ש, צ ובמקומם משתמשת באות ס למשל : קציצה היא אומרת קסיסה ושלום - סלום האם יש צורך לתקנה ? האם יש דרך לטיפול או שהדבר עובר מעצמו ?

לקריאה נוספת והעמקה

היא עדיין צעירה מדי לטיפול זה. תבדקי האם שמיעתה תקינה (דרשי מהרופא בדיקת שמיעה שלמה ולא התרשמות כללית) האם יש לה מוצץ או מבנה של מנשך פתוח (בי השיניים הקדמיות?) בכל מיקרה, אם הבעיה ממשיכה, תפני לטיפול בגיל חמש- חמש וחצי.

29/10/2005 | 14:19 | מאת: אחות של

לאחותי היה בילדות בעיית היגוי ואמא שלי בגיל 4 וחצי בשביל לעזור לקחה אותה לאגודת ניצן שטיפלה בה אז ובנוסף השאירה אותה שנה בגן ומאז המצב הרגשי שלה התדרדר בכיתה א היא לא יצרה קשרים והפכה להיות ילדה דחויה והייתה נורא חסרת ביטחון מתוסבכת עם עצמה נורא וגם דיסגרפית דבר שייצר בעיות גם בלימודים אך הבעיות היגוי עברו עוד בגן.אני רואה שאת כותבת באמת שעדיף לקחת ילדים כאלה אחרי גיל 5 וחצי,למה לא לפני?האם זה הסיבה של ההפרעות של אחותי? וגם רציתי לשאול איך באמת ילדים כאלה מסתדרים חברתית עם הבעיות היגוי בכיתה א אם זה לא עבר להם?איך הם מתקשרים?או אחרי טיפול זה לא יוצר להם בעיות רגשיות?בכל זאת זה לא דבר כ"כ ידוע ונורמלי.איך מטפלים בילד בלי לפגוע בו? עכשיו היא בת 20, סיימה בגרויות עם הרבה קשיים,לא התקבלה לצבא בשל לקויי הלמידה ומתקשה למצוא את עצמהבחיים האמיתיים. איך אפשר לעזור לה?

לקריאה נוספת והעמקה
30/10/2005 | 23:15 | מאת: אחות של

כשאני חושבת על זה עוד אז לאחותי יש עד היום דיבור לא רהוט נוקשה קצת,וזה לא עבר לה לחלוטין מעולם, כנראה בגלל זה לא היו לה חברים והיא "לא רצתה" חברים כביכול, כי זה ממש מדכא לדבר ככה, אפילו אני כל הילדות דחיתי אותה ולא יכולתי לסבול לשמוע אותה מדברת עם אמא שלי. רציתי לשאול ממה נובעות בעיות היגוי אצל אנשים?

לא יודעת, ודאי לליקוי הלמידה, למבנה האישיות, לדינמיקה המשפחתית, לגנטיקה ועוד מיליון גורמים נוספים, בהרכב זה או אחר, מיוחדים לה.

האם חיפשתם מסגרות שיקום או תעסוקה ייחודיות לאנשים עם ליקויי למידה? האם פניתם לאירגון ניצן (סיוע לאנשים עם ליקויי למידה, בכל הגילאים?

07/11/2005 | 00:44 | מאת: אחות של

האמת שלא ידעתי שיש אפשרות כזאת אנחנו לא כ"כ מעורים בזה, אבל אפשר לנסות

26/10/2005 | 17:42 | מאת: מיטל

פרידה שלום !! אני בת 26 ,שנים שאני שמה לב שיש מילים שהן קשות לי להגייה כמו מילים ארוכות בעברית וגם באנגלית. מילים שיש להן רצף של אותיות זהות לדגוגמא אקלקוליה וכו. כמו כן לפעמים אני יכולה להגיד מילה שמתחילה , לדוגמא בחיריק ואני אגיד אותה בקמץ , למרות שאני יודעת ומודעת לזה שהיא נאמרת בחיריק. רציתי לדעת אם יש הסבר לכך? זוהי בעיית בתיקשורת? אשמח לקבל אינפורמציה. תודה מיטל

אין לי הסבר ספציפי. תוכלי להתיעץ האופן אישי עם קלינאי תקשורת ובודאי לקבל עזרה והכוונה לדרכים להקל על עצמך. בהצלחה

24/10/2005 | 22:49 | מאת: ענת בת 21

יש לי בעיה אורטודונטית מורכבת גם מלידה וגם אחרי שנפלתי בגיל 8 על הפנים היא כנראה החמירה עברתי טיפולים והפה שלי כיום לא מתפקד טוב,משום בחינה , השיניים מפריעות לי קשה לי לפתוח אותו , לא יולה לסגור אותו לגמרי ואפילו מפריע לי לנשום...ואני הולכת לעבור טיפול אורתוכירורגי . הייתה לי התפתחות רגילה של תקשורת עד אותה טראומה ולאחריה נהייתי נורא סגורה והיה לי קשה לתקשר כנראה עקב האי נוחות, והבושה למרות שאני נראית טוב ולא רואים את זה מי שלא יודע או רופא שיניים, הבעיה הרצינית התחילה כשבגיל 14 לפחות באופן מודע התחלתי לחזור על מילים ומשפטים כמו הד, יכול להיות שזה תמיד היה שם אבל בלחץ של הלימודים בחטיבה כבר התקשיתי לעמוד בלחץ המבחנים, במיוחד בתחום ההומני, והתחלתי ממש להסתגר ולחלוטין לא לדבר, בבגרויות הראשונות התפרצתי בבכיות ולא יכולתי לתפקד יותר בבי"ס , אמי כטיפול נמרץ לקחה אותי לפסיכיאטרית שאבחנה אותי כסכיזופרנית כי אף אחד לא ידע על הבעיות של השיניים שהדחקתי וחשבתי שהם לא חשובות, אך איכשהו הגעתי לרופא שיניים בגלל דלקת והוא אמר שאני צריכה ליישר אותם , אודות לעידן הטכנולוגי מצאתי את המידע על ההפרעות תקשואת ובמיוחד על האקולליה, ועכשיו יש לי עוד הרבה שאלות לא סגורות.אחרי סיום התיכון עבדתי במפעל והיום אני יודעת שאני לא רוצה להישאר שם בעתיד.ואני דואגת לו מאוד.עכשיו אני עובדת בחנות של משפחה רחוקה וקשה לי מאוד לדבר עם הקליינטים אבל אני חייבת כסף ואני ממש מרגישה שאני משתגעת שם ,כמעט מתמוטטת קראתי שהאקולליה זה בעיה נוירולוגית רוצה לשאול אם יש איזו תרופה נגד זה?ואם יודעים איך זה קורה ולמה? האם יש את זה גם לכבדי שמיעה?ואיך אפשר לטפל בזה?האם זה לכל החיים? או שיש סיכויים שלאחר הטיפול בלסת שייגמר עוד שנה וחצי לפחות זה יעבור? רציתי לשאול למי עוד יש קשיים רצייניים בדיבור חוץ מאוטיסטים,מפגרים, חולי פרקינסון, כבדי שמיעה ולאחר שבץ מוחי?למי עוד יש גם אקולליה? ואיך הם מטפלים או מתפקדים עם זה? באיזה עבודות מעניינות אני אוכל לעבוד בלי לתקשר הרבה עם אנשים?מה כדאי לי ללמוד?אני אוהבת ללמוד ולעבוד!!!יש לציין שאני השלמתי כמעט את כל הבגרויות.האם יש לי סיכוי להקים משפחה ? האם קלינאית תקשורת פרטית תוכל לעזור לי? אם כן אז איך?האם אני צריכה לפנות לנוירולוג? מה עושה קלינאית תקשורת של שפה ודיבור? אני חיה באי וודאות עצומה כבר הרבה שנים, רע לי מאוד אך לפחות עכשיו אני יודעת יותר עליי בעיקר בזכות המחשב, והידע קצת מקל.לכן אני צמאה לדעת יותר שקלתי אפילו ללמוד משהו שקשור שיניים או הפרעות תקשורת. מבקשת עזרה, ענת.

לקריאה נוספת והעמקה

כל כך הרבה שאלות שבאמת קשה לי להתמקד במשהו מיוחד וברור שלא אצליך לתת לך את כל התשובות, אפילו האופן חלקי. באשר לטיפול שאת עומדת לעבור, ציפיותיך חייבות להיות ברורות לרופא ולמטפלים, למה את מצפה ואיזה חלק מציפיותיך יתגשמו. בעניין האקולליה - זה יכול לנבוע מכל מיני מקורות: מהשהייה במתן תשובה והבהרה לעצמך ועד לתופעה של הפרעת התנהגות של קומפולסיביות-אובססיביות. בעניין תחושתיך, ערך עצמי, התנהגויות אחרות וקשר לבובבים אותך, כדאי לך לפנות לאיבחון של פסיכולוג או מרכז פסיכיאטרי, רב תחומי, שיאבחן ויבנה תוכנית כוללנית, שיכלול גם המלצות לגבי עיסוקך בעתיד, לימודים וכו'. לימוד של מקצוע טיפולי המטרה לטפל בעצמך ודאי איננו פיתרון יעיל, עדיפה פניה לאנשי מקצוע וקבלת טיפול, על פי הצורך. תעשי לעצמך סדר המחשבות ובשאלות ויהיה לך יותר קל לפנות לטיפול. אין מיטב ידיעתי טיפול תרופתי לאקולליה, אלה לתופעות התנהגותיות הקשורות לסידרה של תופעות, לא לתופעה בודדת.

26/10/2005 | 18:40 | מאת: ענת בת 21

מעניין אותי לדעת האם יש גם לכבדי שמיעה אקולליה? ואם כן לכמה מהם? ואיך כבדי שמיעה משתלבים בשוק העבודה כמבוגרים?איך הם מתפקדים?ומתקשרים? אני בכל אופן כרגע כמעט לא מסוגלת לתקשר פנים אל פנים.

20/10/2005 | 11:50 | מאת: שיר

בני בן שנה ושמונה חודשים, אינו מדבר ואינו מבצע פעולות בסיסיות כגון הצבעה על דברים שרוצה, לנופף עם היד לשלום, תן וקח וכו'. לעומת זאת יוצר קשר עין, חייכן, מושיט ידיים כשרוצה שיקחו אותו, מתיישב על כסא במטבח כשרוצה לאכול ומקשקש בשפת גיבריש. אנו נמצאים כיום באבחון במכון התפתחות הילד. האם למשל פעולה הצבעה על דבר שרוצה זו פעולה שנרכשת לבד או נלמדת. האם יתכן ולא יודע לעשות את הפעולות האלו כי לא ישבנו איתו בתדירות גבוהה ולימדנו או שבכל מקרה היה אמור ללמוד מהסביבה. כיום הוא בגן. איך אפשר להסביר שפעולות מסוימות לא יודע לעשות כלל ופעולות אחרות של תקשורת יודע לבצע? האם יש סבירות לאוטיזם כלשהוא, כאשר מדובר בסוג כזה של בעיה? אודה לתשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

לפי התאור לא מתאים לאבחון של אוטיזם. ליתר האבחונים, תני למכון לעשות את העבודה שהם מומחים לה, ותשתדלי בשלב זה לא להכנס ללחץ וחיפוש "חסרים". היותו בגן ודאי כבר תרם להתפתחותו ולקשריו עם הסביבה. בהצלחה

19/10/2005 | 11:26 | מאת: מיקה

שלום אני סטודנטית לחינוך מיוחד ואני עושה עבודה על דיספרקסיה ורבלית התפתחותית. הייתי רוצה לדעת באילו אבחונים סטנדרטיים משתמשים על מנת לאבחן את הדיספרקסיה הורבלית (לא לשם ההעברה שלהם כמובן, אלא כרקע תיאורטי)? תודה, מיקה

לקריאה נוספת והעמקה

אין אבחונים סטנדרטיים, ישנם איבחוני \ם ספציפיים שהם חלק מבטריה שלמה של טסטים שבהם אנו משתמשים, חלקם נבנים על ידינו וחלקם לא