פורום רפואת שיניים

מנהל פורום רפואת שיניים

25/06/2026 | 20:18 | מאת: אלמונית

היי הייתי היום בבדיקה אצל רופאת חניכיים והיא אמרה שיש לי עדיין דלקת בחניכיים.עשיתי הקצאת שורשים לפני חצי שנה והיא אמרה לי לעשות שוב בצד שעשיתי קבעתי תור לחצי פה ושבוע אחרי לחצי השני האם זה אפשר בהפרש של שבוע?אציין גם שעברתי עקירה של שן קדמית לפני חודשיים וכאגע אני עם תותבת.היא אמרה שעד שהחניכיים לא יבריאו לא ניתן לעשות שתל בשן.ואמרה שיש לי דלקת וכיסים בחניכיים והטיפול הוא הקצאת שורשים ושימוש במברשת שיניים חשמלית

24/06/2026 | 23:49 | מאת: אנונימית

מה זה כיס בחניכיים??

24/06/2026 | 13:50 | מאת: אלה

ועוד שאלה אם אפשר לעשות השוואה כשיש לי צילומי סטטוס למצב הגשר במקום שטיפלה אם אלך למישהו אחר?..

בהחלט כדאי להביא את הסטטוס של לפני הטיפול.

24/06/2026 | 13:47 | מאת: אלה

זה הגיוני שאחרי שבוע במקום שטוםלתי יש דימום, ומה גם שראיתי שיש סדק באחד הכתרים שיושהים על הגשר השפיץ.של הכתר נסדק. יש מצב שהכלים.השהפעיל כוח גרם לזה למרות שהייתי תחת הרדמה? פשוט יש לי צד שני לעשות ואני חוששת ללכת.בגלל המצב

בזמן טיפול הכל יכול לקרות. אני משער שנשלחת לפריודונט על ידי רופא השיניים הכללי שלך. אז לכי אליו לבדיקה

24/06/2026 | 14:42 | מאת: אלה

הלכתי לפרויודנט דרך ביטוח שיניים אחרי צילומי סטטוס שאמרו לי לעשות קודם הקצאת.שורשים לפני טיפול של שתלים, הפרןיודנט לא קשור בכלל לרופא שטרם גם הלכתי אליו, אמרתי שאטפל קודם בבסיס, אבל לא שיערתי שזה יגיע למצב כזה, הרגשתי שהפעיל לחץ עם כלים ידניים שעבד כשהייתי תחת הרדמה במקום שם ויש גם שפיץ של הכתר שמחובר לגשר שכנראה גם ירד, דיצום, דחיסת מזון. כשאני שבועיים אחרי וגם עשה לי רבע למעלה ורבע למטה לא באותו לסת כי אמר שאסור להרדים לסת שלמה שלא אבלע את הלשון לא יודעת מה קשקש לי, כמה זה צריך.להיות? במקום שישפר לי את המצב זה רק נהיה גרוע יותר ובטוח שיגיד שהיתה לי נסיגה והוא הוציא את האבנית והכל בסדר

24/06/2026 | 13:15 | מאת: אלה

מציינת.שעובד לבד ללא סייעת שזה לא נשמע לי תקין במרפאה.....

מי הפנה אותך אליו?

24/06/2026 | 21:31 | מאת: אלה

אני חיפשתי פאויודנט דרך הביטוח והוא היה היחיד שהוא רק פרויודנט

24/06/2026 | 13:12 | מאת: אלה

עשיתי הקצעת שורשים אצר פרויודנט חצי פה למעלה ולמטה כי לדבריו שלא ירדם לי לסת שלמה וזה מסוכן, מעל היה גשר 4 כתרים, אחרח שבוע נוצר רווח גדול מאד בין החניכיים לגשר מה שלא היה לפני וגם אאיתי שהשפיץ.של הכתר אולי נסדק חסר חתיכה ויש קצת דימום בין אכילה ודחיסה של מזון שלא היה לפני האם זה מצב תקין? מה עלי לעשות? כי יש לי לבצע השלמת טיפול וחוששת, אשמח לתגובה

רצוי ללכת לרופא שיניים כללי שיבדוק את הגשר גם לגבי השלמות שלו וגם לגבי הפגש עם החניכיים והרווח

23/06/2026 | 15:01 | מאת: אלמונית

היי יש לי בדיקת רופא חניכיים השבוע רציתי לדעת איך מתבצעת הבדיקה ומה עושים בה

במהלך הבדיקה בודקים באם יש דלקת חניכיים וכיסי חניכיים. כמו כן משווים את הנתונים לצילומי רנטגן של הפה.

22/06/2026 | 21:42 | מאת: שיר

שלום, האם כאב חזק שבא והולך שאינו קשור לאכילה . מתגבר בשעות הערב. האם יתכן עקב חור קטן כאב שלא קשור לאוכל? הכאב בכל הסביבה ולא בשן הספציפית.תודה

יש לבצע צילום נשך של האזור כדי לשלול חור או דלקת בעצב של שן.

שלום, לפני 5 ימים הוחזר לי כתר על שתל בשן 46 אחרי שהגיע מהמעבדה. מאז ההחזרה יש בעיה חדשה בשן 45, שהייתה לפני בריאה יציבה וללא שום בעיות או טיפולים בעבר. כרגע יש כאב קל קבוע בשן 45, ובזמן סגירה חזקה או לעיסה אני מרגיש ששן 45 נדחפת פנימה לכיוון הלשון/פנים הפה, ואז אפשר להחזיר אותה עם הלשון לכיוון השפתיים. זה נמשך כבר כ־5 ימים. החוט בין 46–45 נכנס בקושי רב, ונקרע בנסיון להוציא אותו. במרפאה ניסו להעביר חוטים, שמו טריז עץ בין השיניים, וניסו להחליק/לשייף עם סטריפ צר בלי להוציא את הכתר. מאז התחושה של תזוזה/לחץ ב־45 מאוד מטרידה אותי ואני חושש שעשו לי נזק לשן הבריאה. מה הבעיה ואיך אפשר לסדר את זה? האם כדאי לבקש גם בדיקת מומחה חניכיים/פריודונט לשן 45? אם 45 ממשיכה לזוז בסגירה, האם נכון לשקול הוצאת הכתר זמנית או תיקון מחוץ לפה/במעבדה, כדי לא להשאיר שן טבעית תחת עומס? תודה!

הרושם המתקבל הוא שהכתר על 46 רחב מידי מי שגורם לנקודת מגע הדוקה מידי ולשינוי בסגירת השיניים. 1 יש להוציא את הכתר מ46 ולשייף מעט בצד שגובל ב45. החוט אמור להיכנס ולצאת בקליק מבלי להיקרע. 2 יש לצלם את 45 ולראות שלא נגרם לה כל נזק. אחרי כל השינוי לבצע בדיקת סגר כדי לודא שהסגר תקין וש45 לא זזה ממקומה ושלא נגרם לה עומס יתר בסגירה.

תודה דוקטור! האם אפשר לעשות את התיקון ללא הוצאה והחזרה של הכתר? האם יכול להיות שזה יסתדר איכשהו ויתייצב לבד?

לא

תודה דוקטור. בבדיקה הרופאה טוענת שהכל תקין ואין צורך לעשות כלום. טוענת שיש ניידות דרגה 1 בשן 45 וזה בסדר בגלל ספיגת עצם של שן 46 והשתל שם למרות שאני מרגיש תזוזה של שן 45 רק מאז ההכנסה של הכתר לפני 5 ימים. זה צילום מהיום https://ibb.co/9m3NHWVD אשמח לדעתך בנושא. המון תודה!

כשמרגישית תזוזת שן בזמן סגירה וךחץ יוצא דופן, כנראה שמשהו במנשך החדש לא מאוזן

אחרי 3ימים מעקירת 2 שיני בינה, התחילו להיות לי מהפה כמו כיח צמיגי. ומהאף נזלת עם ריח נורא של עובש... במשך 2 ימים (עדיין) אני עם אנטיביוטיקה מניעתית מיד לאחר העקירה. אודה מאד למידע האם תקין או שיש צורך לבירור האם משהו הסתבך. תודה

האם זה אחרי עקירת שיניי בינה עליונות?

אם מדובר בשן בינה עליונה אז כנראה שהתרחשה פריצה לסינוס ואת סובלת מסינוסיטיס. הייתי פונה לכירורג פה ולסת לבדוק אם יש צורך לסגור את הפריצה

16/06/2026 | 04:59 | מאת: דני

דוקטור שלום יש לי עכשיו תותבות קבועות בלסת עליונה ותחתונה מפלסטיק קשה. בתותבת בלסת עליונה יש צבע ומראה כמעט של חניכיים. 1.במידה ולדעתי לטעמי יש בתותבת עליונה מראה מוגזם, מזכיר הצטברות נקודתית של קרשי דם ברגליים שנותן תחושה של כיעור ונפיחות - מה ניתן לעשות ? 2.ד"ר. מדוע לדעתך יצא מוגזם ולא אסטתי *מדוע נעשה ונבחר פיסול או יציקה מכוערת ? 3.האם יכול להיות בעיה בחומר ההכנה של התותבת או מקצועיות הטכנאי ? בבקשה התייחסותך תודה רבה

הטכנאי שייצר את התותבת הוא למעשה פסל/אומן. אם אתה לא מרוצה מהתוצאה אתה צריך ללכת אליו ולהסביר לו מה לא מוצא חן בעינייך ולבקש שיבצע שינוי

16/06/2026 | 14:45 | מאת: דני

דוקטור שלום תחילה תודה על תגובתך . בהמשך לתגובתך : 1."לבקש שיבצע שינוי" ד"ר בבקשה תרחיב המידע איך ניתן לבצע שנוי כשכבר התותבת מורכבת בפה בלסת עליונה ? 2.אין לי קשר או פרטי התקשרות של הטכנאי אני מטופל במרפאה אצל רופא שיניים ? 3.מדוע התותבת בלסת עליונה עוצבה ע"י הטכנאי "האומן" באופן מכוער ולא חלק ואחיד כך כשאני מחייך ורואים את החניכיים רואים גבשושים כמו נמק זה השיטה כך מבצע פסל / אומן ? תודה להתייחסותך בברכה נ.ב. התותבות הורכבו בלי שהתרשמתי וראיתי תחילה ולא אישרתי או חתמתי על טופס קבלת התותבות לשביעות רצוני

1 אתה יכול ללכת לרופא אצלו טופלת ולהסביר מה מפריע לך ומה לא נראה לך ולבקש שיאפשר לך ללכת למעבדה לצורך שינוי.התותבת ניתנת להוצאה. 3. למה הטכנאי עשה ככה ולא אחרת אני לא יודע.אבל כמו שאמרתי זכותך לקבל מוצר שישביע את רצונך.

16/06/2026 | 19:34 | מאת: דני

דוקטור המון תודה להתייחסותך. - ד"ר. אתה צודק כשאתה מציין בהמשך לשאלתי מדוע עוצב התותב כך. "למה הטכנאי עשה ככה ולא אחרת אני לא יודע" ד"ר ברשותך.מחדד שאלתי. הכוונה שלי היתה האם בתותבת בדיוק מעל קו השיניים והתחלת חלק החניכיים זה צריך להיות חלק או גבשושי זה צריך להיות יפה לעין או מגושם זה צריך להיות חלק או מבהיל ודוחה כאילו שוורידים בולטים ונוכחים האם מלמדים את הטכנאים על אסתטיקה על רגישות ואנושיות או כל טכנאי חופשי ליצור בלי תקנה? *האם יכול להיות קשר לשבלונה לתבנית היציקה הפגומה של הטכנאי ? בתודה מראש בברכה

רוב האנשים מעדיפים חלק ולא גבשושי.

16/06/2026 | 22:14 | מאת: דני

דוקטור כשאתה מציין בתשובתך - "רוב האנשים מעדיפים חלק ולא גבשושי." - *איך יכול להיות "שרוב האנשים" ידעו להעדיף חלק - ואני לא נשאלתי לבחור - זה עניין של בחירה - הרי מנתח לא שואל את החולה באיזה עובי חוט צריך לבצע תפירה של החתך - *הנושא לא עלה על הפרק באף שלב - אני חושב לקחת עו"ד בתחום - חוצפנים בלשון המעטה. הטכנאי והרןפא בחרו בשבילי הרי זה מוכיח שלא התייעצו והנושא לא עלה בינהם והם פעלו בזילזול - ד"ר מה אתה מציע לי לפעול בתביעה ? בתודה מראש בברכה

זה פורום לענייני רפואת שיניים ולא פורום משפטי. על כן אני מנוע מלהתיחס לענייני תביעות.

שלום לכולם, אני מועמד לרפואת שיניים השנה ומתלבט מאוד לגבי הבחירה במקצוע. לאחרונה שוחחתי עם כמה רופאי שיניים וקיבלתי דעות מאוד שונות – חלק מאוד מרוצים וחלק פחות אופטימיים לגבי העתיד של המקצוע בארץ. אשמח לשמוע מאנשים שעובדים בתחום: איך אתם רואים את המצב כיום? איך נראה היום־יום שלכם? מה היתרונות והחסרונות של המקצוע? האם אתם מרגישים שיש שחיקה או קושי להשתלב בתחילת הדרך? ובכנות – אם הייתם צריכים לבחור היום מחדש, האם הייתם בוחרים שוב ברפואת שיניים? תודה רבה לכל מי שישתף מהניסיון האישי שלו. חשוב לי לקבל תמונה אמיתית לפני קבלת החלטה.

נראה לי שכדאי לך להיכנס לפייסבוק ושם לשאול. יש שם הרבה פורומים של רפואת שיניים. למשל Israeli dental friends

11/06/2026 | 21:58 | מאת: הדר

שלום, שן בינה 99 אחוז ממנה עוד בחניכיים, הטוחנת השלישית התחתונה מצד ימין. מציקה מאוד. יש לי רופא שיניים מצויין שגם עושה שתלים מצויין. האם להוצאת השן בינה הזו במיוחד שרובה עדיין בחינכיים צריך ללכת לכירורג שיניים? תודה

צריך לראות בצילומים עד כמה היא קרובה לעצב ולפי זה להחליט.עד אז יש לנסות לשטוף פעמיים ביום עם מי פה קורסודיל לאחר צחצוח שיניים קפדני.

14/06/2026 | 00:35 | מאת: הדר

כלומר במידה והיא קרובה לעצב עדיף כירורג ובמידה והיא לא קרובה לעצב אפשר להסתפק ברופא שיניים טוב? תודה

כן

08/06/2026 | 21:44 | מאת: אנונימית

היי עשיתי היום פדיקור בציפורניים עם עיסוי במכשיר לרגליים האם אפשר לעשות מחר הקצאת שורשים עם זריקה?

כן

08/06/2026 | 01:13 | מאת: ח כהן

הייתי אצךל רופא שעשה לי טיפו שורש ואחרי כמה זמן הגעתי לסתימה ומבנה והרופא השני שעשה את הסתימה הזהיר מראש שיכול להיות שישאר מחטים ואחר הטיפול אמר שנשאר מחטים הלכתי למזכירה לומר לה שאני לא מבינה מדוע בכלל אני צריכה לשלם על כזה טיפול והיא שאלה את הרופא המטפל אם נשארה מחט והוא לפתע חזר בו ואמר לה שזה היה לפני כן המחט בתוכו מה אתה ממליץ לי בכל זה על הטיפול בזה. והאם יש מה ואיך לטפל?

רצוי ללכת לרופא אחר שיצלם את השן ויראה אם הכל תקין או שיש צורך בטיפול כל שהוא

02/06/2026 | 18:43 | מאת: ספיר ..

האם זהב או תכשיטים מזיק לשיניים?

לא

02/06/2026 | 16:47 | מאת: עדי

האם ניתן לגרגר מים עם מלח או קורסודיל לשטפי דם, או שזה לא יעזור? יש לי גם קצת דימום כי היה באזור של הכתר דלקת חניכיים

זה מיותר וזה לא יעזור

02/06/2026 | 16:23 | מאת: עדי

שלום ד״ר בת 35 היום ביצעתי הוצאת מבנה וחידוש טיפול שורש( ללא הרדמה). כשבאתי הביתה ראיתי שיש לי שטפי דם בלחי הפנימית. ( לא חיצוני). השטפי דם ליד השן של הטיפול שורש וגם בחניכיים ליד השן זה נורמלי כתוצאה מהטיפול? תודה

זה כנראה כתוצאה מ טיפול. נקווה שתוך מספר ימים הכל יחלוף

30/05/2026 | 23:42 | מאת: אביעד

ישנם לאחרונה פרסומים של מוצרי אבקת קולגן בעיקר בחו"ל לטיפול בנסיגת חניכיים קלה. האם יש בזה משהו ?

אבקת קולגן היא תוסף תזונה שמכיל חלבון קולגן — החלבון המרכזי בעור, מפרקים, גידים ועצמות. הרבה אנשים משתמשים בה כדי לתמוך ב: בריאות העור וגמישות העור שיער וציפורניים מפרקים וסחוס לא ידוע לי קשר בין המוצר לחניכיים התאוששות אחרי אימון

30/05/2026 | 18:46 | מאת: מיילו

ב-2023 עברתי עקירת שורש שמו לי כתר שן כתר כיום אני מרגישה את האזור של השן זאת אומרת אני מרגישה את הכתר אני לא יודעת למה זה לא מלווה בכאבים זה פשוט מלווה באי נעימויות הלכתי לרופא מסתכל על הצילומים של השיניים שלי ואמר שהשן בסדרה ואין שום דבר שיכול להעיד על משהו שהוא לא תקין והוא לא רוצה לפתוח לי את השן מחדש כדי לבדוק אולי נשאר איזה שהוא שורש גם בצילומים לא רואים את זה מה אני יכולה לעשות האם זה הגיוני שאני מרגישה את זה זה נעשה ב-2023? עשיתי אינספור צילומים והלכתי לפחות איזה ארבע פעמים לאותו רופא והוא אמר שהוא לא רואה כלום מאוד אני יכולה לעשות למה למה זה כואב לי למה זה מציק לי למה אני מרגישה את זה?

נסי ללכת עם הצילומים לבדיקה אצל רופא אחר כדי שעוד מישהו יראה את זה

30/05/2026 | 12:58 | מאת: כאב לאחר הזרקת הרדמה בטיול שתלי שיניים

לאחר טיפול באנטיביוטיקה ומשכך כאב ,ועדיין ללא הטבה,מדוע, ואיזה טיפול אתה ממליץ לעשות,תודה

לפני כמה זמן היה טיפול השיניים? מה בדיוק כואב?

29/05/2026 | 14:23 | מאת: אסי

איך שן שעברה טיפול שורש לא נרקבת אם אספקת הדם שלה נקטעת בעקבות טיפול השורש? האם יש מצב למנוע התפתחות של זיהום פנימי לאחר כול טיפול שורש, בהנחה שמקור הזיהום הוא פנימי (מסביב לשורש) ולא מגיע מחוץ לשן? בצילום רנטגן נראה ריקבון מתחת לכתר והשן עצמה סדוקה. האם ייתכן שהסדק נוצר בעקבות הריקבון או שבמהלך טיפול השורש נוצר סדק בשן שבעקבותיו נגרם הריקבון? אשמח לתגובה בדואל מהרופא המומחה,

אספקת הדם לא קשורה לריקבון של השן. ריקבון נגרם מעששת גם בשן רגילה וגם בשן עם טיפול שורש. אם טיפול השורש בוצע כהלכה אז לא יהיה זיהום פנימי. אם יש סדק בשן אז דרך הסדק יחדרו חיידקים שיגרמו לריקבון. נדיר שסדק יגרם על ידי טיפול השורש. סדק נגרם בדרך כלל מאכילת מזון קשה על השן

29/05/2026 | 17:49 | מאת: אסי

האם הריקבון עצמו יכול לסדוק שן בריאה במהלך כמה שנים לאחר שהשן עברה טיפול שורש? האם חדירת זיהום חיצוני מצידי השן הוא הסיבה היחידה לריקבון מתחת לכתר, או שיש סיכוי סביר להתפתחות זיהום פנימי בתוך שורש השן שלא ניתן למניעה ע"י הקפדה על הגיינת הפה?

אם הריקבון לא התגלה בשלבים מוקדמים של הביקורות התקופתיות, הוא יכול להחליש את השן עד כדי סדק. אם טיפול השורש תקין אז לא מתפתח זיהום פנימי.הסיבה היא בד"כ ממקור חיצוני

29/05/2026 | 20:54 | מאת: אסי

האם ניתן לגלות בצילום, שלבים התחלתיים של ריקבון בשורש השן שמתחת לכתר והאם ניתן להציל שן כזאת בחידוש טיפול שורש, כל זמן שהשן בריאה?

בצילום ובביקורת כל חצי שנה ניתן בדרך כלל לאתר ריקבון וניתן לטפל בצורות שונות

29/05/2026 | 21:48 | מאת: אסי

ריקבון בשורש שן טוחנת צריך להתפתח במשך שנים כדי לגרום לסדק בשן בריאה לאחר טיפול שורש? האם השן הקרובה ביותר בסכנת הידבקות מריקבון כזה?

לפעמים כן אבל לא תמיד. הריקבון /עששת מדבק משן לשן

30/05/2026 | 06:07 | מאת: אסי

הקפדה על הגיינת פה באמצעות משיכת שמן תמנע התפתחות ריקבון לאחר טיפול שורש או שבכל מקרה זה תלוי במזל שלי?

תלוי בגנטיקה שלך בהיגיינה ובמזל

30/05/2026 | 09:36 | מאת: אסי

כלומר מצב השיניים זה קודם כל עניין של גנטיקה/מזל ואם יש לי גנטיקה טובה ומזל גדול אז הגיינה גם שווה משהו? האם קיים מבנה גנטי שלא מאפשר לחיידקים להתפתח לריקבון? זה בערך כמו לשאול אם קיים מבנה גנטי שמאפשר להיות צעיר לנצח...

30/05/2026 | 14:05 | מאת: אסי

במהלך התקנת כתר לאחר טיפול שורש - הרופא אכן לוחץ חזק על השן - יותר חזק מאכילת מזון קשה. האם זה יכול לסדוק את השן והרקבון הבלתי נמנע מגיע אחר כך?

לא

29/05/2026 | 02:23 | מאת: רון

ד"ר שלום אני בן 60, ולפני 5 וחצי שנים ביצעתי ועברתי השתלת שתלים בחניכיים בלסת עליונה ותחתונה ויש לי תותבות קבועות מחומר פלסטי קשיח. הניתוח שתלים נעשה בהרדמה כללית ועבר טוב מאז ועד היום. *דוקטור. בבקשה ממך פרט בנושא שפחות מדברים עליו (ולא ברור לי הסיבה) מאחר והגינות ורפואה בריאה זה דבר חשוב. 1.ברור לי ששתלים זה לא לכל החיים. אחרי 5 וחצי שנים עוד כמה שנים יש לי עם השתלים עד שיתחילו לעשות בעיות ויהיה צורך להחליף ? 2.ד"ר. איזה בעיות התעוררו, איזה תופעות יתחילו שיצריך אותי לטפל ולשחזר הניתוח שתלים ? 3.מה ידגימו ויציגו צילומי המעקב (דלקות, התרופרפות, התותבות התפרקו לי מהפה ? כבר בשלב זה אני מתחיל לדאוג לכל המלצה אודה התייחסותך חשובה בתודה מאש בברכה

רפואה היא לא מדע מדוייק אלא מדע סטטיסטי. ראיתי פציינטים עם שתלים בני 30 שנה, וגם שתלים בני חודש או שנה שנפלטו. אם אתה לא סכרתי ולא מעשן הסיכויים שלך טובים יותר. תקפיד על היגיינת פה ועל ביקורת לפחות פעם בשנה

28/05/2026 | 22:07 | מאת: משה

שלום לרופא לפי הצילום סטטוס https://ibb.co/SXZNPpBM https://ibb.co/WNFWM1Yy כתבת שאין ממצא לגבי אזור 26+27 שמציק לי שנים -וכך גם כתב לי אתמול הרופא שמחכה לסי טי לשתל במקום אחר . היום שלחתי לו את הסי טי ומזכירתו כותבת (בשמו כנראה)ש בצילום רואים ששן 16 ו 26 כמעט בחוץ-מה הכוונה ? וששן 27 עששתית - מצרף צילום הסי טי מה דעתך אחרי הסתכלות ב סי טי?מה מציק שם??? התור עוד הרבה זמן . תודה

שום שן לא כמעט בחוץ בשן 16 ו26 על פניו הכל תקין. לדעתי כל המחושים מקורם בנסיגת חניכיים לא חמורה בשן 27 שגורמת לרגישות צוארית לקור חום ומתוק

26/05/2026 | 16:32 | מאת: יהודה

פונה לעזרה לגבי אבא שלי אדם מבוגר שקיבל סט מלא של שיניים תותבות עליונות ותחתונות. הבעיה שהתותבת העליונה מכסה את החך ומורידה לו מאוד את התחושה של האוכל ואת החוש טעם. האם יש אפשרות לעשות סט עליון יותר קצר שלא יכסה לו את כל החך? ושאלה נוספת לגבי הסט תותבות התחתון. האם יש אפשרות לעשות סט שיוכל להחזיק מעמד בלי הדבקה וללא שתלים? תודה מראש

לגבי התותבת העליונה, ניתן לנסות לקצר חלק מהחייך. לגבי התחתונה זה בעייתי ולפעמים צריך או דבק או כמה שתלים

25/05/2026 | 23:19 | מאת: משה

שלום לרופא אני מצרף צילום מקביליות שעשיתי אתמול והתור לרופא רחוק - התוכל לראות לפי התמונות מקווה שברורות (לי פחות)האם יש דלקת או כל בעייה שהי =בשן עם טיפול השורש + והאם דלקת או בעייה אחרת במקום ששן אחת חסרה כמדומני 46 .מצורפות גם הגדלות של שתי המקומות מהצילום הכללי של סטטוס-תודה רבה הנה ה קישורים לתמונות https://ibb.co/SXZNPpBM https://ibb.co/WNFWM1Yy https://ibb.co/QjQcdWC1

לא רואה בעיה לא פה ולא פה

26/05/2026 | 19:28 | מאת: משה

תודה לתשובה באזור טיפול השורש מציק שנים .השנה יותר .אפילו ששותה מיץ גזר שהוא מתוק=מיד!מציק! .ושאוכל פרי מתוק לא מיד מציק ,ולפעמים רבות כלל לא -במנגו מיובש שמחזיק כבונבון ולאט גומר אותו , מציק למשך 24 שעות ויותר! .ועובר אחרי תקופה . זה אומר לך משהו ??ההצקה היא רק מציקה או גם מזיקה ? בעיית חניכיים ?שורש?רופא שיניים ? תודה

רגישות לקור ומתוק לא יכולה להיגרם משן עם טיפול שורש. הסיבה כנראה נובעת מנסיגת הח החניכיים בשן האחורית יותר

26/05/2026 | 23:06 | מאת: משה

מבין שבכללי יש לי נסיגת חניכיים לפי הגיל אומרים הרופאים .יש "רפואית " מה לעשות עם זה ? כדאי בכלל ? או להתרגל?הקור וחום רגיל לא קיצוני =לא מפריע. עשיתי לפני חודש +הקצעת שורשים אצל שיננית וזה עזר קצת. יותר מאכלים לא הציקו . רק כנראה מתוקים מסוימים כמו נוזל שנכנס פנימה -אפילו מיץ גזר. אם מציק ללא הפסקה במשך שעות בבית - סנסודיין לא עוזר .יש טעם בשטיפת מי מלח ? או מה?

מי מלח לא יועילו.ללמוד לחיות עם זה

22/05/2026 | 09:23 | מאת: לנה

בוקר טוב דר. יש לי בעי'ה. הייתי לפני חודש אצל בדיקת חניכיים אצל דר מייזי. כדי לבדןק אם יש לי נסיגה חמורה ולא. היא אמרה בשן 27 שיש לי סתימת אלגם גדולה שיש לי רווח בין השן לסתימה וצריך להחליף אותה כי היא מתפוררת לי. יום למוחורת הלכתי לרופרת שיניים שלי בכפר סבא שהיא מומחית לשןרש אמרה שאין לי שום רווח ובסתימה תקינה. וגם לפני שבןעיים עשיתי ניקוי והשיננית אמרה שהסתימה תקינה. אין לי רגישןת והאוכל לא נתקה שם מרגישה חלקה ולא הייתה עששת מתחת. 1. מדוע יש לי קליק עם הלשון כבר שנה בשן 27 מבפנים של השן? האם זה תקין וזה כתוצאה של תגובה פיזיןלוגית של השן? 2. מה עושים עם הסתימה בשן?

רצוי ללכת לרופא שיניים כללי נוסף שיבדוק את השן וגם יעשה צילום נשך

22/05/2026 | 10:02 | מאת: לנה

האם זה יכול להעיד על בעיה בהרכח מה שאני מרגישה?

לא ניתן לנחש בלי בדיקה

22/05/2026 | 10:09 | מאת: לנה

אבל שתיהם עשו לי צילומים ולא קרה כלום. ואין עששת. מה גם שהקליק קיים כבר שנה שם. אני מפחדת.שרופא כללי רק יעשה לי נזק. והרופאה בכפר סבא מכירה אותי מאז שהייתי קטנה. האם אולי שווה לחכות לבדיקה שלה?

תמתיני לבדיקה שלה

21/05/2026 | 18:44 | מאת: דניאל

יש לי בשן 16 ו- 17 סתימות אלמגם גדולות. לפני שבוע אכלתי עוגיה ממש קשה והרגשתי תקירה. אין לי כאבים ורגישות לחום או קור או נסיגה גדולה. מאז אני כן אוכלת רגיל ללא כאבים רק מתוח פה ושם. אבל יותר משנה יש עם הלשון קליק בשן בפנים לכיוון שן 16 כמו קליק של אצבעות. הייתי בבדיקה אצל מומחה לטיפול שורש כדי לראות אם יש סדק. היא נקש בשיניים ולא כאב עשה עם מכשיר חד כדי לראות שהסתימה תקינה וגם אמר שהתזוזה של השן תקינה וחיצונית לא קרה כלום לשיניים. מדוע הוא בדק עם מבחן נשיכה? מה הסיכויים לסדק? מה כדאימלי לעשות?

בבדיקהבנשיכה בודקים גם אם כואב וגם אם יש מקום בשן ששם יש לחץ גדול יותר מיתר הנקודות בשן

21/05/2026 | 22:43 | מאת: דניאל

תודה על התשובה. אז אם הוא לא עשה מבחן נשיכה כי הוא לא זיהה בבדיקות שלו משהו חריג לעשות בדיקת נשיכה? כן שאני מעביר חוט בין שן 16 ל17 בשן 16 יש הרגשה של לחץ בחניכיים. 1. מה אני אמור לעשות? אני לא רוצה לפספס סדק בטעות שקיים כי זה יכול להחמיר. 2. האם זה נפוץ בסתימות אלמגם גדולות סדק בשן?

סדק יכול להיווצר בכל שן כשאוכלים עליה מזון קשה.חומר הסתימה לא חשוב. אם הרופא בדק ואמר שהכל בסדר אפשר או להרגע או ללכת לרופא נוסף כדי לקבל חוות דעת נוספת.

21/05/2026 | 13:42 | מאת: שלום

צהרים טןבים. האם לפי התמונה יש לי נסיגת חניכיים? האם היא קלה או משמעותית שצריך טיפול? https://ibb.co/LX2Vt20b

יש נסיגת חניכיים קלה. כדי לדעת אם צריך טיפול נדרשת בדיקה ונדרשים צילומי רנטגן

הייתי אצל דר מייזימאליעזר מומחית לפני 3 חודשים והיא עשתה לי בדיקת כיסים וגם צילומים נשך ואמרה שאין לי נסיגה משמעותית. וגם השיננית אמרה שהכל בסדר. אז לא צריך טיפול? האם זה נסיגה מינימלית?

כפי שאמרתי זאת נסיגה קלה. מייזי היא רופאת שיניים מהליגה הראשונה אז אם אמרה שאין צורך בטיפול אז תהיה רגוע. יש להשתמש במברשת שיניים רכה בלבד

תודה על התשובה גם אם זה מלפני 3 חודשים? האם אני צריך לחזןר שוב אליה בעוד כמה חודשים? זה צילום מאןגוסט של נשך https://ibb.co/WWhBCmFF

אליה אין צורך אבל כן לרופא השיניים הכללי שלך כי יש לך חור בטוחנת תחתונה מצד שמאל

תודה. האם אתה מתכוון לשן 37? אם כן זה בצווית צילום כי שהרןפא עשתה לי צילום לא ראה שיש חור.

21/05/2026 | 07:04 | מאת: אנונימית

אז אתה אומר שישר אחרי ההשתלה נגיד שבוע אחרי כבר אפשר להיכנס להיריון??

בהחלט. בנצלחה

20/05/2026 | 21:39 | מאת: אנונימית

היי אני אחרי עקירה ואמרו לי להמתין 3 חודשים שהאיזור יחלים ולאחר מכן ישימו לי שתל .השאלה שלי לאחר ששמים את השתל ממצינים עוד 3 חודשים ואחר כך ששמים את הכתר ממתינים עוד 3 חודשים? בסך הכל יוצא 9 חודשים? אני שואלת כי אני גם מתכננת היריון

אחרח ההשתלה ממתינים 5-6 חודשים עד להרכבת הכתר.אבל אחרי ההשתלה אין כל מניעה מלהיכנס להריון ושהרכבת הכתר תתבצע כשאת בהריון

20/05/2026 | 17:54 | מאת: אלמונית

ומה זה מיפוי פריודנטלי? זה לא בדיקת חניכיים? האם זה רק בדיקה עם מכשיר?

זאת בדיקת חניכיים פשוטה עם שם מפוצץ

20/05/2026 | 15:41 | מאת: אלמונית

האם זה בדיקה שניתן לעשות בהיריון? זה ללא צילומים? כי אני מתכננת היריון

אם את מתכננת הריון יש לבצע לפני ההריון צילומים

20/05/2026 | 15:28 | מאת: אלמונית

היי אני רוצה לבצע יישור שיניים ואמרו לי שצריך ללכת קודם לבדיקת מומחה של חניכיים מה זה הבדיקה הזאת ומה בודקים? איך עושים אותה? ואני עושה הקצאת שורשים ואמרו לי שצריך לחכות 3 חודשים עד שיעשו לי את הבדיקה הזאת.למה צריך לחכות כל כך הרבה זמן?

היות ובישור שיניים מזיזים שיניים,חשוב לראות את מצב מנגנון האחיזה שלהן (עצם וחניכיים), לכן בודקים את מצב החניכיים (מה מצב העצם והאם יש כיסים בחניכיים). בדרך כלל מבצעים צילומים של כל הפה ומודדים כיסים אם יש.

20/05/2026 | 14:42 | מאת: דנה

שלום רב כשהייתי אצל רופא השיניים היתה מישהי לפני והאסיסטנטית בדיוק עזבה באמצע הטיפול שלה. הדלת נשארה פתוחה והרופא קרא לי מיד כשהיא עזבה ראיתי רק שהוא הביא בשקית תכלת כלים חדשים והוא קרע אותה לידי אך אני חושבת שהוא השתמש גם במכשיר שיצא מהמכונה וגם הוא השתמש בצינור כזה של אויר בתוך הפה. פתאום האסטינטית באה והתחילה לנקות איזשהוא מכשיר. עד כמה זה מסוכן לי אם המכשירים לא חוטאו. באיזה מחלות אני יכולה להידבק? אני מחוסנת להפטיטיס בי. מרוב שהייתי מבולבלת לא שמתי לב אם כשהצטלמתי בעמידה היה סינר עופרת. לא זוכרת שהיה. עד כמה זה מסוכן מבחינת הקרינה?אם לא היה סינר? עשו לי צילום פנורמי של כל הפה. תודה רבה מראש

הכנסה לפה של מכשירים שהיו במגע עם פציינט אחר, עלולים לגרום להדבקה במחלות שונות החל בהפטיטיס c , הרפס וכלה גם באיידס. הקרינה בצילום פנורמי לא מאד גבוהה אם כיהתקנות דורשות סינור עופרת.

הרופא שלי חושש שטיפול בשן 36 עקב רגישות לקור יגרור טיפול שורש ולכן הפנה אותי למומחה לטיפולי שורש. אשמח לקבל עוד דעה

לינק לצילום https://files.fm/u/vsthk9v5tc

יש עששת מאד עמוקה בצד האחורי של השן, מתחת לסתימה לבנה.יתכן ובאמת לא יהיה מנוס מטיפול שורש.

האם המומחה לטיפול שורש ינסה להמנע מטיפול השורש במידת האפשר? האם לנסות לטפל אצל רופא שיניים רגיל קודם? האם לדעתך אפשר להמנע ממבנה וכתר במידה ועושים טיפול שורש?

כשהולכים למומחה לטיפול שורש יתכן והוא ישר יכוון לטיפול שורש. כדאי אולי לנסות לעשות סתימה. בשן טוחנת כזאת מאד רצוי לבצע אחר כך מבנה וכתר כי יש עליה הרבה עומס

ד"ר נוימן, אשמח לעצתך. אימי נהפכה ברגע אחד לסיעודית (נקווה שתחזור להיות בטוב כמה שיותר מהר). לא מצליחה לעשות פעולות באופן עצמאי. אין לה יכולת לצחצח שיניים לבד, איך מסייעים לה עם ההיגיינה האוראלית בתקופה הקשה הזו?

יש צורך שמישהו קרוב או עובד סיעודי יצחצח לה את השיניים. אין פתרון אחר

14/05/2026 | 18:42 | מאת: שון

ערב טןב, לפני חצי שנה עשיתי טיפול שןרש בשן 27 כולל כתר ומבנה לפני. לאחרונה שמתי לב כי החניכיים נראות שונה סביב הכתר מאשר סביב שיניים רגילות. אשמח לדעת האם הכתב בתמונה נראה תקין בקו החניכיים והאם יש דלקת אן שהחניכיים בריאות. אין לי כאבים מקפיד ללכת לשיננית ובדיקה תקופתית. https://ibb.co/C3ZvMn1R

התמונה באיכות גרועה אבל נראה שיש דלקת חניכיים

14/05/2026 | 19:48 | מאת: שון

היי. תןדה על התשובה עשיתי שיננית לפני שבועיים האם זה קשןר? אין לי אדום שם או דימום בחניכיים. זו נראה לי יותר ברורה. אשמח שתסתכל https://ibb.co/XZ1cd8Xd

תמונות כאלה לא כולות לשמש לאבחנה.בכל מקרה של חשד יש לגשת לבדיקת רופא

12/05/2026 | 16:35 | מאת: בן אדם

שלום ד"ר חיים, לאחר ניקוי אבן מעמיק בחניכיים ושיניים לפני 8 חודשים הרגשתי עיגול מסוים מתחת לחניכיים באחת השיניים בצד ימין של לסת תחתונה שבעת נגיעה במקום בלחי התקיים כאב מסוים במשך תקופה זו. מיום רביעי 6.5 בעת צחצוח ירד דם במשך זמן במיוחד בשלושת הימים האחרונים כאילו יש פצע במקום או באמת יש. דבר שלא התרחש במשך 8 חודשים לאחר הטיפול האינטנסיבי. שתי שאלות: 1. מהי הסיבה לכך שהדם בא לאחר 8 חודשים מהטיפול ולא התרחש בשמונה חודשים? 2. האם זה סימן טוב שהעיגול מתרפא ומצטמק ועשוי להיעלם וכך גם הכאב יכול? בשלושת הימים האחרונים הרגשתי כי בעת נגיעה או אף גילוח המקום הכאב הופחת מעט. אשמח לקבל תשובות לשתי השאלות כי שתיהן חשובות. תודה רבה מראש והמשך יום טוב!

התופעה יכולה לנבוע או מבעיה בחניכיים או מדלקת בקצה השורש של השן. יש לפנות לבדיקה ולצילום פריאפיקלי של השן

12/05/2026 | 08:53 | מאת: אלמונית

שוב אני 5 ימים אחרי טיפול שיניים יש לי אירוע עוד כמה ימים ניתן לשתות אלכוהול כרגיל? לעשות הכל כרגיל 5 ימים אחרי עקירה ??

כן

11/05/2026 | 13:10 | מאת: אלמונית

אפשר לדבר איתך טלפונית לגבי ייעוץ שיניים???

לא ניתן לצערי

11/05/2026 | 10:30 | מאת: אלמונית

היי במידה ואי אפשר לעשות שתל מה עושים בשן קדמית.במידה ומשתילים עצם זה נעשה בהרדמה מלאה?

השתלת עצם נעשית בהרדמה מקומית כמו רוב טיפולי השיניים. בהעדר עצם אפשר להשלים את חוסר השן או על ידי תותבת להוצאה מסוג פליפר, או על ידי גשר

11/05/2026 | 04:36 | מאת: מלי

ד"ר שלום רב האם ניתן לעבור בקלות מתותבות קבועות בלסת עליונה ותחתונה (מפלסטיק קשיח) לתותבות הניצמדות בעזרת במגנט 1.האם כדי לעבור מתותבות קבועות לתותבות מגנט יש צורך להחליף את סוג השתלים ? 2.האם התותבות מגנט מומלצים ? *מה החסרונות וההיתרונות בתותבות מגנט? 3.האם ניתן לעבור מתותבות קבועות למגנט? ד"ר. לכל מידע נוסף אודה בברכה

תותבות על-גבי שתלים דורשות לעתים הפעלת כוח על-מנת להושיב אותן במקום. לחלופין, כשהגומיות מתרופפות, התותבת מתחילה “לרקוד” ולהשתחרר. האחיזה המגנטית מאפשרת ישיבה חד-משמעית וקלה של התותבת, ללא חלקים שמתרופפים, והוצאה קלה בעת הצורך

10/05/2026 | 23:23 | מאת: אלמונית

עברו 5 ימים מהעקירה כפי שציינתי האם אפשר גם לצחצח שיניים רגיל??

כן

10/05/2026 | 16:21 | מאת: אלמונית

היי אני חמישה ימים אחרי עקירה האם אפשר לאכוך כרגיל?אוכל חם?אוכל חריף אוכל חמוץ??? .

אפשר לאכול הכל.

10/05/2026 | 13:24 | מאת: ליאור

שלום, יש לי כתר מוברג על שתל בשן 46 (מצורף צילומים). כבר אחרי המסירה הראשונה הייתה בעיה של רווח לכיוון השן האחורית ורווח/חלל מתחת ומאחורי הכתר, עם היתקעות מזון כמעט אחרי כל ארוחה. חוט דנטלי נכנס שם בקלות מאוד בלי חיכוך בכלל. https://ibb.co/dwgWWcmY https://ibb.co/nGRsDm6 הכתר נשלח לתיקון במעבדה והוחזר, אבל אחרי ההחזרה אותה בעיה נמשכת: אוכל נתקע שם כמעט כל פעם, לא יוצא עם מים או מברשת, אלא רק עם חוט. לאחרונה יש גם רגישות/כאב קל באזור. השאלות שלי: האם מצב כזה נחשב תקין בכתר על שתל, או שמדובר כנראה בבעיה בצורת הכתר? מה הטיפול המקובל — תיקון נוסף, תיקון מעבדה, שינוי קונטור/נקודת מגע, או כתר חדש? אם כבר היה תיקון והבעיה נשארה, האם מקובל שהמרפאה מסדרת את זה במסגרת האחריות? תודה !

יש להוסיף חרסינה כדי ליצור נקודת מגע עם השיניים הסמוכות. ככה יכנס פחות אוכל. מומלץ לנקות עם קיסם מבריש שניתן לקנות בבתי המרקחת

10/05/2026 | 18:58 | מאת: ליאור

תודה! אז צריך בעצם לפרק שוב את הכתר ולהחזיר למעבדה שיוסיפו עוד חרסינה בצד של השן ? האם זה מקובל / במסגרת האחריות לטיפול לבקש שיעשו זאת או שהמרפאה יכולה לעשות לי בעיות ?

או לשלוח שוב למעבדה או להחליף את הסתימה בשן האחורית כך שתהיה נקודת מגע. כרגע המצב לא תקין וזכותך לדרוש תיקון

09/05/2026 | 14:54 | מאת: שרית

צהרים טובים. האם לפי התמונה יש לי סדק בשן? זו שן כם סתימה גדולה כבר 18 שנה. אין לי כאבים אבל שאכלתי עוגיה קשה היו לי רגישות. הייתי בבדיקה לפני חודש ואמרו לי שאין לי כלום. https://ibb.co/399J2MzK איך אני יכולה למנוע סדק בעתיד?

10/05/2026 | 18:47 | מאת: שרית

היי שאלתי אותך שאלה אשמח לתשןבה

לפי תמונה כזאת לא ניתן לאבחן כלום. יש צורך בצילום פריאפיקלי של השן. בכל מקרה יש להימנע מלעיסת מזון קשה כדי להימנע מסדקים

10/05/2026 | 21:09 | מאת: שרית

אוקי תודה. בינתיים הרגישות יורדת. אין לי רגישות לקור ולחום. אז זה סיכוי קטן לסדק? ולא צריכה ללכת לבדיקה חוזרת?

אני הייתי עושה בדיקה וצילום אבל לשיקולך

08/05/2026 | 01:58 | מאת: אסתר

יש לי כאב בשן משעקרתי בשל דלקת. מטופלת באוגמנטין 875 מג לקחתי איבופן ושני אקמול האם אוכל להוסיף אופטלגין?

אפשר

06/05/2026 | 22:59 | מאת: עמית

ערב טוב , אשמח לעזרתך. אני מטופל אצל מומחית לטיפולי שורש. יש לי שן שהמומחית עשתה לי החלפת סתימה ללבנה בחודש יולי האחרון. אין לי כאבים או רגישות ומקפיד על חוט דנטלי וצחצוח. לפני חודש הייתי אצלה לבדיקה ואמרה לפי צילומי נשך שהכל תקין. שמתי לב שהעברתי חוט שיש נקודה קטנה בשן. האם זה תחילה של עששת? מה זה יכול להיות? מה צריך לעשות? אשמח לעזרתך https://ibb.co/dsPJVrgB

זהנקרא bucal pit. כרגע לא נראה עששתי אבל יש לבדוק תקופתית כל חצי שנה

06/05/2026 | 12:26 | מאת: אלמונית

רשום לי בדף הנחיות לגרגר מי מלח האם אפשר לירוק אותם. או לבלוע?איך לצחצח אחרי יממה של עקירה? כי הבנתי שזה יכול לפגוע בקריש דם

בשום אופן לא לגרגר. זה פוגע בקריש הדם

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 413