אודי מה דעתך על הנושא של הסכמה מדעת לטיפול?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

27/08/2014 | 22:27 | מאת: מימה

הסכמה מדעת לטיפול כזה שמייצר חוויות רגרסיביות ותלות ומשחזר נטישות טראומטיות מן העבר, כזה שמלמד בסוף את המטופל שהחוויה שלו שייכת לשם ואז, לעבר, ולא לכאן ועכשיו... האם אי אפשר להסביר למטופלים איכשהו את טבעו של התהליך הזה כך שלא יכנסו ל'שוק' בעיצומו? מטולטלים ולא מבינים מה קורה להם? אי אפשר באיזשהו אופן לנהל בצורה קצת אחרת טיפולים מסוג זה ? יש חשיבות טיפולית לכך שלמטופל לא יהיה מושג מה צפוי לו והוא ישאב באין דעת לתוך החוויות המשתחזרות האלה? כי ברמת הבוגר שבי, ברמה הנרקיסיסטית העובדה שלא הסבירו או לא הכינו איכשהו לזעזועים האלה ובכלל חשבתי שאני משלמת על תהליך נעים! קשר מטיב. לא היה לי מושג בכלל שמשחזרים דברים טראומטים, אז זה פוגע נרקיסיסטית, כאילו המטפל ידע משהו שאני לא והסתיר ממני. זה סוג של מעילה באמון באיזשהו אופן, לא? בייחוד אם מטופל מצהיר על כוונתו ללמוד פסיכולוגיה ובעצם לא מבין בכלל במה מתעסקים באמת בתוך התהליכים שם. שזה לא סתם אמפתיה וסיפוק צרכים אלא הרבה יותר מורכב מבחינת פעילות הזכרון וכיוב'. מה דעתך על זה? אשמח להתייחסות אובייקטיבית לנושא, לא אישית לגופי בלבד.

28/08/2014 | 21:36 | מאת: הילה

מימה טיפול זאת חוויה. השינוי הוא בחוויה ולא בחלק האינטלקטואלי. את התחלת את הדרך ונסוגת מהר מאוד מהר מידיי ומאז את שם. עדיין תקועה לא חבל?

29/08/2014 | 21:41 | מאת: מימה

חוויה? באמת חשבתי שזאת אמורה להיות חוויה. חוויה נעימה. חיובית. קשר שנותן, שמעניק, מעצים. בפועל התחילו שחזורים טראומטיים נוראיים וכן, הפסקתי באמצע כי לא הבנתי מה לכל הרוחות קורה לי שם- ולא היה מי שמסביר! היא אפילו לא הסבירה לי מה קורה. היא הפקירה אותי לתופת שחוויתי , 'בולענים' או השד יודע מה. בזמן שהיא התנשאה עליי בהתייחסויות שלה. באמת חבל. חבל שיש פסיכולוגים שגורמים לאנשים כמוני לעבור חוויות כאלה. אני קראתי תיאורי מקרים ואני לא היחידה מסתבר. אם היית בנעליים שלי וחווה את ה'שוק' הזה מאותו מקום לא הייתי מגנה עליהם ככה. כי יש 'חוויה' ויש 'חוויה'. יקירתי, עם חוויה כמו שאני חוויתי שם זה עוול שלא מסבירים למטופלים את חשיבות התמדה מה הפואנטה בכלל. מה זה אומר שברחתי מהר לא נשארתי? לא היה לי מושג שאני צפויה לשחזר שם טראומות. יש לך מושג איזה מטלטל מזעזע ומשפיל זה היה עבורי לגלות בכזאת צורה? זה בסדר, מטופלים כמוני אין לנו ייצוג, זה כבר ברור לי שרק המטפלים יקבלו פה את כל הגיבוי . אני כבר לא מצפה למשהו אחר. "טיפול זאת חוויה".... נו באמת. לקחת את מה שאני עברתי שם בשחזורים ולצמצם למילה חפה ותמימה כ"כ "חוויה".

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית