במה תועיל ביופסיה לחולה ipf?

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

31/08/2016 | 21:37 | מאת: ניצה אלבר

לבעלי נקבעה ביופסיה ריאתית כירורגית ע"י הצוות הרפואי של ביה"ח לאחר אשפוז ובדיקות מרובות (כולל ברונכוסקופיה בה ירדה הסטורציה ולכן לא נלקחה ביופסיה). המועד - 5.9.16 האמנם זוהי פרוצדורה שתעזור גם להמשך הטיפול או שהיא רק תשכלל את הדיוק באבחון? האם החולה "ירוויח" מהתהליך הקשה הזה של ניתוח? אשמח לתשובה מהירה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

ערב טוב, אני רוצה להיזהר בתשובתי מאחר שהרופאים שמכירים את המקרה המליצו על ביופסיה ואני לא מכיר את המקרה לעומקו. עקרונית היום פחות מקובל לעשות ביופסיה פתוחה במקרים של IPF כאשר האבחנה ודאית לפי הסיטי. במקרה בו יש ספק באבחנה עולה השאלה אם לבצע ביופסיה ניתוחית, תועלת מול סיכון ויש גישות שונות לרופאים שונים. ישנה אפשרות נוספת של לקיחת ביופסיה בעזרת קריו שזו שיטה בברונכוסקופיה ללקיחת ביופסיות גדולות. אני מציע לשאול את כל השאלות הללו את הרופאים שלכם.

01/09/2016 | 20:28 | מאת: ניצה אלבר

תודה על התיחסותך לגבי עצם הביופסיה ואופן לקיחתה. אותי מעניינת השאלה האם המידע הנוסף יפתח דרכי טיפול נוספות ואחרות - לפי שעה מטופל בפרדניזון ולהקלה באינהלצית מורפיום. האם התרופות שמזכיר פרופ' קרמר בכתבתו - פרפינידון ו ofev, עומדות על הפרק לאחר דיאגנוזה ביופסית? ואולי יש אחרות, או שממילא לא יהיה אפשר לשנות לטיפול שימנע עוד התדרדרות? תודה.

מנהל פורום מחלות ריאה