דליפת שתן לאחר ניתוח

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

08/04/2016 | 15:43 | מאת: יעל

דוקטור שלום רב, בהיותי אישה צעירה יחסית (מבחינתי הסתיימה תכנית הילודה), לאחר ניתוח מתלה TVT-O ,שלא הניב את התוצאות להן ציפיתי(עדיין דולפת בפעילות גופנית מאומצת), מהן האפשרויות העומדות לרשותי לשיפור איכות החיים , אם בכלל. בכבוד רב, יעל.

לקריאה נוספת והעמקה

יעל שלום, ניתוח TVT-O, שהינו ניתוח זעיר פולשני, יעיל בכ-85% עד 90% בטיפול בדליפת שתן במאמץ לפי עבודות מחקר איכותיות. משמע הדברים שבאחוז לא גדול תהיינה מטופלות כמו במקרה שלך שהפעולה תועיל רק במידה חלקית או שכלל לא. במצב כזה אני נוהג לבצע קודם כל הערכה קלינית מלאה במרפאה כולל אנמנזה (ראיון רפואי) ובדיקה גופנית ולעיתים מפנה לבדיקת אורודינמיקה עדכנית על מנת לוודא שלא קיים מנגנון נוסף לדליפת השתן. אם אין גורם סיכון נראה לעין מדוע שהפעולה לא תצליח כמצופה ואורודינמיקה עדיין מצביעה על דליפת שתן במאמץ ללא מנגנונים נוספים ניתן לעשות כמה דברים: 1. חיזוק שרירי רצפת האגן +/- ביופידבק 2. הזרקת חומר מעבה לדופן השופכה (הטכניקה קרוייה Bulking agent) במטרה להגביר את התנגודת למעבר השתן דרכה 3. התערבות חוזרת ממשפחת TVT אלא שהפעם בשיטה המקורית בה הסרט שמושתל דרך חתך קטן בנרתיק מופנה לכיוון הבטן התחתונה ולא לכיוון הירכיים (בשונה מ-TVT-O). לשיטה זו אחוזי יעילות גבוהים יותר. בברכה, דר' בני פיינר www.pelvicsurgery.co.il

10/04/2016 | 20:27 | מאת: יעל

ד"ר פיינר תודה על ההסבר המפורט. פזיותרפיה הנה הפתרון הראשון אליו פניתי, אך התחושה היתה שנותן פתרון או שיפור רגעי. לגבי הbulking, האם מדובר בהתערבות ניתוחית תחת הרדמה, מצריך קטטר, התאוששות וכו?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן