פורום לקויות למידה
מנהל פורום לקויות למידה
בני בן ה6 סובל ממגוון בעיות: קשב וריכוז, מוטוריקה עדינה { קשה לו מאוד לאחוז עט בצורה נכונה, לצייר וכו'} קושי שפתי ובעיות רגשיות. יחד עם זאת הוא ילד נבון בעל אינטיליגנציה גבוהה. וועדת ההשמה ממליצה להכניסו לכיתה מקדמת. מהי בדיוק כיתה מקדמת והאם נוכחות של ילדים בעלי אינטיליגציה גבולית עלולה להשפיע עליו לרעה?
צהריים טובים, מטרתה המרכזית של כיתה מקדמת היא השוואת יכולותיו ותפקודו הלימודי של הילד לרמה לימודית בכיתה רגילה. כיתות אלה קטנות יותר ומספר השעות המוקדשות לכל מקצוע רב יותר. איני יודעת מהי רמתו הלימודית של בנך, או לחלופין מהי מהות ליקוי הלמידה שלו. ( האם קיימתם אבחון? ) בכיתה מקדמת לא יושבים מצורעים. רמת האינטליגנציה שלו לא תיפגע מנוכחותם של אחרים לצידו. מה גם שיתכן מאוד כי מצויים בה תלמידים אחרים אשר רמתם דומה או גבוהה לפחות כשלו. האם בחנתם אפשרות של כיתת שילוב? כיתה זו היא כיתה בה עובדות במקביל שתי מורות, ושיטות ההוראה בה שונות מדרכי ההוראה בכיתה רגילה. בברכה אלמוג
היי האם מי שקורא את הודעותיי יכול לגלות פרטים אישיים עליי אם לא כתבתי אימיל וכתבתי בשם בדוי וכמו כן איך אוכל לשנות את פרטיי האישיים שיצרתי כבר באימייל
בוקר טוב, לא ניתן לחשוף פרטים אישיים במידה ואת משתמשת בשם בדוי, או פותחת אותם בעצמך בפני באי הפורום. על מנת לשנות שם משתמש יש להיכנס כמשתמש חדש. בברכה אלמוג
האם למי שמאובחן כADD יכולות להיות בעיות בריכוז בזמן נהיגה?כך שהנהיגה הופכת למסוכנת?
בוקר טוב, על פי רוב הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מורשים בנהיגה ללא שנשקפת להם או לסביבתם סכנה. עם זאת יתכן מקרה קיצוני בו הסחת העת היא כה רבה עד שהיא הופכת את הנהיגה למסוכנת. בכל מקרה של ספק יש להתייעץ ברופא המטפל. בברכה אלמוג
שלום רב אני אמא לנועם בן ה7 שבימים אלה גומר כתה א' הייתה לו שנה מאוד קשה בבית הספר ומאוד קשה לו לכתוב ולקרוא ,בגן חובה בקשתי מהגננת שתפנה אותי להתפתחות הילד לאיבחון ושם אובחן שיש לו גמישות יתר במיפרקים והוא טופל במשך שנה , לי נראה שהעניין הוא הרבה יותר מכך אך איני יודעת לשים את האצבע על הדבר הנכון, כך אני רואה את קשייו של בני אולי את תוכלי למרכז אותי לכוון הנכון, יש לו בעיתהתארגנות הוא מאבד דברים באופן מתמיד והוא אפילו לא שם לב לכך, עד גיל 6 היה לו מאוד קשה לצייר אלכסונים ,עיגול שלם ויפה הוא המעיט בציור וכתיבה הוא שונא ללמוד בסוף כתה א עדיין הוא לא קורהט שוטף הוא לא קולט את הניקוד , את האות ר' למשל הוא יכול לקרוא כמו ח' כשהוא יושב להכין שיעורים הוא מוסך מכל דבר טלפון,בכי של אחותו ,הוא הראשון שיתנדב לפתוח את הדלת למרות שהוא עושה משהוא הוא נמצא בהכל חוץ מבשיעורי הבית שלו, הוא לא אוהב שזרים נוגעים בו, הוא מגזים בתגובות כגון נפילה הוא נתקע במשהוא קטן והוא נופל נפילה ענקיתכאילו בכוונה... לאן עלי לפנות????(חוץ מזה הוא ילד נבון מאוד מקסים וכובש)
דגנית צהריים טובים, מתיאורך נשמע כי בנך סובל מליקוי למידה שפתי. בנוסף לקושי זה יתכן מאוד כי קיימת גם הפרעת קשב וריכוז. כדאי לגשת לאבחון רב תחומי, אשר ישים דגשים על קשיי הלמידה השונים, ותוך התייעצות עם רופא המשפחה או המאבחן לקיים בנוסף אבחון קשב וריכוז. בברכה אלמוג
תודה על התשובה אך מכיוון שאיני מתמצאת בכל הנושא הייתי וצה לדעת למי לפנות בידיוק ומה לבקש כי כולם פותרים אותי בללכת להתפתחותהילד של הקופה ושם כבר היינו והרבה לא גילו אילו מבחנים עלי לבקש אילו בדיקות ,פרטי ?דרך הקופה? מבחן טובה?
מה זה אומר היפוסנסטיביות? אשמח לקבל מידע .
שלום, האם את מתכוונת לכך ?: http://www.infomed.co.il/glossary/g_4217.htm http://www.noya.co.il/ktiva2.html
שלום רב לך לגבי הצעתך ,אצה כחולה \ירוקה ,פסיפלורה היכן ניתן להשיג ?כיצד משתמשים בהם?כמה זמן לוקח להם להיות פעילים? או הכי פשוט האם יש לך הפניה למאמר העוסק בעניין? תודה מראש נועה
בוקר טוב, את האצה הכחולה ירוקה וכן תחליפי פסיפלורה ניתן לרכוש בבתי הטבע ובמרבית בתי המרקחת. על פי רוב מדובר בכדורים. לעיתים ניתן לרכוש כאבקה ( אז ניתן להוסיף לשתייה או אפילו לפזר על סלט. זמן פעילותו של הכדור משתנה מאדם לאדם. עם זאת סביר כי פעולתו תורגש לאחר מספר ימים. הכדור פעיל בשיאו כשעה לאחר בליעתו. בימים הקרובים אסרוק מספר מאמרים ואעביר לפורום בברכה אלמוג
שלום, אני סטודנט באוניברסיטה. אני חש כי כאשר אני לומד למבחן איני מצליח להתרכז לאורך זמן וכל הזמן מחפש תירוצים על מנת לא ללמוד (כמו גלשיה באינטרנט או ניקיונות אין-סופיים של הבית, והוא ממש מבריק).כמו כן בשיעורים מחשבותי נודדות באופן קבוע ואני חש שאני לא מצליח להתרכז לאורך זמן. מיותר לציין שאני נעדר מהרבה שיעורים. אודה לכם אם תוכלו להמליץ לי על איזה איבחון עליי לעבור, היכן כדאי (והאם דרך קופת חולים או באופן פרטי) וכמה איבחון כזה צריך לעלות. תודה מראש, אריאל
ברצוני להוסיף, שאני במבחן לדוגמא, אני מצליח להתרכז לשעה ומצליח בדר"כ לפתור את המבחן. אני מאוד מהיר בדר"כ ואפילו סמיים לפתור את המבחן בין הראשונים, אך לא מסוגל להישאר בכיתה לאחר לאחר שסיימתי את המבחן.
אריאל ערב טוב, אתה זקוק לאבחון קשב וריכוז. אבחון זה נערך על ידי נוירולוג מומחה. בהחלט צוי להתעניין בקופת החולים אשר לעיתים משתתפת במימון עלויות האבחון ( כ - 800 ש"ח ) בשלב מאוחר יותר יתכן ותידרש לעבור אבחון רב תחומי. עלותו של זה נעה בין 1300 שקלים ל - 3000 שקלים. בברכה אלמוג
שלום, מהו מבחן טובה? לאיזה גילאים הוא מיועד?ומה הוא בא לאבחן? בברכה, ליאת
ליאת צהריים טובים, מבחן טובה הנו מבחן לאישוש או שלילת בעיות קשב וריכוז. מבחן זה מנוהל על ידי נוירולוג מומחה, כאשר המבחן עצמו נערך מול מחשב, המציג רצפים של צורות וגרויים, כאשר על המאובחן להגיב לשינויים ברצף. בשעת הבדיקה פולט המחשב את מהירויות התגובה והשינויים בה לנוכח הזמן והגרויים המשתנים. מבחן טובה ניתן לערוך בכל גיל. על פי רוב הוא נערך למתבגרים ( בני עשרה ) ולסטודנטים, אשר מתגלים במהלך לימודיהם סממנים מחשידים להפרעת קשב. בברכה אלמוג
האם "מבחן טובה" בודק , באם הנבדק זקוק לתרופת רטלין? שאלתי עולה היות והמבחן מנוהל על ידי נוירולוג?
שלום רב, תחילה ברצוני להודות לאלמוג על התשובה המהירה . יש לי שאלה נוספת: ביתי בת 10 בכיתה ד' אובחנה בכיתה א' כ- ADHD קיבלה רטאלין 10 מ"ג בכיתה ב' ומאז לא לקחה את הכדור יותר . האיבחון בוצע ע"י ד"ר איריס מנור פסיכיאטרית במכון "אניגמה" . היתה לה שנה גרועה מאוד וניצטרך לחזור לרטאלין שנה הבאה. השאלה היא - האם אני צריכה לחזור לאיריס מנור בכדי לקבל מינון נכון עבורה או לחילופין פסיכיאטרית ילדים דרך "מכבי" או לגשת לניורולוג ילדים? פגישת יעוץ עם איריס מנור עולה כ- 850 ש"ח אודה לתשובה תודה מקרב לב לאה
לאה צהריים טובים, על מנת להמשיך טיפול בריטלין אין צורך לגשת למאבחנת המקורית. בהחלט חבל על הכסף. קופות החולים משתתפות במרבית העלויות של בדיקות נוירולוג ו או פסיכיאטר ילדים, וכך גם במימון עלויות התרופה. בהצלחה בשנת הלימודים הבאה בברכה אלמוג
האם ניתן לשלב סרוקסט וריטאלין ביחד.הסרוקסט ניתן עבור הפרעת חרדה.כמו כן אני סובל מהפרעת ריכוז וקשב.ואם לא האם ניתן לשלב משהו אחר עם הסרוקסט?
צהריים טובים, שמעתי על מספר מקרים בהם שולבו שתי התרופות בהצלחה. עם זאת כל מקרה שונה והשפעת התרופות משתנה מאדם לאדם. המלצתי היא לפנות להתייעצות אצל הרופא המטפל ולקבל את אישורו ופיקוחו. בברכה אלמוג
שלום רב אני סטודנטית מאובחנת בבעיות של קשב וריכוז . במהלך השנים מצאתי מספר פתרונות לגרום לעצמי לשבת וללמוד. למזלי התברכתי בקליטה מהירה מאוד כך שיחסית לסטודנטים אחרים שלומדים איתי אני צריכה לשבת הרבה פחות שעות כדי להפנים את החומר הנלמד ,ובדר"כ אני לומדת רק לפני מבחן ובמהלך הסמסטר מגיע רק להרצאות (וזה שאני נמצאת לא תמיד אומר שאני מצליחה להקשיב). אבל עכשיו אני מאוד מודאגת כי אני פשוט לא מצליחה לשבת ולהתרכז ,הגעתי למצב שהכל משעמם אותי בניגוד לשנים קודמות שהייתי מאוד סקרנית . שום שיטה שניסיתי לא עוזרת כבר ,קראתי הרבה על רטלין ועל ההשפעות הביוכימיות שלו ואני ממש לא רוצה להתחיל עם זה. כל עצה תתקבל בברכה ,תקופת הבחינות מתחילה ואני מפחדת להכשל ולהפסיד את התואר.
שלום לך וצהריים טובים, ראשית הצלחה רבה במבחנים. שנית ניתן לנסות את תחליפיי הריטלין כגון האצה הכחולה ירוקה, תחליפיי פסיפלורה או אפילו רסקיו. בברכה אלמוג
שלום רב, אני מחפשת אתרים בקשר לרטאלין, או לחילופין אם מישהו יכול לענות לי על שאלה חשובה שנושא רטאלין , האם נכון הדבר שיש תופעות לוואי בגדילה ו/או בעיות הורמונליות בעתיד (ביתי בת 10 אובחנה כ-ADHD לפני שלש שנים.) שנה הבאה אנו צריכים לחזור לרטאלין ואני לא שלמה עם ההחלטה מאחר ואין לי מספיק נתונים על הכדור. תודה מקרב לב, לאה
ערב טוב, אני שולחת לך חומר קריאה רב הן באתר זה והן בשכניו. מתוך המלצות הועדה המקצועית מטעם האיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר והסתדרות הרופאים בישראל http://padeh.net/pediatrics/ADHD/ADHD.htm בברכה אלמוג
שלום לך לאה אני מדריך בני נוער בכיתות ח' בבית ספר בחולון לאחרונה נתקלתי גם אני בבעיית ההקשר בין הכדור למיניות התלמידים רציתי לשאול אותך אם עלו בידיך התשובות בקשר לתופעות הלוואי הנ"ל כי אני אובד עצות איך לשכנע את התלמידים לקחת את הכדור עקב שהם חוששים מתופעותיו הם פשוט הפסיקו במכה אחת ביחד כי הם פוחדים שזה ימנע את התפתחות איבר הרבייה שלהם עד כמה שזה נשמע מטופש אני מבין שיש לטפל בזה אם יש לך מידע עוזר בבקשה צרי קשר [email protected] בתודה מראש גלעד
שלום שמי שלומית אני בת 50 נשואה פלוס ילד בן 17 לפי כול הסימנים נראה לי שאני דיסלקטית יש לי שגיעות כתיב ולכן אני בשעת מיבחן מיסתגרת לי מפחד ומיבושה שלו יגלו את זה מה עלי לעסות בנידון אני מרגישה שבגלל הנושא הזה אני נעצרת ולא מתקדמת בכלום איפו אפשר לעשות איבחון הודה לכם עים תעזרו לי בתודה שלומית
שלומית צהריים טובים, בואי נבדיל בין אבחון לבין טיפול בבעיית שגיאות כתיב: אבחון ניתן לערוך במכוניי אבחון רבים ברחביי הארץ וכך גםבשרותם של מאבחנים פרטיים רבים. לשם בחית מאבחן מתאים אני זקוקה למעט פרטים נוספים: מהו איזור מגורייך? מהם הקשיים עמם את מתמודדת מדי יום בתחום הלימודי מלבד שגיאות כתיב? כתבי לי ואנסה לכוון אותך למאבחן מתאים. בנוגע לשגיאות כתיב - כאן ניתן ללמוד לתרגל ולשפר.. ניתן למיין לקבוצות ומאפיינים של שגיאות ולהגיע למודעות, אשר תוריד את מספרן בהדרגה לצד מיקוד הבעיה באמצעות אבחון מסודר. בברכה אלמוג
שלום רב, רציתי לברר האם ידוע לכל על מקום בו אוכל לאבחן בעיות בזיכרון?
אבירם צהריים טובים, קיימים מקומות רבים בבם תוכל לעוך אבחון לאיתור לקויות למידה ובכלל זה גם בעיות זיכרון. מהו איזור מגוריך? בן כמה אתה? ומהי הסיבה בגללה אתה מעוניין באבחחון זה? ענה על שאלותי, ואנסה להפנות אותך למקום אבחון מתאים. בברכה אלמוג
הפנתי שאלה ב-13/6/05 . תודה על תשובת המהירה.
שלום, רציתי להבין מדוע דילגת על שאלתי.האם קוהמחשבה שלי אינו תקין בברכה,
נעומי אחר הצהריים טובים, אשמח לדעת על איזו הודעה מדובר. אני משתדלת לענות על כל שאלה המופיעה בפורום, ובהחלט איני מבינה על איזה קו מחשבה מדובר. על כל פנים אבחן בשנית את הודעות הפורום הקודמות במטרה לבדוק את הסיבה בגללה לא נענת. בברכה אלמוג
שלום הבן שלי סובל מהפרעות קשב וריכוז, כיום בכיתה ג', בשנה שעברה טופל ברלטלין, אולם הפסקנו השנה בשל חשש מתופעות לוואי. מעוניינת לדעת יותר על תחליף לרטלין ו/או טיפול מתאים אחר , שמעתי שיש טיפולים למנינהם לא יודעת איפה ולמי לפנות. נא עזרתכם
זאנה אחר הצהריים טובים, ראשית אומר לך באופן חד משמעי - ריטלין הוא המענה היעיל ביותר להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז. אי השימוש בו פוגע ברמה הגבוהה בהרבה מכל סיכון או תופעת לוואי כל שהיא העשויה להיגרם כתוצאה מהשימוש בו. במניעת התרופה מבנך את פוגעת בו בצורה קשה. תחליפים: אצה כחולה ירוקה - זהוא תחליף טבעי שמקורו באגם הקלמאת מסייע במקרים שונים של הפרעות קשב ADD ו ADHD. תוכנות ביו פידבק - תוכנות מחשב המתחברות לגליי המוח בצורות שונות ומסייעות למתחבר אליהן לשפר פעולות הצורכות ריכוז מתמשך. תחשיריי פסיפלורה ברמות שונות ובהרכבים שונים. מקווה שעזרתי בברכה אלמוג
שלום לכולם יש סוגיה שכבר שנים מטרידה אותי ואשמח אם משהוא יכול להגיב...... אז כך.... חשוב לציין שאני סובל מ: ADHD דיסלקציה ועוד כמה דיסים... .כאת לסוגיה\תמונת מצב. כבר מספר שנים רב שאני פשוט לא ישן בלילות ורק בבקרים... כמאת פיטרו אותי בגלל שלא יכולתי להגיע למשמרות בוקר... המצב כרגע הוא שכבר 7 חודשים שאני ישן כמו בנאדם נורמאלי וחיי בבקרים וישן בלילות. החיים בלי עין הרע חומריים לשובע. אבל!! מהצד השני הנפש כול כך זקוקה למחייה בלילות שרק מזה אני מתחרפן................... זה מוזררר אני כול כך משתוקק לחיות בלילות ,יש אנרגיה אחרת! יש אהבה רוגע ונינוחות ובכלל כול הדברים הטובים... כאת אני הולך לשבור את המסגרת הרגילה והנוחה מאוד לצורך האופציה של מחייה בלילות.. למה אני שונה בנושא הזה?? דיסלקציה? בגלל הADHD? בגלל שאני אמן? אמנים מעדיפים להיות ערים בלילות? באהבה בן
בן ערב טוב, קראתי מספר פעמים את הודעתך, ומפעם לפעם התחזקה הרגשתי כי הסיבה לשוטטות הלילית שלך היא בחירה שאותה הפכת לצורך רגשי, ולה אין כל קשר להיותך לקוי למידה וכלל מרכיביו. מה כן? האומנות מדגישה אצלך את התחומים בהם אתה טוב ומצליח בעוד שהקימה בבוקר כאחד האדם מזכירה לך בכל פעם מחדש כי התפקוד הלימודי או הכרוך בעבודה "רגילה" מזכירים לך בכל רגע נתון את הקושי, ולכן אתה מעדיף להתעלם מהם. מה אתה אומר על הטזה שלי? אשמח להמשיך ולשוחח בהמשך בהחלט ריתקת אותי. בברכה אלמוג
שלום אלמוג :-) חשוב לציין שהודאתך הפתיעה אותי. לטובה כמובן :-) הצגת פה גישת חשיבה שלא עלתה עד כו. כך שההודעה שלך הניבה פרי :-) ואני מודה לך אל כך... חן חן :-) לגבי אישור או פסילת הטזה המרעננת שלך... יש מצב שחלק מכך נימצא בשורש *'הבעיה'. *בעיה=תלוי מי המתבונן :-). בקשר לעבודה והלימודים ,קצת מוזר לי במחשבות לראות את הקישור של נקודות אלו וקישור ישיר\עקיף לתחושה הלא טובה של קושי. אבל הייתכן שקיים! הייתכן מאוד שקיים תחושת סבל שמיוחסת לבקרים ותחושת רוגע המיוחסות ללילות ,(אם נציב בצד את כול התמונה שגם ככה כול הטבע יותר רגוע בלילות ונתמקד במה שבתוכנו). יש לי גם נטייה לסבול מחום כך שבלילות יש סבירות גדולה בהרבה לטמפרטורות יותר צוננות ,גם בקיץ וגם בחורף כמובן. אבל זה רק אחד מהיתרונות ולא הסיבה. קבלתי תגובה גם ממקור אחר ומדר' לפסיכיאטריה: "יתכן שהפרעת הקשב קשורה לכך, אני שומע הרבה אנשים עם הפרעת קשב שנוח להם יותר בלילה. מה שבטוח שמדובר על השעון הביולוגי שלך שמתאים יותר בפעילות לילית. כמובן שהדבר יוצר בעיות ועליך לחיות במשך היום בניגוד לטבעי אצלך." ולאחר מכן הוא ממליץ אל בדיקה של אולי ליטול סוג של הורמון... ניראה מה קורה ,בכול מקרה כרגע נתמקד אל 'למה?'! ואז ניראה אם בכלל לטפל בבעיה בצורה זו או אחרית או פשוט ליצור מחיי שלא תתנגש\תיצור את הבעיה :-) ונזרום את ה"טבעי אצלך" ,אולי יותר טוב לנפש. באותו הנושא גם כדי לחשוב למה בכלל האמן בכלל עוסק בכך ולא בכול נושא אחר.. אולי סוג של בריחה או אולי ביטוי?! למה הצורך הזה אצל בנאדם אחד ולשני כלל לא קיים :-) ואגב עוד אחשוב אל כול הקונצפט הזה ,ואם יצוץ משהוא חדש אעדכן בימים הקרובים. מה גם שאם תגיבי להודעה זו כמובן אגיב אליה ;-) היה חשוב להתחיל להבין למה כול הסיפור הזה בגלל שדיי כבר צריך למצוא הבנה\פיתרון ,גם בשבילי וגם בשביל האנשים שכול הזמן מטרידים ולא מבינים למה יש לי בעיה כול כך גדולה בלהיות ערני בבקרים ,וגם יש כאלה שלא מאמינים שיש בעיה אמיתית וקושי. כמו שצוין בהודעה הראשונה ,כאת אני כבר זמן מה חיי בבקרים וזה ממש לא חיי שושנים-(במובן הרגשי נפשי) ,זה מכניס סבל ובלבול רב לחיי והנפש ממש מתחרפנת מכך שבכוח הערות היא בשעות הבקרים... יש משהוא מאוד חזק בלראות במצב צלול את כול הטבע מתחיל לפעול ,כמו סוג של ריסט שרק אחריו ניתן ללכת לישון... אני זוכר שאחרי משמרות לילה אני מחפש את הזריחה וטס אם אופניים כולי מותש פיזית אבל נלהב פנימית!! ומברך את כול עוברי האורח ל"שלום ובוקר טוב" אם חיוך ענקי על הפנים ובלב ,ולאחר מכן שוהה כמה שעות והלך לישון באקסטזה מצד אחד ומהצד השני בסיפוק ונינוחות. השמש עולה ,כול החיות מתחילות לזמר ,פשוט כיף ,אם אני ישן בלילות גם לא הכום מוקדם וגם אם אני קם זה לא זה!! ולא שמש ולא בטיך ,שום דבר לא מרגש ,רק חושבים אל המיטה :-) אגב נידמה שבנאדם נורמאלי יגיב בדיוק להפך ויחשוק בבקרים ויתחרפן מהלילות...... באהבה שלך ולכול אנשי הפורום בן
רציתי לנסות לקחת רטלין בכדי שאהיה יותר מרוכזת ואוכל להספיק ללמוד טוב למבחן אבל אני קצת מפחדת מתופעות לוואי ורציתי לשאול מה דעתך. מדובר בכדור אחד שהשגתי ממישהו שלוקח ואני מעוניינת לקחת אותו יום לפני המבחן ולא ביום המבחן עצמו. אני סטודנטית בת 24. אודה לך על תשובתך..
קרן ערב טוב, קודם לכל חשוב שתביני: ריטלין הנו תרופה הניתנת לשימוש באמצעות מרשם מידי פסיכיאטר או נוירולוג. לא רצוי לצרוך תרופות ללא מרשם וזאת ללא כל קשר לסוגה. במקרה זה את שואלת על ניסיון לשימוש בכדור אחד על מנת לבחון את יעילותו על יולות הלמידה שלך. איני פוסלת ניסיון זה והוא אינו מסוכן. עם זאת אני בספק אם ניתן לראות את משמעותו של הכדור בשימוש חד פעמי. נסי ושתפי אותי בהרגשה לאחר מכן בברכה אלמוג
קרן,ערב טוב קראתי את שאלתך, וחשתי צורך לשתף אותך במידע שברשותי. אני סטודנטית גס כן.ואובחנתי כסובלת מהפרעת קשב וריכוז כרגע הומלץ לי על טיפול ברטלין פנית למנהלת הפורום בייעוץ לגבי נטילת תרופה אשר נמצאה כממכרת וחשוב ליטול אותה תחת השגחה רפואית .של פסיכיאטר או של נוירולוג.מנהלת האתר הנכבדה (אשת חינוך במקצועה) הבהירה כי רטלין אינה תרופה הורגת. נכון, רב התרופות אינן הורגות. כאשר נוטלים אותן לאחר אבחנה רפואית ובמינון הגיוני. קראתי כי "השגת " את התרופה מחבר לכן, המלצתי היא שתעברי איבחון ע"י רופא, מאחר ומורים אינם רשאים להמליץ ליטול תרופות וודאי שלא לעודד זאת "תספרי לי אייך היה" כך כך היתה תגובתה של מנהלת הפורום. קרן למען בריאותך והצלחת לימודייך פני לאבחון רפואי.התרופה מסוכנת כשנלקחת ללא השגחה. בהצלחה רבה בבחינות וחופשת סמסטר מהנה.
ספר חדש, מרתק ומרגש על לקות למידה והיפראקטיביות: הילד שלא ידע פחד מאת אלה הרמתי. בכיתי, התרגשתי, הזדהיתי ולמדתי. סיפור חיים אמיתי של התמודדות. מומלץ. למדתי המון.
גם אני קראתי את הספר, "הילד שלא ידע פחד", בנשימה אחת וממליצה לכל אחד שנתקל בבעיות כאלה, הורים בני נוער מורים ובני משפחה לקרוא. לומדים על הבעיה באמצעות סיפור אישי מרגש.
שלום רב. ביתי בת שבע וחצי (מסיימת כיתה ב'), ואני מתכוונת לקחת אותה לאיבחון בקרוב. הצורך באבחון הועלה על ידי, המורה שלה הסכימה שזה יכול להיות נכון, אולם היא לא בטוחה שיש צורך. הקושי הגדול ביותר הוא משך הזמן שלוקח לה להכין שיעורי בית. היא יכולה לשבת שעות ליד השולחן, ולא לעשות אותם, וכשאני שואלת אותה אם לא חבל שהיא מפסידה זמן של משחקים, בישיבה מול השולחן היא עונה לי - זה בסדר אמא, גם כאן אני משחקת..... כמו כן, הקושי בא לידי ביטוי בהעתקות מהלוח, על פי רוה היא אינה עומדת במשימה זו, בארוחות שעורכות שעות ארוכות, בבלבול ושכחה (לא זוכרת היכן משאירה דברים, לא מביאה ציוד מתאים לכיתה, וכן הלאה....) אני אוסיף ואציין כי מבחינה לימודית - הילדה קוראת נפלא, ונהנית מכך. היא מסוגלת להתרכז בסיפור ולהבינו, אולם בחשבון - מאוד מתקשה. היא מסתדרת נפלא בבית הספר, עם החברים והמורים, ואני לא רואה קשיים אחרים. כשפניתי למכון, לבקש אבחון, אמרו לי שאבחון לקשב וריכוז אינו מספיק, ויש לערוך אבחון פסיכו דידקטי, שהוא , כידוע, די ארוך ומיגע. האם זה נכון? או שהמכון הפרטי מחפש את הרווח שלו? האם נשמע שיש צורך באבחון עמוק יותר מאשר קשב וריכוז?
אני מתנצלת על אורך כתיבתי, אולם אשמח מאוד לשמוע את חוות דעתכם. בברכה, יעל.
יעל אחר הצהריים טובים, על פי תיאורך ביתך ילדה חביבה, אשר נהנת מחשיבה מקורית תוך ריכוז בעולמות משלה. את מקור הקושי בחשבון כדאי לבדוק. יתכן מאוד כי כל שצריך לעשות הוא להסביר לילדה את אותם הדברים מעט אחרת. כל השאר לא דחוף. הפרטים שסיפקת אינם מצדיקים כלל עריכת בדיקת טובה. מכון האבחון אליו פנית צודק בטענתו כי אם כבר נערך אבחון במקרה זה הוא צריך להיות רב תחומי. פעולות ארגון ויעול בלמידה יכולות לבוא במועד מאוחר יותר, ופעמים רבות באות ביוזמת הילד עצמו. בברכה אלמוג
בני בן העשרים אובחן כסובל מבעיות קשב וריכוז,לפני חמש שנים.הוא חסר ביטחון ונכנס לחרדות כשמדברים איתו על עבודה או לימודים.הוא לא מאמין ביכולותיו ומרבה להמעיט בערך עצמו.הוא שוחרר מהצבא ביוזמתו מסיבות של חוסר התאמה. שאלתי היא איזה איש מקצוע מתאים לטפל בו.
התיאור מתאים למצב חריף על רקע בעיה נפשית. לאור נסיבות המקרה אשר הינן מתמשכות . יפה שעה אחת קודם לטיפול בילד. האיבחון שנעשה לפני כ-5 שנים ממנו עולה כי הילד סובל מבעיות של קשב וריכוז. ממליץ כי המומחה לטיפול במקרה זה הינו פסיכולוג , לא פסיכולוג רגיל , אלא פסיכולוג קליני מומחה. בהצלחה.
שלום רב! אני בת 23,סטודנטית. אני מעוניינת לבצע אבחון להפרעת קשב וריכוז. הבנתי יש מס' אפשרויות לבצע זאת. האם כדאי לבצע איבחון מלא לדוגמא כמו שנעשה במכון אורלנסקי בגהה( שעולה כ1200 ש"ח) או שאפשר להסתפק בפגישה עם נוירולוג/ פסיכיאטר ולבצע מבחן טובה. מלימדה על ההפרעה אנילא ממש בטוחה כי בקלות ניתן יהיה לאשר כי אני סובלת ממנה היות ואני בעלת רקע של טיפול בחרדה ודיכאון תגובתיים. אך מעבר לזה אני מרגישה כי אכן ישנה התאמה לשאר התסמינים המאופיינים להפרעה. מה עלי לעשות האם להסתכן וכן לבצע איבחון מלא, או שלהסתפק במבחן טובה.
חן ערב טוב, מכתיבתך לא הבנתי האם בנוסף להפרעות הקשב את סובלת מקשיי למידה נוספים, אשר עשויים להפריע לך בדרכך במסגרת לימודים גבוהים. אבחון מלא נהוג לקיים כאשר קיים חשש סביר ללקות למידה בעלת משמעות. בדיקת טובה הנה חלק מאבחון הפרעות קשב. נסי לתאר את תפקודך הלימודי על מנת שאוכל להביע דעה אחראית יותר בנוגע לסוג האבחון הנדרש. בברכה אלמוג
היי, אני בן 22 ויש חשש שיש לי בעיית קשב קיבלתי הפניה מנירולוג לעשות אבחון טובה. היכן יש מכונים שעושים אבחון כזה באזור המרכז?
חן צהריים טובים, תוכל לפנות לאחד מסניפי רום פילת. כמו כן ניתן לבדוק בסניפיי ניצן, אשר בחלקם מתקימות בדיקות אלה. בנוסף, כמובן, ניתן לפנות לנוירולוג ולבצע את הבדיקה באופן פרטי או דרך אחת מקופות החולים. בהצלחה! בברכה אלמוג
שלום, בתי בת 7 מסיימת עכשיו כיתה א', המורה טוענת שאין לה בעיה היא עדיין לא קוראת רצוץ אך היא זקוקה לזמן כך לגבי דברים אחרים היא לא מבינה את החומר מיד אלא רק בסוף התהליך החא מבינה את החומר הנלמד. מההתרשמות שלי אני רואה שקצת קשה לה בהבנת הנקרא, כשהיא צריכה לענות על אלה על סמך קריאת טקסט היא אומרת לי "אני לא מבינה כלום" ואחרי שאני חוזרת איתה על קטע הקריאה היא מבינה. יכול להיות שהיא זקוקה עדיין לזמן לבשלות)אך תחושתי האישית היא שעל מנת לא לפספס בעיה אני מעוניינת שתעבור בדיקה לאיתור ליקוי למידה , אם אין אז כמה טוב. ואם יש לא לבזבז זמן ולעזור לה . רציתי לדעת האם קוו החשיבה שלי נכון (תחושה זו מלווה אותי עוד כשהיא הייתה בגן) שנית במידה ואכן אחליוט שתעבור מבדק כזה, איך מסבירים לילדה מדוע היא עושה מבדק כזה וכל זאת מבלי לפגוע בדימוי העצמי שלה. ושאלה אחרונה ישנם הרבה מכונים לבדיקה במרכז וחלקם לא רציניים האם תוכלי להמליץ על כמה מכונים /מאבחנים אמינים (אני לא מעוניינת לפנות דרך קופת חולים או גוף פורמלי ,אלא פרטי)שהם בעלי גישה טובה לילדים. תודה, נעמי
נעמי ערב טוב, תמיד חשוב להיות עם היד על הדופק, אך חשוב באותה מידה לתת זמן ליכולות הלמידה הטבעית. על מנת ליעץ לך האם לפנות לאבחון עליי לדעת פרטים נוספים על דכי למידתה: כיצד נראה כתב ידה של ביתך? האם היא מכינה שיעוריי בית ברצון? כיצד נראות מחברותיה? מהם השגיה במבחנים בבית הספר? כיצד היא מתקשרת עם המורה והחברים בכיתה? לא תמיד טוב למהר ולבצע אבחון , עם זאת כאשר מחליטים ללכת בדרך זו יושבים ומסבירים כי מטרתו להקל על תהליכיי הלמידה ולשפר את ההרגשה בכיתה ובבית. הסבירי כי ילדים רים הולכים לאבחון וכי תהליך זה אינו מבחן אלא יותר דומה למשחק. ספקי לי פרטים נוספים ואשתדל לייעץ בהתאם. בברכה אלמוג
מה משמעות המושג
גילי צהריים טובים, המושג דיסאורטוגרפיה נגזר מן המושגאורטוגרפיה שפרושו תקינות הכתיב. דיס אורטוגקפיה אם כן הוא שיבוש של כללי הכתיב התקינים. תופעה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בהוספת או השמטת אותעיות, המרת אותיות דומות צליל האחת בשנייה או שיבושים בשימוש אימות הקריאה. בברכה אלמוג
שלום אלמוג בן- שחר נאוה, אני תוהה אם הבעיה שלי קשורה לליקוי למידה או לא ?. במהלך כל חיי התקשיתי להתרכז לאורך זמן אך לא היתה לי בעייה לימודית כל שהיא. עכשיו בחצי השנה האחרונה ומאז שעברתי טיפול פרטני נפשי, אני סובלת מהתסמינים הללו. אני מפוזרת, שוכחת פגישות עבודה, שוכחת מי התקשר אליי, מה הוא אמר, כל דבר הכי פעוט נשכח. אני שוכחת להוציא את הכלבה, לסגור את המקרר ועוד'. התחושה שלי היא שאני מאבדת כיוון, האם יתכן שמעורב במצב גם ליקוי למידה ? אודה לתשובתך
גילי ערב טוב, על פי מיטב הבנתי אינך ובלת מלקויי למידה או הפרעות קשב. על פי הפרטים שמסרת ניכר כי את מצוייה בסעאה רגשית משמעותית מאוד בחייך, ולכן את מתקשה לבצע פעולות פשוטות - אותן ביצעת בטבעיות קודם לכן. עצתי לך לפנות לפסיכולוג המטפל ולשתף אותו בתחושותייך. כמו כן יתכן ואת זקוקה בתקופה זו לחונך או חונכת אשר ישהו עמך בחלק משעות היום עד שבטחונך העצמי יחזור אלייך. בנוסף אציע לך אוזן קשבת הן בגוף הפורום והן באמצעות הטלפון. אני משוכנעת כי תמצאי את הדרך חזרה לעצמך בהצלחה אלמוג
בני בן 5 ו- 8 חודשים ומסיים חטיבה צעירה בתחילת השנה ההסתגלות היתה לו קשה זה התבטא בהתנהגות פרועה חוסר שקט חוסר ריכוז הוא הפריע לחברים וכו.., הדבר היה בלתי מוכר מהבית וזה היה נראה יוצא משליטה . יחד עם זאת אחרי כ-3-4 חודשים הגננת דיווחה על שינוי מהותי ביותר בהתנהגות "הילד השתנה לגמרי מקצה לקצה" כדבריה, הוא יותר יושב ומרוכז במטלות והתנהגותו השתנתה פלאים יחד עם זאת צריך להיות בסביבתו לדברי הגננת כדי שימשיך את המוטל עליו. היא המליצה בכל אופן לבצע בדיקה לאיבחון קשב וריכוז ניגשנו למרפאה של הכללית ובאיבחון של נוירולוג כ- חצי שעה עד שלושת רבעי השעה הסתיים האיבחון שקבע כי הילד סובל מ- ADD שאלתי האם ברמת קושי גבוהה והרופא אמר שלא , יחד עם זאת ביקש להפגש בתחילת השנה לבחינת המשך טיפול. ש א ל ת י האם אין מקום לבצע מבחן טובה בכל מקרה ? ואם הילד צפוי לעלות לכיתה א האם אין מקום לאיבחון כולל ומהו?! אני מאוד מבולבלת ואנו כ- שבועיים לפני החופש הגדול ואין לי מושג האם להעלות את הילד לכיתה א או לא. הגננת לא ממליצה . יחד עם זאת להבנתי, מי שסובל מ- ADD תמיד יסבול מכך מה לעשות ???
לילי ערב טוב, בתחילת הדברים אומר כי בדברייך מעורבים מושגים משני תחומים נפרדים: א. הפרעות קשב וריכוז ב. מוכנות ללמידה ותפקוד רגשי איני רואה צורך דחוף בעריכת מבחן טובה מלא לבנך. סביר להניח כי תוצאות המבחן יהיו זהות או דומות במידה רבה מאוד. מה שנראה לי כבעל חשיבות מכרעת הוא ערית אבחון מוכנות ליתה א. אבחון זה נערך אצל פסיכולוגית הגן או פסיכולוגית ומאבחנת פרטית. אוסיף בעניין זה כי על פי רוב, כאשר הגננת ממליצה להמתין שנה, כדאי לשמוע בעצתה. במהלך שנת הלימודים הבאה פעלו על מנת לחזק את בטחונו העצמי של הילד, וכך כאשר יגיע לבית הספר יהיה עצמאי ובשל יותר ותלותי פחות. בהצלחה אלמוג
ד"ר שלום, לפני כמה שבועות דיברתי איתך כאן בקשר לבחינה פסיכומטרית עם תנאים מותאמים - ממחושבת ומחשבות באשר ללימודי רפואה. לאחרונה פניתי אליך כאן שוב בעוד מספר שאלות בנושא הזה אבל כיום אני מוצא את עצמי מעט מבולבל ואין לי מושג מה בערך אני צריך לעשות, או ליתר דיוק מה כדאי יותר ולכן אני אכתוב לך במה מדובר ואודה לך מאוד אם תוכל להשיב לי. למרות שחלומי היה ויהיה גם לימודי רפואה אני רואה מיום ליום, לא רק בזכות יכולת ביטוי והתנסחות, כי אני מתאים יותר ויותר ללימודי משפטים ותקשורת ואני כיום פועל בצורה די אינטנסיבית כדי להיכנס לתחום בכל המובנים. הבנתי כי אני צריך קודם כל ללמוד את מה שאני אוהב ולא את מה שנראה לי "הכי שווה" או הכי כדאי. שאני צריך ללמוד את המקצוע ממנו אני אהנה הרבה יותר ושאני ארצה בשמחה ובלב שלם לעסוק בו. ברקע ידוע שיש לי ADHD, יחד עם אבחון של רמת IQ גבוהה מאוד מן הממוצע. השתחררתי לא ממזמן מהצבא, בערך בגיל 25, לאחר סיפור די ארוך שהיה לי, והתחלתי לחפש את מקומי וגם ייעודי. יש לי תעודת בגרות מלאה, אולם היא לא מספיקה טובה כדי להתקבל ללימודי משפטים או תקשורת, גם בשל העובדה שאנגלית יש לי 3 יח"ל וגם מתמטיקה (אך בציון גבוה) והתיכון בו למדתי או מקצועי, כאשר במקביל יש לי דיפלומת הנדסאי. בדקתי אפשרות לעשות מכינה במסלול שיתאים לי על פי מה שאני ארצה ללמוד והדבר משך אותי מאוד, ראיתי במכינה כהזדמנות להוציא תעודת בגרות חלופית בציונים מאוד גבוהים. ציונים גבוהים יש להדגיש זו השאיפה ומאחר ואינני מגלה עתידות אני לא יכול להיות בטוח בכך, אבל למרות המחשבה על כך אני מצאתי את עצמי לא ממזמן שואל את עצמי קודם כל למה מכינה... למה לא לשפר בגרויות בכמה מקצועות לרמה של 5 יח"ל ואולי עם ציון פסיכומטרי גבוה אני אוכל להגיע למחוז חפצי. החלטתי לבדוק את האפשרות הזו והסתבר כי המחירים לשם כך אינם גבוהים מאוד,פי 2 פחות ממחיר מכינה, בזמן קצת יותר קצר.... והסיכוי - יותר טוב כי בכל זאת אני לא לומד כל כך הרבה מקצועות ב - 8 חודשים ברמה של 5 יח"ל.... אבל אז נחרדתי מהמחשבה שאני לא אצליח ואולי בעצם מכינה היא כן הפיתרון האידיאלי למקרה שלי. למעשה, לעניין זה אני הולך סחור סחור ולא יודע מה הכי מתאים או טוב לעשות במקרה הזה. בנוסף לכך אני כיום כמו שכבר אמרתי בן 25 וחצי ולשנת הלימודים האקדמאית הקרובה אני כבר לא אספיק להתקבל מן הסתם, אך הזמן מלחיץ מעט. אני שואל את עצמי מה עדיף כעת: להתבסס כלכלית. לעבוד כחצי שנה, חלק מן הזמן גם בעבודה מועדפת ולהיות נטול דאגות כלכליות במהלך הלימודים האדקמאיים או שאני חייב להתחיל בלימודים כבר עכשיו (בשיפור בגרויות או מכינה) כי הזמן משחק מאוד לרעתי, כך שאם אני אבחר ברעיון זה אני למעשה אתחיל ללימוד את שנה א' באוניברסיטה לא לפני גיל 26 וחצי..... ואת התואר הראשון אני אסיים קצת האיחור וגיל הסטודנטים הממוצע שיהיה איתי במכינה אם אני אעשה מכינה יהיה קצת, בלשון המעטה, יותר צעיר ממני, שלא לדבר על אם אני מפספס בחינה ואני צריך להיבחן שוב, מה שעלול לדחות עוד פעם את המועדים........... יש כאן למעשה אם כן 2 דילמות מאוד מרכזיות שהחלטה עליהן היא קשה עוד יותר מהביצוע של ההחלטה. אני אודה לך מאוד מאוד אם תוכל לפרט לי את דעתך בעניינים אלו. כמו כן אודה לך אם תוכל לומר לי שמות של מכונים העוסקים במתן ייעוץ לעניינים כאלו ועורכים אבחונים של התאמת מקצוע ***וגם*** מסגרת לימודית מתאימה (מכינה ? בית ספר פרטי להשלמת בגרויות וכו'..) רוב תודות, א.
א יקר, סוף שבוע נעים וחג שמח, מצטערת על ההשתהות בתגובה. השבועות האחרונים עמוסים במיוחד, ואיני עומדת בלחץ. לפני שאתייחס לדילמות המשמעותיות ביותר שהיצבת, עלי להבהיר כי איני רופאה או פסיכולוגית, ולכן תשובותיי מובאות מתוך ניסיון אישי רב, אך אינן חלופה לתשובה רפואית. תקשורת או משפטים או רפואה? אני גורסת כי על האדם לעסוק בתחומיי העניין המתקים אותו ביותר, שבהם יבואו יכולותיו לידיי ביטוי בצורה הטובה ביותר. על פי צורת כתיבתך, נראה לי כי רפואה אינו החוג המתאים עבורך, משום שאתה זקוק למגע עם אנשים תוך שכנוע והעברת מסרים. בארץ פועלים מספר חוגיי תקשורת ברמה גבוהה מאוד, סביר להניח כי ניתן למצוא חוג שכזה באיזור מגוריך. לדעתי, אין צורך במכינה מלאה. ניתן לשפר מספר בגרויות מפתח רלוונטיות, וכך להיכנס לסף הקבלה במוסדות להשכלה גבוהה. במידה ותביא פירוט של ציוניך המרכזיים ( מקצועות החובה ), אוכל לייעץ מהם המקצועות הדורשים שיפור משמעותי יותר. בארץ מספר מועט של מכוניי הכוונה ולימוד מותאם להשלמת בגרויות. כתוב לי מהו איזור מגוריך, ואשתדל למצוא לך מוסד מתאים לצרכיך האישיים. בברכה אלמוג
שלום אני בת 25 לא הובחנתי מעולם כסובלת מבעיות כשב וריכוז אך אני סובלת בהחלט ברמה די גבוהה מחוסר ריכוז שיכחה והיפר אקטיביות בתדירות גבוה במשך כל חיי. למדתי לפסיכומטרי בעזרת קונצרטה שקיבלתי בעצת נוירולוג והיה שינוי משמעותי בהספק לימודי (כחצי שעת ריכוז בלי וכשולש שעות עם קוצרטה ) אומנם אני מאוד מרוצה מהשפעת הכדור אך אני חוששת להשתמש בו לאורך זמן באופן יום יומי בלימודי האקדמיים, מה הן ההשלחות בשימוש יום יומי? האם תרופות טבעיות יכולות לעזור ברמה של הקונצרטה? ועוד שאלה להערכתי בעיותי נובעות מהפן הנפשי , בילדותי עברתי התעללות מינית במשך שנים רבות ודרך התמודדותי היתה פשוט לברוח ,לישגות בדמיונות ולהתעלם מהמציאות הפיזית הייתי מעמידה פני כישנה ועם הזמן כשהוא היה מגיע לא הייתי לגמרי בהכרה מתוך בחירה. אם מקור בעיותי הוא אכן נפשי ולא בעיה נוירולגיות האם ניתן לתקן את המעוות? יכול להיות שהמקור היה נפשי וכעת הבעיה היא פיזית במוח? ראוי לציין שבמשך חיי עברתי טיפולים פסיכולוגים ואני במצב נפשי טוב ומאוזן ביחס לטראומה זו.
דנה ערב טוב, ראשית אני רוצה לומר לך כי אני מעריכה מאוד את פתיחותך ואת נכונותך לשתף בחוויות ה מורכבות וכואבות. אתחיל בעובדות פשוטות: שימוש רציף בריטלין או קונצרטה לא יביא לכל השלחות בעתיד מלבד , כמובן, העובדה המבורכת כי את תצליחי להתרכז וכתוצאה מכך למצות בהצלחה את יכולותייך הלימודיות. הפרעת קשב במקורה היא הפרעה מוחית ולא רגשית. אנו מכירים מקרים רבים בהם מתעצמות תופעות ליקוי למידה עקב קושי רגשי, אך עצם הקושי הרגשי אינו יוצר הפרעות קשב עלי והצליחי בברכה אלמוג
שלום יש לי בן שגילו 17 ,והוא תלמיד בכיתה יא'. מאז היותו ילד קטן הוא סבל מחוסר שקט, בעיות שינה, בעיות קשב וריכוז ומוטוריקה גסה. כמובן שפניתי לגורמים שונים ומקצועיים, אך בעיות בשנה האחרונה הקצינה והחריפה ואינני יודעת אם הוא לא סובל מעבר לכך מבעיות אחרות. זה מתבטא בחוסר מוטיבציה, נדמה לי שאפילו במצב של דיכדוך ואי סיפוק ענק. הילד פשוט מתוסכל מאוד. אנא מכם, כוונו אותי לאדם המקצועי הכי מתאים, אני מרגישה שאני מאבדת את הילד במיוחד לאור העובדה שהוא לא מתקשר איתי השנה. גם צוות ביה"ס טוען שהוא סגור מדיי, מופנם ואינו מישיר מבט ועושה רושם שאינו מרוכז או מקשיב לשיחות איתם. אל מי עליי לפנות??? בכבוד רב דורינה.
דורינה צהריים טובים, עלייך לדעת כי עבור מתבגרים בכלל ולקויי למידה בפרט כיתה יא היא שלב מכריע וקשה למעבר. בנקודה זו מגיעים הקשיים שחשבנו כמוכרים למורכבים ומוקצנים יותר, ואילו קשיים שלא ידענו על קיומם ( לימודיים או רגשיים ) מופיעים בעוצמה יתרה. על פי תיאורך ברור כי בנך זקוק לתמיכה, אך על מנת להפנות אתכם לכיוון הנכון כדאי לברר ראשית את מקור הקושי ( לימודי, רגשי ) . חשוב לקבל פרטים על תפקודו בבית הספר , במסגרת החברתית ובבית,כל אלה על מנת לסרטט תמונת מצב שלמה. פרט חסר נוסף הנו איזור מגוריכם. השלימי את התמונה, ואעשה ככל שאוכל על מנת לסייע. בברכה אלמוג
לפי מה שהבנתי ממספר חברות שעברו איבחון עלותו גבוהה מאוד. הייתי רוצה לדעת אם ניתן להשיג הנחה כלשהי ואיפה ניתן להתאבחן באיזור השרון. תודה.
לילה טוב, עלותו של אבחון רב תחומי מלא אכן גבוהה. עם זאת במקרים מסויימים ניתן לקבל סיוע הן מקופת החולים והן ממלגות משרד החינוך. ניתן לפנות דרך יועצת בית הספר ולהגיש בקשה למלגה שכזו. בברכה אלמוג
פעם אמרו לי שבגלל שבראש שלי חסר איזה מרכיב אני לוקחת תרופה כדי להאזן את החסר כמו שנותנים לאדם נכה(חסר רגל)רגלל תתובת האם זה נכון? אני לוקחת ונלא
לילה טוב, נכון מאוד לומר כי במקרים מסויימים תרופה או תחליפיה מהווים תחליף לתפקוד מרכזי או בהשאלה כפי שתארת איבר בגוף. אדם שנולד ללא רגל מחליפה ברגל מלכותית, ואדם שאינו יכול להתרכז נעזר בריטלין ותחליפיו על מנת לשפר את תפקודו. כדאי לראות את הצדדים החיוביים ולא את הפגיעה הכרוכה בשימוש בתרופה. בברכה אלמוג
האם יש הבדל בין 2 המושגים? ואם כן מהו?
לילה טוב, על פי הבנתי המסתמכת על ידיעותיהם של טובים וחכמים ממני הפעות קשב וריכוז הנן אחד הסוגים של לקות למידה. עם זאת ניתן לומר כי הם עשויים להיות גורם מכריע בהידרדרות הלמידה והחרפת הקשלים בה . מה אני אומרת? תלמיד לקוי למידה בעל הפרעות לימודיות שפתיות, מתמטיות סביבתיות או רגשיות זקוק לשיעוריי הוראה מתקנת ולימוד אסטרטגיות למידה על מנת להתגבר על הקושי. תלמיד בעל הפרעות קשב וריכוז - למידתו עלולה לצבור פערים ופגיעה עם הזמן משום שאינו יכול להתרכז, ובמצב זה התחומים עמם יש צורך להתמודד רבים יותר. הפרעות קשב מתאפיינות בחוסר שקט ויכולת לעסוק בפעילות אחת לאורך זמן. קשיים אלה יכולים לבוא לידי ביטוי במהלך קריאה, חשבון או כל תחום לימודי אחר. מקווה כי עניתי על שאלתך בברכה אלמוג
שלום אני מעונינת לדעת היכן ניתן לערוך אבחוני TOVA עבור ילדה הסובלת ככל הנראה מ- ADHD באיזור הצפון הומרכז תודה
לילה טוב, אבחון טובה ניתן לעבור בתחנות לטיפול במשפחה, המשתייות לקופת חולים ללית. במקרה זה סופגת הקופה כ - שלושה רבעים מעלות הבדיקה. בברכה אלמוג
שמחתי לקבל את הסימוכין מבזק 22.3.04003/04שעליו ניתן להתבסס בפניה למימוש זכאות ל2 נקודות זיכוי גם עבור כל תלמיד הלומד במערכת רגילה שבה הוא זוכה להתאמות היבחנות בשל היותו לקוי למידה .יש כאן הרחבה לחוק. לא רק תלמיד הלומד במערכת החינוך המיוחד. זו ממש פריצת דרך הגורמת להקלה והתרגשות שהצדק קיים. כעת צריך להעשות. האם ניתן להפנות אותי לסימוכין כדי לצרפו לפניתי או לצרפו כקובץ למייל שלי. קשה לי מול רשות המס אך אין בכוונתי להרפות. כמו כן אני חוזר על בקשתי לקשר עם הורים אשר זכו להקלות עם מקרה דומה. תודה . ממתין לתשובה.
דוידי שלום לך, שמחתי לקרוא דרכך שיש סימוכין למימוש זכאות ל2 נקודות זיכוי במס,גם לתלמיד ליקוי למידה הלומד במערכת רגילה. ברשותך האים תוכל לידיע אותי. תודה ממתין לתשובתך.
את העדכון אני קיבלתי ממנהלת הפורום אשר לא חסכה כל מאמץ לאתר את המידע החשוב הזה.ממש כל הכבוד לה. לגופו של עניין אני ממליץ לעיין בתכתובות קודמות בפורום כדי ללמוד על ההרחבה בפקודת מס הכנסה הנוגעת להקלה במס הכנסה. אני עצמי עדיין לא זכיתי לממש את זכאותי .פקידי השומה קשים ולטענתם לא מכירים את ההרחבה בנושא. אי לכך אני מקוה לקבל ממנהל הפורום את מראה המקום של ההרחבה או את את ההרחבה עצמה והשתמש בה כסימוכין מול מס הכנסה.אין בכוונתי לוותר. בכל אופן מדובר בפריצת דרך להרבה הורים. אשמח לעדכן ולעזור.
דיויד, אושרי וכל המתעניינים, פניתי לרואה החשבון שלי על מנת שיסייע במציאת מקורה המדוייק של הרחבת תקנות המס בנוגע לתלמידים בעליי לקויות למידה. אני תקווה כי תשובתו תהיה מדוייקת ותסייע לכל אחד מכם בזמן הקרוב. בברכה אלמוג
שלום רב לכולם, האם יש חדש בנושא של איתור התקנות לגבי זיכוי במס? האם מישהו יכול לתת לנו העתק של התקנות?חוק
הבת שלי בת 15 נולדה בסוף השנה לכן היא אכי קטנה בכתה. מהלדותה הבחנתי שהיא משקיעה הרבה בלימודים ויש לה ציונים טובים אבל לא קולטת מהר וכל שנה זה מתקשה יותר . היא מבקשת מהמורה לחזור הרבה פכמים על החומר ואפילו בדיחות היא לא מבינה אותם מהר הרבה פעמים מבקשת ממני לעזור לה ולהסביר לה את החומר אני משתדלת אבל החומר שהיא לומדת שונה ממשלמדתי לפני 20 שנה וקשה לי וגם קשה להביא לה לכל מקצוע מורה פרטי מה דעתכם האם במצבה תעבור את הבגאיות והפסיכומטרי אני מהיום דואגת לה
ערב טוב, על פי תיאורך ניכר כי ביתך מתקשה בפיענוח תכנים במספר תחומים. קושי זה עשוי להיות תוצאה של ליקוי למידה מסויים, ליקוי רגשי או נתוניי אינטיליגנציה נמוכים מעט מן הממוצע. החשוב הוא הרגשתה של הילדה והאמונה שתרכוש כי היא יכולה להתגבר על כל קושי. היתי פועלת בשני מישורים מרכזיים: א. קיום אבחון מקצועי אשר יאשר או ישלול לקות למידה ב. במקום לספק מורים פרטיים רבים למקצועות שונים מצאי מורה מומחה לאסטרטגיות למידה, אשר ילמד את הילדה כיצד לומדים. אם הילדה לא קולטת בצורה אחת, יש ללמדה בצורה אחרת כך שחומר הלימוד יופנם. בברכה אלמוג
שלום, לאחר התלבטות רבה לגבי יכולות הריכוז שלי ואחרי שקראתי מס' מאמרים/כתבות החלטתי לבדוק בצורה מסודרת אם יש לי הפרעות ריכוז. פניתי לרופא כללי (מאוחדת) והוא הפנה אותי לנוירולוג לאבחון בסיסי. שאלתי אם יש ניורולוג מסוים בקופה המתמחה בנושא ונאמר לי שכל נוירולוג יוכל לעזור. לי זה נראה מוזר (במיוחד לאחר שקראתי על התנערות קופות החולים בנושא). שאלתי - האם כל נוירולוג יכול לעזור? אם לא, האם מישהו מכיר נוירולוג מתאים בקופח מאוחדת? תודה מראש!
ערב טוב, נוירולוג בהחלט יכול לעזור, שכן לקוי למידה היא תופעה מוחית ומולדת. על פי רוב מתמקדים נוירולוגים באבחוניי קשב וריכוז ומבחניי טובה. בתחום זה הם הפוסק האחרון. בשונה מכך לצורך עריכת אבחון דידקטי או רב תחומי. יש לפנות למאבחן מקצועי שהוא גם פסיכולוג. מקווה כי עניתי על שאלתך בברכה אלמוג
למרכז למידה ותמיכה דרושם אנשיי חינוךברמה גבוהה: א. מאבחן - עדיפות לבעלי הרשאה לאבחון מבוגרים בנוסף לאבחון נוער. ב. מורה להוראה מתקנת במקצועות העברית והחשבון לגילאי תיכון ובוגרים. אם את / אתה איש חינוך אמיתי, בעל מקצוע רציני וערכי פנה / פני לפרטים בצירוף מספר משפטים - אני מאמין מקצועי ואישי. בברכה אלמוג
שלום שמי רויטל, אני מורה למתמטיקה שמרגישה שמערכת החינוך הולכת אחורה ואני רוצה להתקדם קדימה. יש בי הצורך העז לתת ולהעניק אך לצערי לא תמיד מוכנים או יודעים לקבל ! אני מוכנה לקבל פרטים - בשנה הבאה אני בחל"ת ואני מעוניינת לעסוק בחינוק הבלתי פורמלי. תודה רויטל
Ginkgo Biloba ג'ינקו בילובה אני בחור בן 22 שנוטל כמאת באופן יום יומי תרופה בשם הרטלין.. מוכר? :-)))) היום קניתי חבילת תה שמכילה כ-25% של ג'ינקו בילובה.. ו10% ג'ינסנג. האתר שמסביר יפה את העניין לגבי 'התיבול' כתוב: "כיוון שעלולות להיווצר תגובות בין תרופתיות, יש להיוועץ ברופא קודם לשימוש בג'ינקו בילובה." יש בעיה של גי'נקו ורטלין? (או אולי ג'ינסנג?) לא ברור אם השאלה אמורה להיות מופנת לפורום זה או לפורום תזונה... מקווה שבסדר שהועלתה לפה? :-) בברכה אהבה בריאות ורק טוב בן נ.ב הכתוב מהאתר הנהדר: http://ice.prohosting.com/gamnon/AG-NewHerbal/Herbs03-Gimal/Heb-Spices-Gimal-Ginco.htm
שלום : הנני בחור בגיל 29 המתקשה בקריאה וכתיבה מה עליי לעשות בכדי שאוכל לשפר את הליקויים הנ"ל למטרה אישית, הנני מעוניין ללמוד בשיטה התוכל לעזור לי ? אלו מרכזי למידה מומלצים לדעתך ניתן לפנות באיזור חיפה/קריות? ניסיתי לחפש מאבחנים פרטיים אך עלותם גבוהה- 2000 ש"ח , האם הנך מכיר מאבחנים מקצועיים שעלות האיבחון נמוכה יותר קרוב למקום מגוריי בחיפה/קריות???? אודה על תשובתך ותודה על תשומת הלב !!!!! האם כדאי לפנות למרכזים פרטיים על מנת לעשות הוראה מתקנת באם אצטרך והאם כל מרכז שאפנה יוכל לשפר את ליקויי או ישנם כאלו שעליי לא לגשת????
שי אחר הצהריים טובים, ראשית נפעל לקיום אבחון. אבחון דידקטי תוכל לערוך ב- 800 שקלים. אבחון רב תחומי בתיווך אישי של מנהלת הפורום בעלות של כ - 1400 שקלים. על פי המלצות האבחון בהחלט רצוי לפנות לקבלת שיעורי הוראה מתקנת. לא כל מרכז יוכל לענות על צרכיך, ויש להקפיד ולהגדיר מטרות מראש ובהתאם גם מטפלים מתאימים. צור עמי קשר ישיר על מנת שנבין טוב יותר את הצרכים כך אוכל לקשר אותך עם המאבחן המתאים לך ביותר. בברכה אלמוג 8331623 04 797860 056
ב"ה הי שי - תנסה את מכון זרחין בר"ג . האבחון אצלו זול בהרבה והתוצאות שלו הן מן המתקדמות היום בעולם. הטלפון של המכון : 03-5784950 בהצלחה . ניתן ליראות מידע על המכון ב www.zarchin.org .
אני סטודנטית למדעי ההתנהגות (תואר ראשון). חלק מדרישות התואר הן קורסים חשבוניים (סטטיסטיקה וכו'). לאחר שנתקלתי בקשיים רבים בהתמודדות עם הקורסים האלה, קשיים אשר לא באו לידי ביטוי בקורסים עיוניים החלטתי לעשות אבחון פסיכו-דידקטי. המאבחנת גילתה קשיים רבים בתחום החשבוני והמליצה על דרכי הערכה חלופיות במקום מבחן. המוסד בו אני לומדת לא מאשר שום חלופה. אז מה עכשיו? מדובר ב-4 קורסים ספציפיים אשר מהווים מכשול רציני. אני לא מבקשת לקבל פטור, אלא רק הזדמנות הוגנת לעבור אותם (בציון מינימלי, לא יותר). ההתנסות הקודמת והכשלונות הקודמים מעוררים אצלי חרדה רבה, ורק המחשבה על לנסות שוב את הקורסים האלה מדירה שינה מעיניי. אם לא אצליח להוציא את התואר הזה, לא אוכל להתקבל ללימודי תואר שני. אז המשמעות היא שאני יכולה להפסיק ללמוד וזהו, כי מה הטעם? אפשרות אחרת היא להוציא תואר משולב של מדעי החברה והרוח... אבל זה לא מאפשר לי להתקבל ללימודי התואר השני הרצויים. אני לא מבינה למה סטודנטים עם דיסלקסיה ודיסגרפיה מקבלים הקלות משמעותיות, ואילו סטודנטים עם דיסקלקוליה לא מקבלים שום הקלה (מלבד קבוצת תגבור). יש למישהו רעיון לאן ממשיכים מכאן? תודה מראש.
אחר הצהריים טובים, קודם לכל את לא מוותרת לא לעצמך ובוודאי לא על עצמך. נכון, יחס חלק מן המוסדות האקדמאים ללקויי למידה הוא מרגיז ואף מבייש, אך זו לא סיבה מספיק טובה להיכנע. א. באיזה מוסד לימודי מדובר? תמיד ניתן לפנות לועדת חריגים ולהשיג פתרונות והסדרים חדשים. ב. גם דיסקלקטלים מסוגלים להתגבר על הקשיים במקצועות המתמטים בסיוע הוראה מתקנת מקצועית ותומכת. את זקוקה למערך תמיכה ומורה מצויין, אשר יסייע לך לחצות את הגשר ובהצלחה. אני יודעת כי שלונות העבר מרתיעים ומפחידים, אך יש לך יותר מדי מה להפסיד ואת לא יכולה שלא לנצח. המשיכי לשתף. נהיה לצידר לאורך כל הדרך. בברכה והצלחה אלמוג
שלום אלמוג ותודה. שכחתי לציין שבמהלך סדרת האבחונים שעברתי לאחרונה נמצא גם שיש לי ADHD מהסוג המשולב. בהתחשב בעובדה ש - 12 שנות לימוד בבי"ס עברו עליי ללא הקלות וללא שום סיוע (אף-אחד לא חשד בליקוי כזה או אחר), אזי כשלונות אינם זרים לי. אבל עכשיו, כשידוע שיש דברים בגו ולא מדובר בעצלנות, אני יודעת שאני יכולה להצליח אם רק יתנו לי הזדמנות הוגנת. אני לומדת באו"פ. נמצאת בקשר עם המרכז ללקויי למידה מטעם האו"פ. הובהר לי היטב שאין שום סיכוי לדרך הערכה חלופית. אני צריכה לבדוק באמת את האפשרות של ועדת חריגים. לא חשבתי על זה. האו"פ מציעה קבוצת תגבור (שיעור פעם בשבוע) לדיסקלקולים. העניין הוא, שיש מעט מאוד קבוצות כאלה, ואף-אחת מהן לא נמצאת באיזור מגוריי.
לאחרונה במהלך תחילת לימודי בפסיכומטרי התגלתה אצלי בעייה חדשה שלא הייתה קיימת עד היום. במהלך הכתיבה מדי פעם אני רושם בטעויות כתיב דבר שלא היה אופייני עד היום. יש לציין כי כבר לאחר השלמת המילה אני מבחין בכך ומיד מתקן. מה פשר התופעה?
בוקר טוב, מקור תופעה מסוג זה היא על פי רוב סממן של לחץ או עומס לימודי וזמני. עצם העובדה כי אתה מגיש מייד בטעעות ומתקן אותה מחזקת את ההשערה כי התופעה זמנית ותלוייה בלחץ נסיבתי. בברכה אלמוג
במכון רמת אביב מתארגנת קבוצה טיפולית למבוגרים בטווח הגילאים של 20 עד 35, בעלי לקות למידה. הקבוצה תונחה על ידי פסיכולוג ומומחית לאבחון וטיפול בלקויי למידה. הקבוצה תעסוק בתכנים רגשיים הקשורים בחייהם האישיים של המשתתפים. ההודעה נערכה. ניתן להשאיר מייל, אך לא מספריי טלפון בברכה אלמוג
רמת אביב אהההה? רק עשירים אשכנזים יוכלו לטפל בבעייה שלהם.
שלום.אני בן 22 ובזמן האחרון ניראה לי שאולי יש לי הפרעת קשב. אני בשנה האחרונה לומד הרבה (שיפור בגרויות,פסיכומטרי) ומאוד קשה לי להתרכז בפרטים קטנים,אני עושה המון טעויות חישוב,מעלים מספרים,בחלקים מסוימים של הלמידה אני אפילו מתעצבן. בנוסף אני מאוד מעופף וחסר סבלנות.ההורים שלי לא יכולים לדבר איתי יותר ממשפט אחד ואני כבר מתעצבן.בישיבה אני כל הזמן זז וכך גם כשאני מנסה לישון. שאני בשעור חלק ממנו אני מקשיב וחלק אני חולם. כל הדברים הללו לא מפריעים לי אני חיי איתם שנים וחברים שלי מאוד אוהבים אותי ככה, לטענתם אני מצחיק מאוד וגם מאוד יצירתי ואני לא רוצה לשנות את זה. רק דבר אחד מפריע לי וזה חוסר הריכוז שממש מקשה עלי.אני הסתדרתי עם חוסר הריכוז בבגרויות אבל כרגע אני עושה פסיכומטרי וזה על זמן ואני לא יכול לעשות דברים מהר. הפסיכומטרי עוד חודש ושבוע ואני מאוד רוצה לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר לקראת הפסיכומטרי. מי רשאי לאבחן הפרעת קשב ולרשום ריטלין או משהו אחר??. האם אני יכול להספיק לפתור את הבעיה או להתחיל לפתור אותה תוך חודש?? איך אני יכול לזרז דברים כי אין לי הרבה זמן (רק הפניה זה מינימום חודש)??? האם יש דרך לבדוק את זה לא דרך המרפאה בשביל לזרז את התהליך???
חן ערב טוב, על פי תיאוריך נדמה לי כי נוסף לבעיות ריכוז אתה סובל מלקות למידה כזו או אחרת. הדרך המהירה ביותר לאבחון וטיפול בבעייה היא פנייה לאבחון פרטי בתקווה כי אחד המאבחנים יוכל לפנות מקום עבורך לקיים ולנתח אבחון במהירות גדולה מן המקובל. העניין הוא כי בשלב זה כבר לא תוכל לקבל אישוריי התאמות לבחינה הפסיכומטרית הקרובה. על מנת לזכות בהתאמות אלה יש להגיש את כל המסמכים בצירוף אבחון מתאים חודשיים מראש לכל הפחות. בנוגע לריטלין אתה יכול לנסות ולזרז קיום בדיקת טובה אצל נוירולוג מומחה. אם התוצאות יהיו חג משמעיות, יש סיכוי טוב שתוכל להתנסות בשימוש בריטלין, אך גם כאן יש בעייה משום שצריכים לעבור כשלושה שבועות עד להרגשת השפעתו של הכדור, וגם כאן הזמן דחוק ביותר. בברכה אלמוג
שלום, ברצוני לקבל פרטים על מכוני איבחון להפרעות קשב וריכוז באיזור הצפון וכמו כן עלויות
יובל ערב טוב, לאבחון קשב וריכוז בצפון ניתן לפנות למבפר כתובות: לתחנות לטיפול במשפחה של קופת חולים כללית מכון יה"ל בהנהלתו של אורן לם בטכניון מכון יע"ל באוניברסיטת חיפה מכון הטיפול והאבחון מכללת אורנים פנייה דרך מאבחן ופסיכולוג מורשה לנוירולוג פרטי , או המשוייך לשירותי קופות החולים וכך גם דרך רופא המשפחה. בברכה אלמוג
אם אתה מאזור הגליל אפשר לחפש את מכון ענבר ושלוחותיו. ד"ר למפיט גם מומלץ מאוד.
שלום נאוה באתר התפרסם מאמר על תוכנה לטיפול בבעיות קשב וריכוז. האם התוכנה יעילה , האם יש בשימוש בה תופעות לואי שיכולות להוות שיקול נגד השימוש בה? תודה
אחר הצהריים טובים, התוכנה שפורסמה באתר הנה תוכנה חדשה, אשר מנסה לפלס את דרכה בשוק. אין לי מספיק מידע האם היא יעילה. עם זאת לא ידועה כל תופעת לוואי בגין השימוש בה למעט מחירה הלא זול. בעתיד הקרוב אפגש עם מנהלת המיזם ואנסה את התוכנה בעצמי, אז אוכל לחוות דעה באופן ציני יותר. בברכה אלמוג
בתי בת 5.8 אמורה לעלות לכתה א' הגננת האירה את תשומת ליבי שהיא לא מזהה אותיות וספרות. היא יודעת לכתוב אותם- ז"א להעתיק, רמת הבצוע של הכתיבה טובה. \אך היא לא זוכרת איך נראה 5.6.7. היא יודעת לכתוב את שמה אבל לא זוכרת -גם אחרי תרגול מוכנות של מורה פרטית את האותיות של שמה. לדעתי יש לה גם בעיות זיכרון- או שליפה- איך קוראים לסבתא , או איך קוראים לפסטה. היא מאד מבלבלת כי היא כן זוכרת דברים אחרים. המורה שלקחנו אומרת שבטווח הקצר היא זוכרת אך בטווח הארוך כל פעם מחדש הכל נעלם?! האם יש דיס.... כזה? והאם לעלות אותה לכתה א'
לאם המודאגת שלום, יש הרבה דברים נוספים שצריך לבדוק, כמו האם יש יכולת ללמוד בעזרת ערוצים נוספים (תחושתי). אשמח לנסות לעזור אם תכתבי לי לאי מייל שלי. יעל
לילה טוב, על פי התרשמות ראשונית נראה לי כי יש לנקוט מספר צעדיי בדיקה: א. קיום אבחון בשלות ללמידה אצל פסיכולוגית הגן, או מאבחנת מקצועית חיצונית העוסקת בתחום זה. ב. בהתאם לתוצאות האבחון או במקביל אליו קיום אבחון הפרעות קשב וריכוז. איני משוכנעת כי הקשיים שתיארת מצדיקים עיקוב בעלייה לכיתה א, אחרי הכל בכיתה זו לומדים אותיות ומספרים מן היסוד, ואין זה נורא אם ביתך לא תשלוט בחומר הלימוד לפני הגעתה לבית הספר, מה גם שתוכלו לתמוך בה ולסייע לה בכל שלב במהלך הלימודים עצמם. בהצלחה אלמוג
שלום נאוה, בני עבר איבחון בניצן ולאחריו מבחן טובה. הומלץ על הוראה מתקנת במקביל לבדיקה ע"י נוירולוג. באגודת ניצן התור להוראה מתקנת הינו ארוך ומייגע אנחנו מחכים כבר יותר מחודש. שאלתי: היכן ניתן לבצע הוראה מתקנת באיזור השרון, אחר הצהריים, המצב של הילד מתדרדר ואנחנו חייבים להתחיל במשהו. הילד בן 11 ולומד בכיתה ה'. תודה רבה
שלום רב. את יכולה לפנות למרכז "צעד צעד" הנמצא בצמוד לצומת הכפר הירוק, אם זה מספיק קרוב אליכם. תוכלי לקבל פרטים נוספים דרך אתר האינטרנט שלהם: www.tsaad.com בהצלחה