פיתוח חדש לחיסון נגד מחלת הסרטן

(0)
לדרג

פריצת דרך? חוקרי רמב"ם ואוניברסיטת הארווארד מפתחים חיסון לחיסול תאים סרטניים. על פי התוצאות הראשונות של המחקר יש סיבה לאופטימיות

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים בכירים בתחום הסרטן מביה"ס לרפואה בהארווארד (בוסטון) ומרמב"ם משיקים היום (ג') תכנית מחקר משותפת תחת הכותרת "חיסון לסרטן". מדובר בכיוון חדשני במסגרת המאבק בסרטן. המחקר מתמקד ביצירת "חיסונים מאוחים" שמוזרקים בזריקות תת עוריות לחולה ומטרתם לעורר ("לשפעל") את מערכת החיסון הפגועה של חולי סרטן ולגרום לה לשוב להילחם בתאים הסרטניים. את הרעיון המהפכני הגו החוקרים בהארווארד, וכאשר הם חיפשו שותפים למחקר הוחלט בבוסטון לפנות לחוקרי רמב"ם.

במחקר הנוכחי החוקרים הפיקו מדמו של חולה תאי דם לבנים, הגדילו אותם במעבדה והפגישו את התאים הללו (באמצעות הדבקה מכאנית) עם תאי סרטן שהופקו מהמטופל. באופן זה יוצרים "תא מאוחה" המורכב למעשה מתא דנדריטי בשל ומתפקד ותא סרטני. האיחוי הזה מאפשר "להציג" את התא הסרטני בפני תאי ה-T התוקפים של המטופל.

אחת הסיבות לאופטימיות של החוקרים היא מכיוון שתוצאות ראשוניות ממחקר משותף בחולי מיאלומה (אחד מסוגי הסרטן) מצביעות על כך שחיסונים כאלו אכן גורמים לשפעול ניכר של מערכת החיסון נגד המחלה.

המחקר המשותף שכולל כבר כמה עשרות מטופלים הן בארה"ב והן בישראל יוצג במלואו בכנס ברמב"ם וישתתפו בו מיטב החוקרים משני המוסדות.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום