3 אנשים נפצעו בעיניהם בעבודתם

(0)
לדרג

במרכז הרפואי זיו טופלו החודש 3 פצועים שעיניהם ניזוקו לאחר שעבדו ללא מגן עיניים. ד"ר פיקל: אין מספיק מודעות לסביבה בטיחותית במהלך עבודה עם מכשירים מסוכנים

מאת: מערכת zap doctors

מקום העבודה יכול להיות זירה מאוד מסוכנת: במחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו טופלו בחודש האחרון שלושה אנשים שנפצעו בעיניהם תוך כדי עבודה עם מכשיר דיסק חשמלי.

הפצוע הראשון שטופל הוא גבר בן 50, שנפגע בעינו בעת עבודתו במפעל באזור הצפון. הפציעה נגרמה מחלק להב הדיסק, שנשבר במהלך העבודה עם המכשיר, ניתז לעינו וגרם לאובדן הראיה בעין זו. "בעינו של הפצוע נפער פצע גדול אשר נתפר כדי להשיב לו את צורתה החיצונית של העין, שלא תיראה מעוותת, אך לצערנו הפציעה הייתה קשה ויכולת התפקוד של העין אבדה", אומר ד"ר פיקל, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו.

פציעות קשות

מקרה נוסף הוא של בחור בן 19 שעבד עם דיסק בחיתוך קרמיקה והובא למרכז הרפואי זיו עם פצע עקב גוף זר שחדר לעינו ובקרבה מסוכנת לרשתית העין. "הפצוע עבר בהצלחה שני ניתוחים, האחד לסגירת הפצע החודר וסילוק עדשת העין שנפגעה והשני להוצאת הגוף הזר", מתאר ד"ר פיקל. "בפציעה זו לא נפגע פוטנציאל הראיה ונשמר תפקוד העין, אך תהליך השיקום עוד ממושך ויתכן כי יהיה צורך בניתוח נוסף".

הפצוע השלישי נפצע במהלך עבודתו, כשאיבד שליטה על מכשיר הדיסק. למרות העוצמה שבה הוטח המכשיר אל פניו, העין עצמה לא נפגעה, אלא נגרמה רק פציעה באזור הגבה והעפעף ולא ניזוקה ראייתו.

ד"ר פיקל סבור כי אין מספיק מודעות לסביבה בטיחותית במהלך עבודה עם מכשירים מסוכנים. "אנשים נוטים להזניח הצטיידות במכשירי הגנה נאותים ובמשקפי מגן לעיניים, בעת עבודה עם מכשירים בעלי להב מסתובב. פציעה בעיניים בעת עבודה מסוג זה עלולה להיות קריטית ובלתי הפיכה".

בואו לדבר על זה בפורום בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום