מהפכה: לייזר בטיפולי שיניים

(0)
לדרג

ניתוחים בחלל הפה בלי הרדמה, סתימה בלי רעש של מקדח קרן הלייזר מחליפה בהדרגה את הציוד הדנטלי המסורתי, ומאפשרת טיפול מדויק במינימום אי נוחות

מאת: ענת בלזברג, כתבת doctors

בשנים האחרונות עבר תחום רפואת השיניים שינויים מרחיקי לכת בזכות טכנולוגיות חדישות ושיטות משוכללות שרופאי השיניים מאמצים בשמחה. הטכנולוגיות החדישות מאפשרות לרופא השיניים להעניק למטופליו טיפול איכותי, מדויק והכי חשוב פחות מכאיב.

אחת השיטות שצוברת לאחרונה פופולריות רבה בתחום רפואת השיניים היא טיפול באמצעות קרני לייזר, שמחליפות את המקדח הדנטלי הוותיק והמרעיש. הטיפול בקרן לייזר מאפשר לרופאים לבצע מגוון רחב של טיפולים בקלות ובמהירות וברמת דיוק גבוהה.

"קרן הלייזר היא קרן אור ממוקדת ומרוכזת בעלת אורך גל אחיד, שבעזרתו אנחנו יכולים לבצע מגוון טיפולי שיניים", מסביר ד"ר ג'ורג' קאקונדה, רופא שיניים ומנכ"ל "קאקונדה דנטל סנטר בע"מ". "הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לרופא השיניים להתאים לכל סוג של טיפול את סוג הקרן ועוצמתה".

טיפולי שיניים בלייזר
טיפולי שיניים בלייזר

ללא רעש, ללא הרדמה

לדברי ד"ר קאקונדה, באמצעות טכנולוגיית הלייזר יכול רופא השיניים לבצע שורה ארוכה של טיפולים: טיפולי חניכיים, שחזור שיניים, סתימות, חשיפת שתלים, חשיפת שיניים כלואות, ניתוחים ברקמה הרכה ושחזורים אסתטיים, וכן הלבנת שיניים וסילוק כתמים.

"על מנת לנקות את השן מעששת, למשל", הוא מסביר, "רופא השיניים ממקד את מכשיר הלייזר כ-7 מ"מ מהשן , מכוון לאזור שבו ישנה היווצרות רבה של עששת, ובאמצעות קרן הלייזר ותרסיס מים מיוחד שמקרר את האזור, הוא מנקה את העששת באופן סטרילי ללא כל מגע יד.

"הפעולה מתבצעת ללא זריקות הרדמה למיניהן, לא גורמת לרעידות של השן והיא למעשה נטולת כאבים. הלייזר מנקה ומחטא את המקום הנגוע בעששת בצורה עדינה.

"קרן הלייזר למעשה מבצעת ניקובים מיקרוסקופיים עדינים ביותר ולא פוגעת כלל ברקמות הבריאות של השן, בניגוד לפעולה השכיחה באמצעות המקדח. רופא השיניים יכול לשמר מקסימום מהחלק הבריא של השן, ובגלל העדינות הרבה של המכשיר אנו מצליחים להימנע לעיתים מסתימת שורש ויכולים לבצע במקומה רק סתימה רגילה - והיתרון לפציינט ברור".

נוסף לטיפולים השכיחים, ניתן לבצע באמצעות קרן הלייזר הסרת נגעים שונים באזור הרקמה הרכה וכן טיפולי חניכיים. "גם בפעולות הללו אין צורך בהרדמה", אומר ד"ר קאקונדה. "בעזרת קרן הלייזר אנו מוציאים נגעים מהרקמה הרכה, חושפים שיניים כלואות וחשיפת שתלים ועוד.

"מעבר לעניין ההרדמה, יש לטיפול בלייזר יתרונות נוספים: איכות הטיפול הרבה יותר גבוהה, רמת הסטריליות יותר גבוהה, העובדה כי הטיפול נטול רעש של המקדח הופכת אותו למתאים לאנשים שסובלים מחרדה דנטלית, וניתן גם לבצע את הטיפול במספר מוקדים וכך למנוע ביקורים חוזרים אצל רופא השיניים".

מלבינים את השן

בשנים האחרונות כבש הלייזר גם את תחום הרפואה האסתטית, והלבנת שיניים בלייזר הפכה לפרוצדורה פופולרית ומבוקשת. "במהלך השנים עוברות השיניים שלנו שינויים רבים במבנה ובצבע שלהן", מסביר ד"ר קאקונדה. "חלקם קורים בשל המזון אותו אנו צורכים וחומרי הצבע שנספגו בשיניים, חלקם בשל מחלות שונות הפוגעות בשכבת הדנטין והאמייל, ויש גם השפעה של תרופות שונות שאנחנו נוטלים, עישון אינטנסיבי ועוד.

"הלבנת השיניים באמצעות טכנולוגיית הלייזר היא פרוצדורה לא מסובכת, שנותנת מענה לאותם אנשים שצבע שיניהם השתנה והפך צהוב-חום או אפור, דבר שפוגע מאוד בהופעתם".

במהלך הלבנת השיניים מנקה הרופא את השיניים ומוריד מהן את רובד החיידקים שהצטבר עליהן. לאחר מכן מניחים על שיני המטופל חומר מלבין, ובאמצעות קרן לייזר מאירים על החומר. האפקט של קרן הלייזר גורם לכך שהחומר המלבין פותח את התאים של האמייל ומוציא את חומרי הצבע שנספגו בתוך השן ובכך מביא להלבנתה.

הטיפול באמצעות לייזר הוא טיפול בטוח המתאים לפעוטות, ילדים ומבוגרים כאחד. גם נשים בהריון, חולי סוכרת, חולי לב וכאלה הסובלים מבעיות של קרישת דם יכולים להיעזר בשיטה. עם זאת, מדגיש ד"ר קאקונדה, קרן הלייזר היא רק אחד הכלים המצויים בידיו של רופא השיניים. "ישנם כמובן מקרים שבהם טיפול בקרן הלייזר אינו יעיל ועדיף לטפל דווקא באמצעות המכשיר הקונבנציונלי", הוא אומר. "ההחלטה כיצד לטפל היא כמובן בידיו של רופא השיניים, והיא נעשית לאחר בדיקה מקיפה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים בלייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום