טורקיה - OUT. השתלות שיער בארץ - IN

(0)
לדרג

האם שמתם לב שיש פחות קירחים סביבכם? אתם לא טועים. למרות שגיל ההתקרחות דווקא יורד, יותר גברים פונים להשתלת שיער, פתרון שהוא טרנד פופולרי גם בקרב נשים. אז אם גם אתם סובלים מהתקרחות, זה הזמן לשקול השתלת שיער בישראל

מאת: ליהי גיאת - מערכת זאפ דוקטורס

בשנים האחרונות טורקיה הפכה ליעד פופולרי להליך השתלות שיער. כל כך פופולרי, שטיסות רבות יצאו מטורקיה בכל שעות היום מלאות בגברים עם תחבושות על הראש שחזרו ארצה מהליך השתלת שיער במחיר יחסית נמוך, כולל אירוח במלון ויחס VIP. אולם, המגמה הזו נפסקה באחת עם מאורעות המלחמה וצידודה של טורקיה בחמאס, שהפכו אותה ליעד מסוכן עבור ישראלים, וכל מי שחשב לטוס לשם נאלץ לחשב את מסלולו מחדש ולמצוא רופא בארץ.

חשוב להדגיש שהרופאים בישראל לא פחות טובים (ואולי אף טובים ומנוסים יותר) מהרופאים הטורקים, והשיקול היחידי לעבור את הטיפול בטורקיה, עבור רוב המושתלים, היה כלכלי נטו.

ד"ר עופר מור, מומחה לרפואת עור, השתלות שיער ואסתטיקה רפואית, טוען שלדעת להשתיל שיער זה פשוט לא מספיק. "אני רופא עור, וחלק מהתחום הוא טיפול בשיער ובהתקרחות. לא מספיק רק לדעת להשתיל שיער, צריך לדעת פיזיולוגיה, אנטומיה, מה זו התקרחות, מה הן התרופות להתקרחות.

ד"ר עופר מור. צילום: מורן ניסים

ד"ר עופר מור. צילום: מורן ניסים

"לצערי, היום הנושא הזה תפס תאוצה ורופאים מתחומים שאינם קשורים לרפואת עור התחילו לבצע השתלות שיער כדי לגרוף רווחים. אבל, כאמור, חשוב לדעת שיש כל מיני סוגי התקרחות. למשל, התקרחויות כתוצאה ממחלות אוטואימוניות, עקב מחלות דלקתיות, התקרחות שכיחה כמו התקרחות אנדרוגנית, או גנטית הורמונלית וסיבות אחרות, ולכן מי שיידע לאבחן את הבעיה בצורה מקצועית הוא רופא עור, כנ"ל גם לגבי הטיפול המתאים".

איך מתבצעת השתלת השיער?

ד"ר מור: "אנחנו לוקחים שיער מהחלק האחורי של הקרקפת, האזור של 'הבן גוריון', כיוון שהזקיקים באזור זה מוגנים חלקית מהורמון DHT, שאחראי להתקרחות. אנחנו משם ומעבירים לאזורים נבחרים. זה לא רק להעביר ולהשתיל, אלא שקיימים אלמנטים חשובים על מנת שההשתלה תצא מוצלחת וטבעית - זווית ההשתלה, הכיוון והצפיפות. אנחנו מבצעים את השתלות במרפאה ברעננה עם צוות מאוד גדול שעוזר לי. זה גם חשוב, כי ככל שיש צוות רחב יותר בהליך, כך השתלים חודרים יותר מהר לקרקפת וככל שזה נעשה מהר יותר, אחוזי הקליטה וההישרדות גדולים יותר. אחוזי קליטה של 90%-80% מעידים על תוצאה טובה".

משמאל לפני ההשתלה. מימין, אחרי ההשתלה באדיבות ד"ר עופר מור

אחרי ולפני השתלת שיער. צילום: באדיבות ד"ר עופר מור

מה קורה לאנשים שאין להם שיער אחורי לקחת ממנו?

"לא כל אחד מתאים להשתלה ולכן לאבחון יש חשיבות גבוהה. 99% מהאבחונים שלי הם פרונטליים ולא על ידי תמונות, כי תמונות עלולות לעתים לא לשקף את המצב האמיתי. יש אנשים ששולחים תמונות כאלו טלפונית לחו"ל, האבחון מתבצע על פי צילומים אבל כשהם מגיעים לקליניקה, מחזירים אותם הביתה, כי הם לא מתאימים".

ד"ר מור מעיד כי הוא מבצע במרפאתו, במפגשים פנים מול פנים, לפחות עשרה ייעוצים מדי יום ובממוצע שניים מהמקרים יוגדרו כלא מתאימים לטיפול כיוון שהאזור התורם, אזור ה"בן גוריון", הוא דליל מאוד ואין די "חומר" לעבוד איתו.

האם השתלת שיער היא לנצח?

"השתלת שיער היא לא טיפול מונע. יש מקרים שלאחר השתלת שיער במפרצים למשל, ממשיכה התקרחות ונסיגה. במקרים כאלה, יש צורך בטיפול משמר. כלומר, השתלת שיער לא נמדדת רק בטיפול עצמו אלא שברוב המקרים נדרש גם טיפול משמר, במיוחד אם מדובר באנשים צעירים".

מהו הגיל הכי צעיר שטיפלת בו?

"זו שאלה טובה כי אנחנו רואים שבשנים האחרונות יש התקדמות, קפיצה של דור אחורה. היום ילדים בני 18 מתחילים להקריח, לעומת האבות שלהם שהתחילו להקריח רק בגיל 40. ההשערה שלי היא שהסיבה לכך קשורה לגורמים סביבתיים ולתזונה, כמו שימוש בטלפונים ניידים ומזון מעובד, בהתאמה. אבל לרוב מדובר בבעיה גנטית.

לפני ואחרי

אחרי ולפני השתלת שיער. צילום באדיבות ד"ר עופר מור

"התנאי להשתלת שיער באדם צעיר היא ההסכמה שלו לקבל טיפול משמר וליטול כדור. המסה הקריטית של המטופלים היא בגילאי 50-25. אם מגיע אלי אדם בן 50, יש סיכוי מאוד נמוך שאעשה לו השתלת שיער כי אני יודע שהוא כבר הגיע לשיא ההתקרחות שלו. מגיל 50, ההורמון יורד לרמה כזו שהוא כבר לא משפיע ולכן השתלה כבר אינה רלוונטית עבורו".

מאילו בעיות שיער סובלות נשים?

"יש המון נשים שסובלות מהתקרחות שנקראת פרונטל פייברוזינג. זו התקרחות שמערבת את הגבות ואת השליש הראשון של השיער. הן לרוב תהיינה מודעות לבעיה ולא יגיעו מיד להליך של השתלת שיער".

טורקיה, בירת השתלות השיער כבר לא רלוונטית לישראלים. מה יש לך לומר על כך?

"אגיד לך מה דעתי: רוב המרפאות בטורקיה מעסיקות טכנאים לביצוע ההשתלה ולא רופאים, וזה ודאי לא אידיאלי למושתל. בלי קשר, על העבודה שלי טורקיה לא השפיעה כלל - אני מלא חצי שנה קדימה בכל מקרה, אז וגם היום".

כמה עולה הליך השתלת שיער?

"המחיר הוא פר זקיק, ותלוי כמה זקיקים צריך להשתיל. זה יכול לנוע בין 17 אלף שקל ל-36 אלף שקל. תלוי בכמות שצריך להשתיל".

קרה לך שסירבת לעשות השתלת שיער על רקע שאינו רפואי?

"כן. אם אני מבחין בכך שהלקוח אינו יציב והציפיות לא תואמות את המציאות, אני לא יכול לעשות מה שעולה בדמיונו ולכן מעדיף לא לעשות בכלל".

גיל קלמן אחרי השתלת שיער אצל ד"ר עופר מור

גיל קלמן אחרי השתלת שיער. צילום: באדיבות ד"ר עופר מור

"אשתי דרבנה אותי להשתיל שיער"

גיל קלמן, בן כמעט 40, בחר במהפך בגיל 39, לפני כמעט שנה. הוא חשב על כך במשך שש שנים עד שאזר אומץ והגיע לד"ר עופר מור, ששינה, לדבריו, את חייו.

"חשבתי על זה הרבה שנים", מספר גיל, "אבל לא היה לי האומץ להתחיל עם זה, עד שבשנה שעברה דיברתי עם אשתי על מצב השיער שלי והיא דרבנה אותי ללכת על זה".

מה היתה תגובת החברים והסביבה הקרובה לכך?

"אני אשתי, שדחפה אותי לעבור את ההשתלה, החלטנו לשמור על הנושא בינינו, עד ליום ההשתלה. היום, כשמונה חודשים לאחר ההליך, אני מקבל פידבקים חיוביים על ההשתלה, על מראה השיער וכמובן על כמות השיער. כשאני מראה לחברים את התמונות לפני ההשתלה ואחריה, הם פשוט בהלם מהשינוי".

לפני ואחרי

גיל קלמן לפני ואחרי ההשתלה. צילום: באדיבות ד"ר עופר מור

כיצד השפיע מראה השיער המלא על חייך?

"בעבר התביישתי מהשיער, מכמות השיער. הייתי מסתכל על תמונות שצילמתי ולא אהבתי את מה שאני רואה. כיום, אני מתלהב מכל רגע שאני רואה תמונה שלי עם כמות כזאת של שיער, כאילו חזרתי לשנות ה-20. זה הוסיף לביטחון העצמי שלי וכמובן שזה גורם לי להרגיש צעיר וחיוני יותר".

האם היית ממליץ גם לאחרים לעשות השתלת שיער?

"ללא צל של ספק. אני ממליץ לכל מי שמתאים לעבור השתלה ללכת על זה בכל הכוח וכמובן אצל ד"ר עופר מור".

"ישראל היא מעצמה רפואית בכל תחום"

איילת גייר, מנכ"לית חברת איילת גייר, מסבירה על סוגי השתלות שיער. "אנו משתילים שיער בשיטת FUE מיקרו ספיר ובשיטת DHI. אלו השיטות היחידות המקובלות היום בעולם בתחום. "ההבדלים המהותיים בין השיטות מבחינת הלקוח הם ש-FUE מחייב גילוח מלא של כל שיער הראש ואילו ב-DHI מגלחים באזור הקצירה של התרומה בעורף, אבל בשטחי ההשתלה אפשר לעבוד בתוך שיער קיים ולא לגלח. כך ניתן לבצע השתלות שיער לנשים שלא צריכות לגלח את כל שיער הראש, כמו גם לגברים עם דילול דיפוזי מעל גיל 45 שאפשר להתחשב בשיער הקדמי שלהם".

איילת גייר. צילום: גיא כושי

איילת גייר. צילום: גיא כושי

מה הם הסיכונים ותופעות הלוואי האפשריות של השתלת שיער?

"קיים סיכון לזיהום או לנמק".

מה הם השלבים העיקריים של השתלת שיער?

"לפני הכל נעשה ייעוץ ואבחון מוקדם - לא ביום ההשתלה ולא מתמונות. יום ההשתלה כולל ייעוץ חוזר עם הרופא, בניית קו ראשון ותכנון השתלה".

כמה זמן לוקחת כל השתלה וכמה פגישות נדרשות?

"יום השתלה יכול לקחת 8-10 שעות ברוטו, תלוי בגודל ההשתלה".

האם סוגי השיער או סוגי הטיפול השונים משפיעים על המחיר?

"אצלנו לא".

האם צמיחת השיער היא מיידית ומובטחת?

"שיער מושתל צומח רק לאחר ארבעה חודשים מיום ההשתלה. תהליך הצמיחה משתנה מהשתלה קדמית לאחורית. השתלה קדמית לוקחת שישה חודשים לערך ומסתיימת בתום שנה מיום השתלה. השתלה אחורית בקודקוד/ כתר לוקחת יותר זמן – שנה וחצי אפילו שנתיים".

האם ההשתלה כואבת?

"הזריקות הראשונות לא נעימות אבל בהחלט נסבלות. בכל שאר הטיפול לא מרגישים דבר".

כמה זמן השיער המושתל נשאר? האם נדרשות השתלות חוזרות?

"שיער מושתל הוא לכל החיים! לפעמים צריך לעשות יותר מהשתלה אחת גם כדי לכסות שטחי עבודה גדולים יותר וגם כדי לעבות ולצופף השתלה ראשונה".

מהו טווח המחירים להשתלת שיער בישראל?

"טווח המחירים אצלנו להשתלה, ללא הגבלת זקיקים, הוא בין 16 אלף שקל ל-18 אלף שקל, תלוי בגודל תכנית השימור השנתית המצורפת לעיסקה".

האם לדעתך עדיף לעשות השתלת שיער בארץ ולא בחו"ל?

"רק בישראל, רק כחול-לבן, רק במדינה מערבית עם פיקוח וביצוע של רופא. אין שום סיבה להוציא את העבודות האלו לחו"ל. ישראל היא מעצמה רפואית בכל תחום. אנשים מכל העולם מגיעים אלינו לבצע השתלות שיער. טורקיה כבר לא אופציה".

השתלת שיער סינתטי

השתלת שיער בארץ כוללת גם טכניקות של השתלת שיער סינתטי, כפי שמציע ד"ר יאיר גילוני במרפאה שלו בתל אביב. "שיער סינתטי הוא שיער מלאכותי המושתל שערה-שערה בראש המטופל", הוא מסביר. ניתן בשיטה זו להשתיל עד 1,000 שערות בפגישה אחת. אורך השערה הוא 15-40 ס"מ והתוצאה היא מיידית".

בחודש הבא יחל ד"ר גילוני לבצע גם השתלות שיער מסוג FUE ו-DHI. בשיטת FUE, הוא מסביר, נוטלים זקיקי שיער מהעורף ומחדירים אותם לאזורי ההתקרחות.

האם קיימים סיכונים בהליך השתלת שיער סינתטי?

"בשיער סינתטי, במקרה של דחיית השיער על ידי המטופל, ניתן פשוט להוציא את השיער. זו הסיבה שבתחילת התהליך משתילים 100 שערות וממתינים חודש ימים. אם אין דחיית שיער, ניתן להשתיל כמויות גדולות יותר".

מה הם סוגי שתלי השיער הסינתטיים?

"בשיער סינתטי קיימים שני סוגים: הסוג האיטלקי BIOFIBRE והסוג היפני NIDO. האחרון כמעט ולא נמצא בשימוש בארץ בשל מראה השערה היפני וכן בשל מגוון צבעים קטן".

מה משפיע על מחירי הטיפול?

"בשיער סינתטי יושפע המחיר בהתאם לאורך השערה וסוגה - חלק, מסולסל או גלי, וכן בהתאם לכמות המושתלת. המחיר הוא לפי שערה".

מי מועמד להשתלת שיער סינתטי?

"אנשים בריאים או מאוזנים תרופתית בכל גיל כמעט. במקרים של מחלות אוטואימוניות לא מבצעים השתלת שיער.

במקרים של השתלת FUE יש לבדוק ראשית אם יש מספיק זקיקים בעורף הראש שאפשר להוציא. מעבר לכך יש צורך בבדיקה קפדנית של מחלות עבר וסיכום רפואי מרופא המשפחה. אין לזלזל בפרטים אלה, כולל רגישות לחומרי הרדמה".

כמה זמן השיער המושתל נשאר?

"שיער סינתטי נושר כ-20% בשנה ועל כן יש צורך לחזור על ההשתלה אחת לעשרה חודשים. בל נשכח שגם השיער הטבעי נושר. במקרה של השתלת FUE יש כאלה שההשתלה נשארת לשנים ארוכות ויש שההשתלה פחות מוצלחת ונשארת לאורך ארבע-שש שנים"..

מהו טווח המחירים להשתלת שיער בישראל?

"שיער סינתטי עולה 15 שקל לשערה מעל 1,000 שערות. בשיטת FUE המחירים משתנים בהתאם לכמות הזקיקים ובהתאם לרמת המרפאות. המחירים נעים בין 12 אלף שקל ועד 28 אלף שקל".

ומהי המלצתך - השתלת שיער בארץ או בחו"ל?

"באופן קטגורי, אך ורק בארץ. רמת המרפאות והניסיון בישראל הם גבוהים. מעבר לזה, למטופל יש כתובת קרובה בארץ לפנות אליה עם כל שאלה או חלילה סיבוכים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום