מפת דרכים לרפואת שיניים איכותית

(6)
לדרג
תוכן מקודם

עד כמה חשוב לבחור באיש או אשת מקצוע שעברו התמחות ייעודית ברפואת שיניים? מרפאת "חיוך ראשון" משמשת קורת גג אחת לכל המקרים הרפואיים הדורשים טיפול, בזכות צוות המומחים הגדול וההטרוגני, שיוצר מעטפת מקצועית, תומכת וחשובה

בית רופאים
053-9346864 (מספר מקשר)

כואבת לכם השן? היא נשברה? אתם סובלים מדימום בחניכיים? האם אתם באמת יודעים איזה רופא יכול לתת לכם את המענה הטוב ביותר? רפואת שיניים אינה מהווה מקשה אחת ואין רופא שיניים אחד שעושה את הכל. כך, באותו אופן שבו לא תבחרו בכירורג כללי כדי שיטפל בבעיית העיניים ממנה אתם סובלים, כך גם עדיף שלא ישתילו לכם שתל אצל מומחה לאורתודנטיה.

לפניכם תחומי רפואת השיניים המרכזיים, מידע על חוסר המומחים במדינת ישראל והסבר על חשיבות קיומו של צוות הטרוגני ומקצועי המאפשר מענה הוליסטי לכל מטופל ומטופלת וחוסך זמן, כסף וריצות מיותרות.

לפני שמתחילים, הנה הנתונים

למרות הדרישה ההולכת וגוברת למומחיות בתחום רפואת השיניים כדי לתת מענה נכון ומקצועי לכל בעיה, כיום רק כ-10% מרופאי השיניים בישראל מתמחים בתחום מסוים. הביקוש שעולה על ההיצע יוצר מצב שבו ההמתנה ארוכה והתסכול גדול ולמרות זאת, חשוב לפנות רק לרופא או רופאה שבאמת התמחו בתת תחום ומבינים מה הם עושים.

נכון לשנת 2021, ישנם בישראל 1,281 רופאי שיניים מומחים עד גיל 67, בלבד. זה כולל 210 כירורגים של פה ולסת; 170 פדודונטים; 206 אורתודונטים; 155 פריודונטיים (רופאי חניכיים); 161 אנדודונטים (המתמחים בטיפולי שורש); 96 רופאים העוסקים ברפואת הפה (ומתמחים בטיפול במחלות נדירות); 223 רופאים העוסקים בשיקום פרוסתודנטי; 16 רופאים שנותנים מענה לשיקום הפה והלסת; ותשעה בלבד המתמחים בפתולוגיה אורלית (שעובדים עם מז״פ והמשטרה). השוואה קצרה למספר תושבי ישראל שמונה כיום מעל תשעה מיליון אזרחים, והרי לכם מצב שבו חלק נכבד מהאוכלוסיה לא תמיד מקבל מענה נכון ובזמן.

התמחות מקצועית - השקעה של זמן וכסף

אז מה הבעיה? ההתמחות מאוד קשה ודורשת מספר שנות לימוד נוספות מעבר ללימודי רפואת השיניים. ״מדובר על שלוש עד חמש שנים נוספות, תלוי בסוג ההתמחות, דבר שדורש השקעה של זמן רב וגם כסף. בנוסף, על כל מקום מתחרים 20-30 רופאי שיניים, כאשר בסופו של דבר מתקבלים רק שניים-שלושה להתמחות, מסביר ד"ר עופר אלטברגר, מנהל מרפאת חיוך ראשון, בוגר בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר MPA  אוניברסיטת Clark בארה"ב.

מרפאת שיניים

צוות מומחים במרפאה אחת. צילום: שאטרסטוק

כדי לתת מענה נכון ומקצועי, המרכז הרפואי שבבעלותו כולל צוות רופאי ורופאות שיניים כלליים וגם כירורג פה ולסת, אורתודנט, פריודונט, רופא שיניים המתמחה בשיקום פה ולסת, רופאת שיניים המתמחה ברפואת הפה ושיננית. ״המטופלים שלנו זוכים למיון הראשוני שאני עצמי מבצע, ולאחריו לטיפולים מותאמים שמספקים כל אחד מהרופאים והרופאות שלנו. כירורג הפה והלסת מבצע את כל הפעולות הדורשות ניתוח פולשני, כולל הכנסת שתל ועקירת שן בינה כלואה. האורתודנט עוסק בכל מה שקשור ליישור שיניים, בין אם מדובר ביישור קלאסי או בטיפול המודרני המתבצע באמצעות קשתיות שקופות.

"הפריודונט הוא רופא חניכיים שמסייע בשמירה על חניכיים בריאות ומטפל במקרים של חשד למחלות חניכיים. כאשר יש החמרה במחלה או חשד לאיבוד שיניים, בסמכותו גם לבצע ניתוח חניכיים שבו מבוצע גם טיפול אנטי חיידקי שיכול לסייע לגוף לנצח את המחלה. במקרים מסוימים הוא אף יפנה לכירורג, שבמידת הצורך יבצע ניתוח השתלת עצם או הרמת סינוס.

"כאשר הפה במצב מאוד לא טוב, יכול השיקומאי להציע טיפולים כדוגמת כתרים (כולל כתרי זרקוניה), שתלים, ציפויי או גשרי חרסינה, הלבשת שיניים תותבות מלאות או חלקיות ועוד". כדי לתת מענה לדור הצעיר, מוסיף ד"ר אלטברגר, עובדת במרפאה גם רופאת שיניים, ד״ר אנה חפץ, שניחנה בגישה נהדרת לילדים מגיל שלוש, ובמידת הצורך היא מפנה לרופאים מומחה או לבית חולים המספק טיפולים בהרדמה כללית.

מה הם היתרונות הנוספים למטופלים?

״באופן כזה, אין מצב שבו יישארו ללא מענה, במיוחד במקרים רפואיים מורכבים וכאשר מתגלים סיבוכים. זאת, בנוסף לחיסכון בזמן ומניעת ריצות מיותרות בין המומחים השונים, כי אצלנו כולם נמצאים תחת קורת גג אחת".

כדי לשפר את הפתרונות, רופאי המרפאה מקיימים גם פגישה קבועה שבמהלכה הם מבצעים סיעור מוחות וזוכים להרצאה שמעביר אחד מאנשי הצוות, בתחום התמחותו. מעגל הכוח הרפואי של המרפאה כולל גם קבוצת ווטסאפ, בה ניתן לקבל מענה מיידי לכל מקרה טיפולי, גם כאשר כל הצוות אינו נוכח פיזית במרפאה.

מהי גישת הטיפול במרפאה?

״אנו מאמינים כי יש חשיבות עצומה לרופא שהוא גם בן אדם, במיוחד ברפואת שיניים, במטרה לתת מענה רפואי וגם רגשי. כל גיוס של רופא או רופאה חדשים כולל בחינה קפדנית שאותו אדם מסוגל לגלות אמפטיה ולתמוך במי שעומד מולו, לזהות את המצוקה וליצור מערכת יחסים שכוללת אמון ויוצרת ביטחון. כאשר יש הבנה והכלה מצד הרופא, ניתן להקטין את החששות מכאבים בזמן הטיפול, דבר הדורש מקצועית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ולצד זה גם רגישות גבוהה".

מרפאת שיניים

כל גיוס של רופא או רופאה חדשים כולל בחינה קפדנית שהוא מסוגל לגלות אמפטיה ולתמוך במטופלים. צילום: שאטרסטוק


כדי לתת מענה רחב ומתקדם, המרפאה משלבת טכנולוגיות חדשניות שזוכות לביקורות של כל המומחים, וקבלת מידע פרטני כיצד ניתן לעשות בה שימוש בתחומים הרלוונטיים. "כך אנו יודעים להכניס את ההמצאות הנכונות שהכי מועילות למטופל ולטיפול״, מתאר ד"ר אלטברגר.

רגע של נחת: מטופלים מספרים

״לצוות חיוך ראשון, ברצוני לומר לכם המון המון תודה רבה, על שירות מצוין. בהמלצת חבר הגענו אליכם וזכינו לטיפול של צוות תותחים מקסימים ועדינים, והכי חשוב מקצוענים. הדירוג שלנו הוא 10 כוכבים״ (איתי לוי)

״הגעתי לטיפול שורש חוששת ומפוחדת. ד״ר עופר אלטברגר קיבל אותי עם חיוך ורוגע, ובאורך רוח הסביר לי על ההליך, הרגיע אותי ווידא לאורך כל הטיפול שאני בסדר. כך עבר הטיפול בקלות בנעימים (כן כן, בנעימים). אני לבטח אחזור. 'חיוך ראשון' זכיתי להיות מטופלת שלכם!״ (חגית יהלומי)

  • צור קשר
חיוך ראשון -  המרכז לטיפולי שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום