המסה מוכוונת אולטרסאונד – שיטה מדויקת ואפקטיבית להמסת חומצה היאלורונית

(38)
לדרג
תוכן מקודם

אחד היתרונות הגדולים בהזרקת חומצה היאלרונית נובע מכך שבניגוד לחומרי הזרקה אחרים, ניתן לפרק אותה בעת הצורך. באילו מקרים פעולה כזאת נדרשת, כיצד היא מתבצעת והאם היא כרוכה בתופעות לוואי?

שירותי אסתטיקה רפואית
053-6268785 (מספר מקשר)

חומצה היאלורונית היא חומר מילוי פופולרי ביותר ברפואה האסתטית. באמצעותה, ניתן להוסיף נפח לאזורי פנים שונים לצורך ייפוי או השבת נפחים שאבדו, למלא קמטוטים  ואף לבצע תיקוני אף אסתטיים כתחליף לניתוח פולשני.

מעבר לעובדה שמדובר בחומר המצוי בעור שלנו באופן טבעי, אחד היתרונות המשמעותיים של החומצה ההיאלורונית נובע מכך שניתן לפרקה בעת הצורך באמצעות אנזים המכונה היאלרונידאז - אף הוא נמצא באופן טבעי באזורים שונים בגופנו.

באילו מצבים נדרש להמיס את החומצה ההיאלורונית שהוזרקה?  

סיכון נדיר אך משמעותי שעלול להיות כרוך בהזרקת חומצה היאלורונית הוא הזרקתה  לתוך כלי דם עורקי. אמנם ידע רפואי, שימוש בקנולה וכמובן שימוש באולטסאונד לצורך מיפוי כלי הדם ממזערים מאוד את הסיכון, אך לא מעלימים אותו לחלוטין. במקרים אלה יש להמיס את החומצה החוסמת  בהקדם האפשרי. כמו כן, ישנם סיבוכים נוספים להזרקת חומצה היאלרונית כגון זיהום או תגובה אלרגית -  ברוב המקרים ניתן לטפל בתופעות אלו באופן שמרני, אולם גם במקרים אלה ייתכן שנידרש לבסוף להמיס את החומר שהוזרק.

סיבה נוספת להמסה היא חוסר שביעות רצון המטופל. בניגוד להזרקת חומרי מילוי אחרים, כאשר מטופלת אינה מרוצה מהטיפול שעברה – בשפתיים  או בשקעי העיניים למשל - ניתן להמיס את החומצה ולהחזיר את המצב לקדמותו.

המסת חומצה היאלרונית

המסת חומצה היאלרונית. צילום: פרטי

מה הן תופעות הלוואי של ההמסה?

מאחר שההיאלרונידאז מפרק גם חומצה היאלרונית שנמצאת באופן טבעי בעור, חלק מהמטופלות חוששות שההמסה תגרום לפגיעה במרקם העור. המחקרים היום מעידים  שמלאי החומצה ההיאלרונית הטבעית בעורנו  מתחדש בתוך מספר ימים עד שבועיים, אם כי ייתכן שבעור מבוגר יותר קצב החידוש יהיה איטי יותר.

כיצד מקובל לבצע המסה של חומצה היאלורונית?

במידה שמדובר ברופא שהזריק את החומצה, או כאשר מיקום החומצה הוא שטחי וניתן להרגיש אותה באמצעות מישוש העור, ההזרקה היא פשוטה ולא מאתגרת. מנגד, כאשר מדובר במיקום עמוק או נרחב לעתים קשה להבין היכן בדיוק החומצה ההיאלורונית ממוקמת – בעיה שיכולה להוביל להזרקת כמות גדולה יותר של ההיאלרונידאז כדי להגיע לאפקט הרצוי וגם אז לא בטוח שתבוצע המסה שלמה של החומר.

מה ניתן לעשות?

בדומה  להזרקת חומצה היאלרונית מכוונת אולטרסאונד, גם במקרה הזה האולטרסאונד הופך את פעולת ההמסה לבטוחה ולמדויקת הרבה יותר. ראשית, באבחון ניתן לראות האם יש חומצה היאלורונית ברקמה והאם ההמסה נדרשת. במידה שניתן להדגים חומצה היאלרונית באזור המיועד, אפשר לבצע את ההמסה תחת אולטרסאונד בזמן אמת ולהזריק את ההיאלרונידאז כשהמחט נמצאת בדיוק במקום הרצוי -  להשגת אפקט מירבי גם בהזרקת כמויות קטנות יחסית ובכך לצמצם את התפשטות ההיאלרונידאז לאזורים  סמוכים.

לסיכום, שימוש באולטרסאונד לפני המסת חומצה היאלרונית יכול לחסוך את הצורך בהמסה במידה שלא נצפית חומצה היאלרונית וכאשר יש צורך בהמסה - המסה מוכוונת אולטרסאונד היא אפקטיבית יותר, בעיקר במקרים שבהם הזרקת החומצה המקורית התרחשה לאזור עמוק, שלא ניתן להרגישו בקלות סמוך לפני העור.

לפרטים נוספים: ד"ר רונן פומפ – אסתטיקה רפואית

  • צור קשר
ד''ר רונן פומפ אסתטיקה רפואית
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום