על תזונה נכונה וצרבת

(13)
לדרג
תוכן מקודם

האם הטיפול התרופתי נגד צרבת אכן בטוח? מה יכולה הרפואה התזונתית להציע על מנת שלא נסבול מצרבות או לפחות נפחית אותן משמעותית? ד"ר גיל יוסף-שחר עם התשובות

יועץ תזונה
03-7207791

צרבות הן אחת התופעות השכיחות וחולפות מצד אחד, אך טורדניות ופוגעות בשגרת חיים, מצד שני. יחד עם זאת, מחקרים מקיפים שנערכו לאחרונה מצביעים כי השימוש התכוף בתרופות המוכרות והמקובלות למניעת צרבת עלול להתפתח לכדי בעיה של ממש. ד"ר גיל יוסף-שחר, ראש המרכז לרפואת הרמב"ם ומומחה לרפואה תזונתית, התארח לאחרונה בפודקאסט התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב והציג בצורה מקיפה את ההיבטים השונים הנוגעים לתזונה נכונה ולצרבת. מתברר שבעקבות צרבת עלולים להתפתח לא מעט סיבוכים.

המחקרים המקיפים שהוזכרו התייחסו לשאלת ההשלכות של תרופות נגד צרבת על הנוטלים אותן.  התוצאות - ממצאים מדהימים ומדאיגים: אנשים שצרכו תרופות נגד צרבות, בוודאי כאלה שעשו זאת בתדירות גבוהה יותר - נמצאו באחוז סיכון גבוה יותר של עשרות אחוזים לחלות בסרטן הכבד או בסרטן הקיבה. לדברי ד"ר שחר, חלק מהבעיה כיום נובע מ"ההנחה העממית" כי תרופות אלו אינן מסוכנות, אולם בפועל, צריכתן בשכיחות גבוהה חושפת יותר ויותר אנשים לסיכונים סרטניים.

אז מה יש לרפואה התזונתית להציע נגד צרבת? ד"ר גיל יוסף-שחר סקר את התופעה בדגש על השאלות מדוע יש צרבות? מדוע רמת החומציות בקיבה עולה לעתים? לדבריו, כמו במקרים רבים אחרים, מסתבר כי הדרך הטובה יותר לטפל בצרבות (ומאידך, להקטין את הסיכון שבשימוש התרופתי נגדן) היא למנוע אותן מלכתחילה.

לצד פירוט תופעות לוואי, וכנאמן לרפואה התזונתית ולתזונת הרמב"ם, מציג ד"ר יוסף-שחר את הטיפים שלו למניעה ולהתמודדות עם תופעת הצרבת בצורה בריאה יותר ובטוחה יותר.

להאזנה לפודקאסט ולשיחה המלאה >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום