"מדרסים עם הנעל הנכונה יפתרו לפחות 70% מכאבי דורבן ברגל"

(4)
לדרג
תוכן מקודם

דורבן ברגל, פלטפוס ואולפוס, יבלות ברגליים – מתברר שמדרסים יכולים לתת מענה למגוון רחב של בעיות וצרכים. עמוס בנישתי, אורתודיסט מוסמך ובעל חברת עטרת מדיפוט, מסביר כיצד מדרסים יכולים להפחית את הכאב ולשפר את איכות החיים

ספקי ציוד אורטופדי
09-8822235

מיד לאחר השחרור מהצבא החלה טלי בנישתי לעבוד בתחום אביזרי אורטופדיה ולאחר זמן מה החליטה לפתוח עסק משלה - "עטרת מדיפוט", המספק מדרסים בהתאמה אישית לתושבי המרכז והצפון.

באילו מקרים אנו זקוקים למדרסים?

"מדרסים יכולים לאזן את המנח של כף הרגל לבלום זעזועים תוך כדי תמיכה מקסימלית לכף הרגל, לכן הם יכולים להתאים לכל האנשים שעוסקים בכל סוגי הספורט, לרבות ריצה, לתיקון פלטפוס (רגל שטוחה) או אולפוס (קשת גבוהה). יש מדרסים לסוכרתיים, שמגיעים עם חומרים אנטי בקטריאליים, לבעיות של יבלות בכפות הרגליים, לכאבי דורבן ועוד", אומר עמוס בנישתי, בעל חברת עטרת מדיפוט.

אילו סוגי מדרסים קיימים?

מדרסים לדורבן ברגל – דורבן plantar Fasciitis הוא למעשה דלקת בגיד שמחבר בין העקב לחמש הבהונות ותומך בקשת כף הרגל, כאשר הסימפטום העיקרי הוא כאבים בעקב הרגל. דורבן הוא הסיבה הנפוצה לכאבים בכף הרגל ויש הערכה כי אחד מכל עשרה אנשים יסבול מדורבן לפחות פעם אחת בחייו. מבעיה זו לא סובלים רק מבוגרים, גם צעירים ובני נוער יכולים לסבול מדורבן.

"מדרסים עם הנעלה נכונה פותרים לפחות 70% מכאבי הדורבן", אומר בנישתי ומספר על בחור צעיר עם דורבן שניסה מגוון רחב של טיפולים - טיפול תרופתי אנטי דלקתי, זריקות קורטיזון. טיפולים אלה לא צלחו, אך לאחר שהגיע ל"עטרת מדיפוט" וקיבל מדרסים והנעלה מיוחדת המותאמת לדורבן, בנוסף להדרכה אישית לתרגילי פיזיותרפיה, 50% מהכאב נעלם לאחר כשלושה שבועות, ולאחר כחודש וחצי 90% מהכאב נעלם.

מדרסים

מדרסים מיוחדים לשחקני כדורגל  – אלה הם מדרסים שנבנים מחומרים דקים ומיוחדים, שמסייעים לכדורגלנים לשפר את יכולותיהם הפיזיות ולשמור על בריאות כפות רגליהם.

מדרסים לילדים – ילדים רבים סובלים מבעיות אורטופדיות שונות כמו פלטפוס, התפתחות לא תקינה של כף הרגל, בעיות יציבה ועוד. בחלק מהמקרים אם הבעיה אינה מטופלת בזמן, הם עלולים לסבול מהחמרה של הבעיה בעתיד, שעלולה להתפתח לכאבים כרוניים בברכיים, בגב התחתון או בכתפיים. בנישתי מסביר כי ילדים יכולים להיעזר במדרסים החל מגיל שש.

מדרסים ליבלות – בנישתי מספר על אישה מבוגרת שלא הצליחה לדרוך על כף הרגל בגלל קאלוס -יבלת שהתקשתה בכף הרגל. "היא דיווחה שבכל פעם שהיא עומדת התחושה היא כמו סכין שחודרת לעצם. הכנו לה מדרסים מיוחדים עם שחרור ליבלת בשיתוף רופא עור. כעבור חמישה שבועות הבעיה נפתרה, הכאב חלף ואיכות החיים שלה השתפרה".

איך ניתן לקבל מדרסים?

"לרוב מגיעים עם הפניה מאורטופד, אך יש גם לא מעט אנשים שמגיעים אלינו בגלל כאב ממושך ומבקשים מדרסים שיקלו עליהם. כל אדם שמעוניין במדרסים צריך להגיע לכאן על מנת שנוכל לקחת מידות באמצעות גבס או כפפה פולימרית. החומרים למדרסים מיובאים מגרמניה ומארה"ב".

המדרסים של "עטרת מדיפוט" נעשים בבית המלאכה הקיים בבית העסק על ידי אורתודיסט מוסמך מאוניברסיטת תל אביב. לאחר לקיחת המידות, המדרסים מוכנים לאחר כשבוע. "חשוב לציין כי יש לנו הסדרים עם כל קופות החולים, משרד הביטחון, ביטוח לאומי ועם ניצולי שואה וכי השירות בבית העסק ניתן בשפה העברית, האנגלית והצרפתית.  למי שמעוניין לטפל בכף רגלו במדרסים אך גם לשמור על 'קלאס' בהנעלה, יש אפשרות לרכוש חצי מדרס שמונח על הרפידה, משפר את מנח כף הרגל ומתאים לכל נעל", מסכם בנישתי.

  • צור קשר
עטרת מדיפוט
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום