פיברומיאלגיה: כך עוזר הטיפול בתא הלחץ לסובלים מהמחלה

(2)
לדרג
תוכן מקודם

כאבי גוף מפושטים, עייפות, דיכאון והפרעות שינה. אם כל אלה מטרידים אתכם, ייתכן שאתם סובלים מפיברומיאלגיה. החדשות הטובות: טיפול בתא לחץ בשילוב רפואה משלימה יוכל להקל מאוד על תסמיני המחלה. כך זה עובד

משווקי מכשור וציוד רפואי
053-6207164 (מספר מקשר)

פיברומיאלגיה, או דאבת השרירים, היא מחלה הגורמת לכאב כרוני מפושט בגוף. בין 2% ל-8% מהאוכלוסיה מתמודדים עם המחלה, כאשר שיעור הנשים גדול פי שבעה משיעור הגברים הסובלים ממנה. תסמיני המחלה כוללים כאבים המתבטאים בעיקר במערכת השלד והשרירים, שאינם מוקלים בזמן מנוחה. מעבר לכך, ייתכנו סימפטומים נוספים כגון: כאבי ראש, בעיות ריכוז, עייפות, הפרעות שינה ודיכאון. עד היום לא ברור לחלוטין מה גורם למחלה. עם זאת, ידוע כי גורמים גנטיים, סטרס ואפילו זיהומים שונים עלולים לעודד את התפרצותה. מה שברור לחלוטין הוא שתסמונת זו לרוב פוגעת באופן משמעותי בתפקוד היומי של הלוקים בה.

הקושי לאבחן

למרבה הצער, חולים רבים שסובלים מפיברומיאלגיה לרוב מאובחנים רק בשלב מאוחר של חייהם, ובמקרה הפחות מעודד, הם אינם מאובחנים כלל. לכן בפועל, רבים מהם אינם מוצאים תשובה לעייפות ולכאבים הפוקדים אותם במשך שנים רבות, וגם רופאי המשפחה לא תמיד מודעים לכך שאלה מעידים על מחלה זו.

טיפול חדשני משנה את כללי המשחק

עד כה, הטיפול העיקרי במחלה התמקד בעיקר בשינוי אורח החיים, כלומר בהפחתת סטרס ובשינוי תזונתי, וכן באמצעות שימוש במשככי כאבים המאפשרים להפחית במידה מסוימת את עוצמת התסמינים. אולם, אלה אינם פותרים את הבעיה.

בתקופה האחרונה חדר למערכה טיפול באמצעות תא  מתון עם אויר המועשר בחמצן.

גידי שפירא, מנהל ושותף ב"איירוקס", מסביר כי בניגוד לטיפולים אחרים, שיטה זו מאפשרת לטפל במחלה אך לא פחות חשוב מכך, גם במקור שהוביל אליה.

לרוב, גישה זו מתבצעת באופן הוליסטי המשלב טיפולים מתחום הרפואה המשלימה ביחד עם טיפולים בתא לחץ מתון עם אוויר מועשר חמצן, כגון: דיקור, רפלקסולוגיה, הומאופתיה, טיפול בשירה שמאנית, שמנים ארומטיים ועוד, המותאמים לכל חולה בהתאם למצבו האישי ולרקע הרפואי שלו. לדברי שפירא, שילוב זה למעשה מאפשר לטפל בבעיה מהשורש שלה ועד לקצה.

פיברומיאלגיה

כאבים בפיברומיאלגיה. צילום אילוסטרציה: שאטרסוק

מהו משך הטיפול, למי הוא מתאים ומה הוא כולל? שימו לב להסבר המלא שלו:

כמה זמן אורך תהליך הטיפול?

"המטופל מרגיש הטבה כבר לאחר ארבעה עד שישה טיפולים. ככל שסדרת הטיפול מתקדמת, כך התחושה הכללית משתפרת".

האם טיפול בתא לחץ מתאים לכל אחד?

"לרוב, כל מי שסובל מפיברומיאלגיה יכול לעבור טיפול בתא לחץ, לפני קבלת הטיפול מתבקש המטופל למלא שאלון רפואי על מנת לבחון אם אין בעיה רפואית נוספת המונעת את הטיפול. בין היתר, הטיפול אינו מתאים לסובלים מבעיות ראייה (למרכיבי עדשות משקפיים מעל מספר 6), לסובלים מבעיות בסינוסים ועוד".

כיצד פועל הטיפול באמצעות תא לחץ?

"לאחר בדיקת ההיסטוריה הרפואית ומילוי השאלון, מטופל שמתאים לטיפול יעבור הדרכה לגבי השימוש בתא. באופן כללי, ההנחיה היא להיכנס לתוכו, לשכב בו במשך כשעה ולנשום אוויר מועשר בחמצן, שלמעשה מסייע לגוף ולמוח לשקם ולרפא את עצמו".

שפירא מחדד כי החמצן עצמו משמש גם כתרופה המעודדת שיקום רקמות ובעיקר מאפשר לגוף תנאי חילוף חומרים טובים יותר. "לפי אחת התפיסות המודרניות, גם פגיעות רגשיות מייצרות צלקות פיזיות הן במוח והן באיברים שונים. החמצן בלחץ מתון מסייע לעורר את הגוף ומעודד שיקום עצמי במקומות שבהם הוא נפגע".

לסיכום, פיברומיאלגיה היא מחלה שגורמת לכאב מפושט במקומות שונים בגוף ומובילה לפגיעה משמעותית באיכות חייהם של הסובלים ממנה. שילוב בין טיפול בתא לחץ לבין טיפול באלמנטים נוספים מעולם הרפואה המשלימה יכול להביא להטבה משמעותית בתסמיני המחלה.

 

  • צור קשר
איירוקס רפואה משלימה וטיפול בתאי לחץ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום