כיצד להיערך לבדיקת רופא מטעם הביטוח?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הגשתם תביעת סיעוד לחברת הביטוח וכעת אתם עתידים לעמוד בפני בדיקת רופא מומחה מטעמה? חברת "מגן מומחים", המלווה את לקוחותיה בהליך הגשת תביעות סיעודיות, מסבירה כיצד ניתן להיערך לבדיקת הרופא ולהימנע ממצבים שעלולים להכשיל אתכם

מומחים למימוש זכויות רפואיות
077-8048549 (מספר מקשר)

תהליך אישור תביעת הסיעוד כולל, בין היתר, בדיקה רפואית בידי מומחה מטעם חברת הביטוח. מבוטחים רבים וקרוביהם חוששים ממעמד הבדיקה ולו רק בשל ההשפלה או הפגיעה בכבוד של האב או האם הסיעודיים. חשש זה אף מתגבר לנוכח העובדה שכישלון בבדיקה יביא לדחיית התביעה הסיעודית ומכאן לאובדן של סיוע כספי משמעותי מאוד הנדרש למימון מטפלים, תוכניות וציוד שיקומי. נוסף לכך החשש מכישלון ומפגיעה בכבוד המבוטח מביאים לכך שרבים מהאנשים שהגיעו למצב סיעודי וחוששים מדחייה נמנעים מלכתחילה להגיש תביעות סיעודיות ואף ממשיכים לשלם את תשלומי הביטוח הסיעודי ולא לקבל את כספם חרף מצבם.

כאשר מבינים את "שפת הביטוח" מעלים את הסיכויים לזכייה בתביעה

הגשת תביעה סיעודית מצריכה הכנה מקדימה אשר מתמקדת בהבנת "שפת עולם הביטוח", לרבות הבנת הציפיות מהמבוטח וכן הבנת הדגשים שייסעו לו לעבור את הבדיקה הרפואית. חשוב להבין שכאשר מציגים את ההתנהלות בדרך נכונה יותר שמתבטאת בשיקוף המציאות כפי שהיא, ללא נסיונות ליפות אותה, מעלים את הסיכויים להצליח בבדיקה.

אילו טעויות רווחות במעמד הבדיקה הרפואית?

לא פעם אנחנו נתקלים במקרים שבהם אנשים מארגנים ומסדרים את הבית לפני הגעת הרופא, חלקם אופים עוגה, מפנים את הפחים ודואגים להחביא את החיתולים. מחד, זהו מעשה מנומס מאוד המעיד על תרבות הכנסת אורחים והתרגשות גדולה מהביקור והערכה כלפי הרופא או האחות, אך מנגד זהו מעשה שלמעשה מכשיל את החולה ואף את הרופא הבודק מלהעריך בצורה הוגנת, עניינית ותכליתית את המצב כפי שהוא באמת.

הרופא אינו מבקר פלוני שהגיע כדי לארח לתובע חברה, אלא איש מקצוע שמטרתו להעריך את רמת כשירותו של התובע ואת היקף הסעד הדרוש לו כדי לקיים את חייו בכבוד. לכן, אין טעם לסדר ולנקות את הבית בטרם הגעת הרופא, בטח שלא לטרוח לאפות עוגה, לפנות את הפחים ולהחביא את החיתולים. גם הנסיונות לחייך ו"להחזיק" את עצמכם איתנים אל מול הגורם הבודק אינם מסייעים להצגת תמונת המצב כפי שהיא ביום יום. אתם לא צריכים להרשים אדם אחר ובוודאי לא אדם שתפקידו כה מכריע ביחס לעתידכם.

ההמלצה שלנו – היו אתם והכירו בתשישות שלכם

אם קשה לכם לחייך ולעמוד איתנים – אל תעשו זאת. כיוון שהמאמץ שאתם משקיעים בלייפות את פני הדברים אינו משקף את המציאות ואף מביא לתשישות נפשית. גם אם יש בכוחכם לשוחח עם אדם אחר במשך חצי שעה, הדבר עשוי להשפיע על היכולת שלכם לגייס כוחות להמשך היום ואף לימים הבאים.

נסו לקבוע את הפגישה לזמן שבו התשישות גואה ומציפה אתכם, שכן ביקור רופא שנערך בשעות הבוקר שונה במהותו מביקור רופא שנערך בשעות הצהריים. זאת, כיוון שבשעות הבוקר אנחנו נוטים להיות ערניים וחיוניים יותר – מיצג זה עשוי לבלבל את הרופא ולהביא לכך שהוא יעריך שיש בכוחכם לתפעל את כל יומכם בכוחות עצמכם כאשר לא כך הם פני הדברים. קיבעו את הביקור לשעות אחר הצהריים, כך שהתנהגותכם תוכל לשקף באופן ממשי יותר את המצב היומיומי.

זיכרו שכיום כמחצית מתביעות הסיעוד נדחות ולא פעם עקב מיצגי שווא בבדיקות הרפואיות.  הצגת הדברים כפי שהם מבלי לייפות אותם ולהתאמץ מעבר ליכולתכם היא הדרך הנכונה להתנהל במועד הבדיקה הרפואית. כך תוכלו להבטיח שהבדיקה נעשתה בתנאים המשקפים את המציאות כפי שהיא ותגדילו את הסיכויים לזכות בכספים המגיעים לכם מתביעת הסיעוד.

המאמר נכתב על ידי חברת "מגן מומחים" אשר נוסדה במטרה לסייע למבוטחי קופות החולים וחברות הביטוח להגיש תביעות סיעודיות בהתאמה לנוהלי חברת הביטוח ולהגדיל את סיכויי הזכייה בשיעור ניכר העומד על 84% . חברת "מגן מומחים" מלווה את לקוחותיה בתהליכי הגשת התביעה ומעניקה מעטפת של שירותים הכוללים: איסוף מסמכים, הבניית התיק הרפואי, ביצוע מעקב אחר תהליך האישור והגשת ערר אם הדבר נדרש. נוסף לכך החברה מכווינה את לקוחותיה ומכינה אותם לבדיקת הרופא ולהתנהלות השוטפת מול חברות הביטוח.

לקבלת פרטים על תהליך הליווי – צרו עמנו קשר בדרכים אלו:

מענה טלפוני בימים א׳ – ה׳, בין השעות 08:30-17:00

דואר אלקטרוני : [email protected] פקס: 03-3741371

למידע נוסף בקרו אותנו דרך אתר הבית

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום