חוות דעת משפטית בפגיעות אורולוגיות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אורולוגיה, היא תחום ברפואה המתמקד במחלות מערכת השתן. האיברים הנכללים בהתמחות זו הם כליות, בלוטות יותרת הכליה, שלפוחית השתן, שופכה ואיברי הרבייה בזכר. חוות דעת אורולוגית חשובה עבור כאילו שנפגעו מתאונה או ממחלה ורוצים לקבל פיצוי כספי בעקבות הפגיעה. כפי שבוחרים עורך דין, כך גם בחירת רופא מומחה בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת משפטית אורולוגית, היא חיונית לקידום התהליך

רופא מנתח אורולוג
073-3700700

הפגיעה עצמה לא מזכה את האדם בפיצוי ולכן, יש צורך ברופא מומחה שיבצע הערכה מקיפה ויחווה דעה מקצועית בכל הנוגע לפגיעה. המומחה מראה את הקשר בין הנזק שנגרם בעקבות התאונה או החבלה לפגיעה האורולוגית עליה מתלונן הנפגע. המומחה, מבצע הערכה של מידת הנזק או הנכות, בהתייחס לחיי היום יום של התובע. כך לדוגמה, במקרה של פגיעה בשלפוחית השתן–  יבחן המומחה את מידת ההשפעה של הפגיעה על עבודתו של הנפגע וגם על חיי החברה שלו. פרופסור אילן גרינולד מומחה לכירורגיה אורולוגית מספר על המקרים בהם נדרשת חוות דעת משפטית בתחום האורולוגיה ומהן הפגיעות שבגינן נקבע פיצוי כספי.

מתי נדרשת חוות דעת משפטית של מומחה לאורולוגיה?

אדם שנפגע בתאונה בעבודתו ונגרם לו נזק גופני, או חלה במחלה אורולוגית, יתכן והוא זכאי לפיצוי כספי על הנזק הגופני שנגרם – אם ממקום העבודה, מחברת הביטוח, מהמוסד לביטוח לאומי או מהגורם הישיר לתאונה. התביעה לפיצוי הכספי נעשית בד"כ בהליך משפטי ישירות מול הנתבע, על מנת לממש את זכויותיו של הנפגע במלואן, הוא נזקק לייעוץ משפטי ולתמיכה משפטית באמצעות עורך דין. בדרך כלל תביעות על נזק גופני נעשות מול חברות הביטוח ומול הביטוח הלאומי.

מהי חוות דעת אורולוגית לצורך קביעת דרגת נכות?

כשמדובר בנזק גופני, הגורמים המשפטיים מטבע הדברים, אינם בקיאים בד"כ בפן הרפואי- בריאותי של הפגיעה: מהות הנזק, מידת הנזק, משמעות מיקום הפגיעה הגופנית וההשלכות של הנזק הגופני על התפקוד היום יומי ועל המגבלות בתפקוד. מבחינה משפטית - הפגיעה הגופנית והנזק הגופני באים לידי ביטוי באחוזי נכות ומבחינה כלכלית מתורגמים לפיצוי כספי חד-פעמי (בד"כ סכום גבוה) או לפיצוי כקצבה חודשית קבועה לכל החיים.

כשמדובר בנזקים בתחום האורולוגי או בפגיעות גופניות למערכת השתן והמין, הרי שקיימות נכויות באחוזים שונים בהתאם לדרגת הפגיעה ומידתה. מומחה שבקיא בנזקים אילו יכול להסביר את משמעותן, ויכול גם לקבוע את דרגת הנכות ולשכנע את הועדה הרפואית או את השופט הדן בפיצוי לנפגע מהי מידת המגבלה הגופנית שבגינה מגיע לתובע את דרגת הנכות וכפועל יוצא- הפיצוי הכספי.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/נזק שרק רופא יכול לאמוד

איך נגרם הנזק האורולוגי

הנזק האורולוגי יכול להיות ישיר או עקיף למערכת השתן והמין כתוצאה מתאונת עבודה. דוגמא לנזק ישיר היא חבלה בכליה, שטווח הנזק יכול להיות קל ביותר, שאינו מהווה נכות ועד לנזק בינוני (קרע חלקי של כליה, אבדן חלקי של תפקוד כלייתי) ועד לכריתת כליה ששיעור הנכות הוא גבוה יותר.

פעמים רבות נזקים אורולוגיים תפקודיים נגרמים מפגיעות באיברים אחרים- נזק עקיף. למשל פגיעה בעמוד השדרה גורמת לנזק עצבי לשלפוחית או לסוגרים וכן יכולה לגרום לנזק עיצבי למערכת המין ולפגוע בתפקוד הזקפתי. אם לאדם יש כאבי גב או פריצת דיסק בעקבות תאונה, פגיעה כזו יכולה ללחוץ על עצבים המווסתים את התפקוד של מערכת השתן התחתונה- שלפוחית השתן או הסוגרים- ואז נוצרים מצבים של הליכה פעמים רבות ביממה לשירותים (תדירות), קושי להתאפק (דחיפות) ועד אי שליטה בשתן או ההפך- קושי בהתרוקנות עד עצירת שתן. באותה מידה גם יכולה להופיע הפרעה קשה במנגנון הזקפה.

גם פגיעות ראש שונות, מצבים נפשיים אליהם נקלעים, מגבלות גופניות אחרות- כל המצבים הללו- אם הם מוכחים אובייקטיבית (באמצעות בדיקות רפואיות) ונתמכים בחוות דעת מקצועית אורולוגית כסיבה לפגיעה במערכת השתן והמין – הרי שמגיע לנפגע, על פי חוק,  פיצוי כספי על הנזק והנכות שנגרמה. על פי גובה אחוזי הנכות יקבע סכום הפיצוי שיידרש מהנתבע- בד"כ משולם ע"י חברת הביטוח של הנתבע  (לדוגמא  חברת הביטוח של מקום העבודה, או הביטוח של הנתבע- אם זה מוסד כמו בית חולים או קופת חולים, או ביטוח של אדם פרטי) או המוסד לביטוח לאומי.

משמעות חוות דעת משפטית אורולוגית בתביעת נזיקין

עורך דינו של התובע ייעזר לרוב בחוות דעת משפטית אורולוגית על מנת לבסס את התביעה, בהוכחת מידת הנזק האורולוגי ובהוכחת הקשר של הנזק לתאונה. לטיב חוות הדעת ולאיכותה, ליכולת לתת הסבר מקצועי לגבי מידת הנזק האורולוגי ומידת השפעתו על חיי היומיום (מכאן נגזרת דרגת הנכות) כמו גם הוכחת הקשר הרפואי בין הפגיעה בתאונה לבין הנזק האורולוגי, וההמלצה לגובה שיעור הנכות בגין הנזק המדובר- לכל אלה יש משקל רב בהחלטה הסופית של הועדה הרפואית, של נציגי הנתבע או של השופט- למתן גובה הפיצוי הכספי בגין הנזק האורולוגי.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום