סקרואילטיאיס

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

23/11/2015 | 13:01 | מאת: סיון

שלום רב, אני בת 33 לאחר 3 לידות(האחרונה לפני 7 חודשים). במהלך ה-5 שנים הללו מתחילת ההריון הראשון (לפני 6 שנים) סבלתי מכאבים באגן והרופאים אמרו שזה סימפיזיולסיס, ככה מהריון להריון סחבתי כאבים עם טיפולים פפיזוטרפיים ופיזוטרפיה של רצפת אגן וכמובן משכחי כאבים כגון אטופן, ארקוקסיה וכו. לפני ההריון האחרון עשו לי סי טי ושזה אמרו שיש דלקת, לא פירטו לי יותר מדי משום שבאותו חודש גיליתי שאני בהריון שלישי, היה לי מאוד קשה, והיו לי כאבים בגב התחתון וגררתי רגל, זה החמיר אחרי לידה, והייתי אצל רופא מומחה של עמוד שדרה שהוא שלח אותי לאם אר איי ושם גילו סקרואילטיאיס כרוני במפרק SIG מצד ימים,ודלקת פעילה ובצקות בצד שמאל . הפנו אותי דחוף לראומטולוג שם נמצא גם שקיעת דם 73, והוא התחיל לי טיפול בסלאזופירין, שעשה לי תופעות לוואי רבות והטיפול הופסק לאחר 3 שבועות. כרגע אני סובלת סבל נוראי והומלץ לי על טיפול בזריקות ביולוגיות- יומירה. עשיתי את ההכנה של בדיקת שחפת+צילום חזה, ומחכה לועדה שתאשר לי את הזריקות. אני מאוד חוששת להתחיל לקחת את הזריקות משום שקראתי שזה מחליש את המערכת החיסונית של הגוף. בנוסף אני כבר עושה חודשיים טיפולי הידותרפייה ושחייה, אבל בינתיים אין שינוי, ואני לא מתפקדת, לא יכולה לשבת בעבודה ולא יכולה לקום מכסא. בהליכה יש לי הקלה. האם יש טיפול אחר שאתה יכול להמליץ לי לכאבים , אני פשוט נואשת וזקוקה לעזרה, אני לא מסוגלת לטפל בילדיי וזה מתסכל אותי אני בסך הכל בת 33 , בבקשה תעזור לי!

לקריאה נוספת והעמקה

דלקת במפרקי ה SIJ מטופלת על ידי נוגדי דלקת כגון נקסין , וולטרן, ארקוקסיה, אתופן וכו'או על ידי תרופות ביולוגיות מהסוג שציינת. תופעות הלוואי של התרופות הביולוגיות נדירות יחסית. הן מעלות במידה קלה מאד את שכיחות הזיהומים . לרוב מדובר בזיהומים וירליים של דרכי נשימה עליונות. אן סבלך רב ניתן למצוא בתרופות הקלה רבה.

24/12/2015 | 18:20 | מאת: אביטל

שלום סיון, אני יודעת בדיוק מה עובר עליך, לי זה התחיל בגיל 24, לקח שנים לגלות מה זה, ולצערי כשסוף סוף אובחנתי התברר שלא קיים עדיין פתרון לדלקת הכרונית הנוראית הזאת. תפקדתי במהלך השנים רק בזכות אתופן (אתופן 400 מ"ג של חברת TARO, לא! בשחרור מושהה, משום מה גרסאות אחרות של הכדור/החומר הזה לא עשו את העבודה על אף שזה אמור להיות אותו דבר), בשנים האחרונות לקחתי סלאזופירין שדי הפחית את מספר ההתקפים והימים שהדלקת קשה, וגם אני עדין דוחה את התחלת הזריקות הביולוגיות. אני כעת בהריון ראשון ומכיוון שלקראת סוף ההריון לא ניתן לקחת אתופן, עשיתי כבר פעמיים זריקה נגד כאבים ישירות למפרק תחת אולטראסאונד במרפאת כאב בתל השומר, הזריקה משפיעה לחודש בערך ואת לא מאמינה איזה איכות חיים ותענוג זה לא להרגיש את המפרק הזה כבר חודשיים! אחרי כל כך הרבה שנים של סבל. זהו כמובן לא פתרון קבוע או לטווח ארוך. אבל אם את זקוקה להפוגה אני בהחלט ממליצה.

מנהל פורום דלקות מפרקים