ביופילם של סטרפ מיטיס בשופכה?

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

04/12/2016 | 17:11 | מאת: יניב

שלום רב, לפני 8 שנים פצעתי את המיאטוס באופן שיטחי עם הציפורן. מאז התחלתי לסבול מצריבה בשופכה, (עמוק ממקום הפציעה) דחיפות למתן שתן ונפיחות הגופים המחילתיים. התסמינים החלו פחות משעה לאחר הפציעה. ב-3 משטחים מהשופכה שכיצעתי לאחרונה (PCR ו-2 תרביות) התגלה סטרפטוקוקוס מיטיס. החיידק הזה לא נחשב לפלורה טבעית של השופכה הגברית, ומתוארים בספרות מקרים בהם גרם לתחלואה גם אצל אנשים בריאים עם מערכת חיסונית תקינה. החיידק נמצא רגיש אנטיביוטיקות שקיבלתי בעבר. עם זאת, קראתי לאחרונה כי חיידקים עשויים ליצור ביופילם גם על רקמה רירית דוגמת השופכה, וכך להיות עמידים לאנטיביוטיקה ולמערכת החיסונית. מהותו של זיהום ביופילם תוארה כך: "זהום כרוני, איטי, מקומי ולעיתים כמעט לא מורגש", דבר העולה בקנה אחד עם התסמינים שלי. שאלותיי הן: 1. מה דעתך על האפשרות שהסימפטומים מהם אני סובל נובעים מזיהום הוא בצורה של ביופילם הכולל סטרפ מיטיס ואולי מיקרובים נוספים? 2. האם ישנן בדיקות מעבדה נוספות שאפשר לבצע שיאששו את החשד לכך שהזיהום הוא בצורה של ביופילם? 3. כיצד אתה מציע להתקדם? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יניב, 1. אין ביכולתי לשלול את הטיעון שחיידק שנמצא ב- 3 בדיקות עוקבות שונות באזור השופכה (בלי קשר לשמו של חיידק זה או ל'ביופילם' שהוא יוצר) גורם לתסמינים המתוארים בשאלתך. 2. דרך הגיונית להתקדם בברור היא לבצע תרבית חוזרת (או PCR חוזר) לאחר טיפול אנטיביוטי מתאים, ולראות האם החיידק עדיין נמצא בקצה השופכה או שהוא נעלם (ובמקביל גם לראות האם התסמינים נעלמים בעזרת טיפול זה, כמובן). הרבה בריאות אפי

05/12/2016 | 17:45 | מאת: יניב

תודה על התשובה. החיידק נמצא רגיש לאנטיביוטיקות שקיבלתי בעבר, ולא הועילו, כך שקשה לי להאמין שטיפול חוזר דומה יעלים את החיידק ואת הסימפטומים. נניח ששוב אקח אנטיביוטיקות שהחיידק רגיש אליהן, והדבר לא יעלים את החיידק ואת הסימפטומים. מה אז? אולי כדאי לקחת מינון מוגבר, למשך זמן רב יותר, ולשלב אנטיביוטיקות שונות. במיוחד בהנחה שמדובר בביופילם? תודה.

מנהל פורום מחלות זיהומיות