כמה שאלות על פטריית הקנדידה

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

30/03/2015 | 00:18 | מאת: יורם

1. מהם הסימפטומים העיקריים באיברי המין ובמערכת העיכול כאשר הקנדידה "חוגגת"? 2. איך מאבחנים קנדידה? 3. מהן התרופות העיקריות לטיפול, כמה זמן נמשך הטיפול ומהו אחוז ההצלחה? 4. האם פרוביוטיקה ותוספי תזונה שונים יכולים לעזור בחיסול הפטריה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יורם, 1. רוב הרופאים בימינו מאמינים שפטריית ה'קנדידה' מהווה חלק מה'פלורה' ('מיקרוביוטה') הטבעית של האדם- בעיקר במערכת העיכול. 2. במילים אחרות, בד"כ היא לא גורמת לאדם לתחלואה אלא רק עם היחלשות מערכת החיסון שלו ו/או כשהיא פולשת לאברים אחרים, למשל לדרכי השתן. 3. המונח "קנדידה חוגגת" איננו מוכר לי. 4. במקרים שבהם גורמת ה'קנדידה' לתחלואה- קיימים תכשירים שונים, ופרוטוקולים שונים לטיפול בה שנמשכים בין יום אחד למספר חודשים. לכל אחד מהם יש אחוזי הצלחה שונים. 5. אינני מכיר את יעילות ה'פרוביוטיקה' ותוספי התזונה השונים בחיסול הפטריה, וכאמור גם אינני מכיר הצדקה לחסל אותה במערכת העיכול. הרבה בריאות אפי

30/03/2015 | 13:30 | מאת: יורם

כלומר כשהקנדידה גורמת לתחלואה בעקבות היחלשות מערכת החיסון בגלל גיל או מחלה, ולאחר טיפול בסטרואידים או אנטיביוטיקה. איך מאבחנים במעבדה את הקנדידה? קראתי שכשהקנדידה "חוגגת" היא גורמת להרבה סימפטומים שמופיעים גם במחלות אחרות.

מנהל פורום מחלות זיהומיות