שאלה

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

20/11/2015 | 16:49 | מאת: נעמה

שלום רב, איך בדיוק מרגישים נקודת שובע ורעב? מה אמורים להרגיש? יותר קל לי לזהות רק שאני מורעבת ,את הנקודה של טיפה רעב אני לא מצליחה לזהות. לגבי נקודת השובע-אם יש מאכל ממש טעים מולי רק במקרה שאני מפוצצת אני לא אוכל אותו,אבל בגלל שהוא טעים אני כן ארצה לאכול למרות שאין רעב. איך מתגברים על זה?

לקריאה נוספת והעמקה
22/11/2015 | 09:16 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

לפעמים יותר קשה לעצור בשובע. אנחנו לא רובוטים... כך שזה נורמלי. את מרגישה את הצדדים הקיצוניים של הרעב והשובע, מורעבת או מפוצצת. כך שאת יכולה כבר, ל"תרגל" לעצור לפני שאת מפוצצת. גם אם זה אומר שאת משאירה רק ביס.וגם אם זה אומר שאכלת יותר ממה שהיית צריכה לאותה ארוחה. לוקח זמן להרגיש את תחושת הרעב בזמן אמת, בדיוק כמו שלוקח זמן להרגיש את תחושת השובע. את מי את מרגישה יותר ? רעב או "מפוצצת". תבחרי אחד מהם, ותני להם דירוג. למשל אם את רוצה לעבוד עם השובע, תנסי לתת לעצמך לעצור בדרגה לפני, מלאה מאד, או הגזמתי - וכך כבר תחסכי לעצמך את כמות האוכל שתביא אותך לתחושה המאד לא נעימה של מפוצצת. זה תהליך עדין ואיטי שדורש תרגול. אם תשלחי לי יומן מזון של כמה ימים, אוכל לכוון אותך יותר טוב. רוצה לנסות?

22/11/2015 | 13:50 | מאת: נעמה

תודה רבה! כמו שאמרתי קשה לי מאוד לדעת איך מרגיש רעב (לא מורעבת אבל רעב).. אתמול לדוגמא אכלתי:12:00- 3/4 בורקס גדול עם בשר בפנים+חצי שניצל גדול+סלט כרובית+עוגייה עם ריבה בפנים+חצי עוגיית תמרים 16:30-פסטה בערך 7 כפות+שניצל עם טחינה+קוביית שוקולד 21:00-פסטה ושניצל עם טחינה שוב+עוגיית ריבה. אם רק ניסיתי לספור קלוריות ,אפילו בלי המתוקים חציתי את הכמות הקלורית היומית... קשה לי לזהות מתי לאכול,מה זה רעב שצריך לאכול...היום נגיד בבוקר קמתי אכלתי קוביית שוקולד עם נס קפה ואז אחרי שעתיים רציתי לאכול את האוכל,מזגתי לצלחת לקחתי כמה ביסים והפסקתי באמצע כי הבנתי שזה לא רעב,אז איך אפשר לדעת מתי לאכול ומתי לאכול מתוקים להנאה בלי להגזים??????

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה