הימנעות מעבודות

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

25/10/2014 | 22:50 | מאת: כרמית

שלום רב, בני בן 8 כיתה ב' תלמיד טוב, יודע יפה את חוקי הקריאה וקורא יפה מאוד, סהכ בסדר בחשבון אם כי מתקשה קצת אך לא ברמה מדאיגה. עיקר הבעיה שהוא נלחץ מעבודה,\כשהוא רואה למעלה מ3-4 שורות לקרוא הוא לא מעוניין לשתף פעולה למרות שקורא נהדר, מתלונן שזה הרבה והוא נלחץ, כשצריך להעתיק מהלוח הוא לא מעוניין כי טוען שזה הרבה בעוד שחבריו לכיתה מעתיקים נהדר (יש לו כתב ברור וקריא), בחשבון בודק כמה עמודים יש לעשות ושיעורי הבית הופכים למלחמה, הוא נלחץ מאוד וכל הזמן טוען שזה הרבה ושזה קשה ואני לא יודע ולא יכול וכל מני טענות שלא מצדיקות את רמתו האמיתית כי המורה אומרת שהוא ילד נבון ומבין את החומר הנלמד. אנחנו מתוסכלים ולא מבינים לאן לפנות , לא מבינים את שורש הבעיה? יש לציין שבבית הספר הוא לפעמים מפריע בכיתה. לאור התיאור האם יש קשר ללקות למידה? הרי רמת הלימודים שלו מאוד טובה ורמת ההבנה שלו טובה , מדוע מתנהג כך מדוע נלחץ ? אם היה לקוי למידה אז לא היה קורא מצויין או מבין בחשבון.? לאן לפנות ואיזה אבחון ללכת? תודה על תשובתך , הורים מתוסכלים לילד מתוסכל

לקריאה נוספת והעמקה
16/11/2014 | 19:48 | מאת: גלית

כרמית, בני בם 14 בכיתה ט' לומד בכיתה של לקויי למידה סובל מאותם בעיות שיש לבן שלך הוא אומנם לקוי למידה ונשאר הרבה פעמים בבית ולא הולך לבית הספר ואומר שמשעמם לו ולא מחדשים לו שום דבר, אגב במקצועות אנגלית מתמטיקה ומדעים יש לו 100 במבחנים הם התחילו לתרגל את החומר למבחני הבגרות. הוא נמנע ממקצועות רבי מלל . בבית הספר לא יודעים אין להגיב ומה לעשות ומיד מאשימים אותנו ההורים., ההינו בטיפולים אצל מספר מטפלים ולאף אחד אין פתרון גם למערכת החינוך אין פתרון. מה עושים? ואיך אפשר לפתור את הבעיה?

19/11/2014 | 12:37 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

תיאורך מחשיד תפקוד ילד מחונן ולקוי למידה כאחד. מרכיב משמעותי בפתרון הבעייה הוא רגשי. חלקו האחר נוגע להקניית אסטרטגיות למידה שיאפשרו למידת מקצוע עיוני ללא כאב, כלומר לעקוף את הקושי בעזרת תכנית עבודה על פי אבחון. אני מזמינה אותך ליצור עמי קשר טלפוני או במייל. 0506797860 [email protected] בברכה אלמוג

19/11/2014 | 12:30 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, תיאורך מחשיד חרדת בחינות. מכיוון שהילד יודע לקרוא ומבצע פעולות בסיס היטב לא הייתי מלחיצה. בקשי מהמורה לבדוק בקצרה אם הבין. ברגע זה ניתן להניח לו. הילד רק בכיתה ב... בנוסף הייתי מנסה לשוחח עם הילד ולבדוק האם משהו נוסף מטריד אותו. מעבר לכך לא הייתי מתרגש יותר מדי בשלב זה. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה