לחץ דם גבוה ל-35% מהנבדקים

(0)
לדרג

מבדיקה שנערכה לרגל יום המודעות למניעת יתר לחץ דם עולה כי שיעור הסובלים מערכי לחץ דם גבוהים בתל אביב היה 45%, בהשוואה ל-35% ברחבי הארץ

מאת: מערכת zap doctors

35% אחוז מ-500 נבדקים סובלים מיתר לחץ דם, כאשר שיעור הסובלים מהתופעה גבוה במיוחד בתל אביב, שם 45% מתוך 180 נבדקים התבררו כבעלי ערכי לחץ דם גבוהים מהרצוי. כך עולה מבדיקה שנערכה ביום המודעות למניעת יתר לחץ דם שהתקיים בשיתוף רכבת ישראל בסימן "אל תאחרו את הרכבת - טפלו בלחץ הדם בזמן". הבדיקה נערכה על-ידי אחיות מוסמכות מטעם החברה ליתר לחץ דם שבדקו לחץ דם לנוסעי הרכבת.

השנה, ביום המודעות העולמי ליתר לחץ דם הושם דגש מיוחד על נושא אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה, הפחתת מלח וביצוע פעילות גופנית לצד טיפול תרופתי מתאים.

הרוצח השקט

לחץ דם גבוה, המכונה גם "הרוצח השקט" הינו אחת המחלות השכיחות בעולם וגורם הסיכון הראשון למחלות ולמוות בישראל ובעולם המערבי. "הרוצח השקט" אורב לכל אדם רביעי בישראל. כ-2 מיליון בני אדם בישראל סובלים מהמחלה, ותוחלת החיים שעולה עם השנים מעלה אף היא את שכיחות המחלה. בכל שנה מתים כ-7 מיליון בני אדם בעולם מסיבוכים הנגרמים בשל לחץ דם גבוה.

"נתונים אלו תואמים את הסטטיסטיקה העולמית ומראים ששליש מהאוכלוסייה בעלי לחץ דם גבוה ועל כן על כל האוכלוסייה להיבדק", אומר יו"ר החברה ליתר לחץ דם, פרופ' יהושע וייסגרטן. "ליתר לחץ דם השלכות חמורות והוא עלול להוביל למחלות קשות, לפגיעה באברי מטרה ואף למוות. לצערנו, רבים בישראל אינם מודעים לכך שהם למעשה סובלים מהבעיה ויש כאלה שאינם מודעים לצורך לטפל בה בדחיפות ולשמור על איזון לחץ הדם. אני קורא לציבור להיבדק ולקבל את הטיפול המתאים על מנת לעצור את הרוצח השקט בהקדם האפשרי".

כיום, אפשרויות הטיפול החדשניות ביתר לחץ דם הן רבות, וכמעט תמיד ניתן למצוא שילוב של טיפול תרופתי, בנוסף לשינוי אורח החיים והתזונה, שיביאו לאיזון בלחץ הדם ולשיפור כללי באיכות ובאריכות החיים, עם מעט תופעות לוואי.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום